• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186812
+
-

پیشکش به پرسپولیس

سپاهان و استقلال با نتایج مشابه متوقف شدند تا قرمزپوشان به یک امتیازی صدرنشین برسند

پیشکش به پرسپولیس

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران دیروز با 4بازی پیگیری شد و در مهم‌ترین بازی‌ها 2تیم سپاهان و استقلال برابر حریفان خود متوقف شدند و پرسپولیس را خوشحال کردند. رقبای پرسپولیس دیروز با نتیجه مشابه یک ‌بر یک در شهرهای قائمشهر و اراک به تساوی رسیدند تا سرخپوشان یک روز بعد از پیروزی پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان 2امتیاز دیگر هم کادو بگیرند. حالا فاصله پرسپولیس و سپاهان فقط یک امتیاز است اما هفته آینده این پرسپولیس است که بازی سخت‌تری دارد و سپاهان این موقعیت را خواهد داشت تا با غلبه بر هوادار دوباره فاصله را بالاتر ببرد.

   این شوت نبود...!
بعد از تماشای دقایق ابتدایی بازی استقلال و نساجی، اصلا نمی‌شد حدس زد آبی‌ها قرار است امروز در این میدان امتیاز از دست بدهند. ساپینتو یک‌بار دیگر به‌خاطر محرومیت در جایگاه VIP نشسته بود اما تیم او در غیاب سرمربی‌اش شروعی توفانی داشت و در یک ربع ابتدایی از محوطه جریمه میزبان خارج نمی‌شد! در این دقایق ارسلان مطهری و محمد محبی 2بار توپ را به تیر دروازه کوبیدند و یک‌بار هم ضربه خوب محبی توسط علیرضا حقیقی روانه کرنر شد. نساجی خیلی خوش‌شانس بود که در این دقایق گلی نخورد تا در ادامه بتواند کمی خودش را جمع‌وجور کند و نیمه اول را بدون گل به پایان برساند. در نیمه دوم استقلال باز هم میزبان را در حضور پرشور تماشاگرانش تحت فشار گذاشت تا اینکه روی اشتباه جانملکی و ضربه مطهری به گل برتری رسید. در ادامه آبی‌ها باز هم می‌توانستند اندوخته خودشان را بیشتر کنند و حملات نساجی هم آن‌قدر زهردار نبود که منجر به گل مساوی شود. اما میهمان از فرصت‌هایش به خوبی استفاده نکرد و در عوض تیم میزبان با شوت سرکش ایوب کلانتری روی یک ضربه ایستگاهی سوپرگل زیبایی را تقدیم سیدحسین حسینی کرد. کلانتری شوتزن، پیش از این هم گل‌های زیبایی از راه دور زده بود اما این گل از همه آنها زیباتر بود. در زمان باقیمانده بازی، استقلال باز هم به حملاتش ادامه داد و حتی با 3تعویض همزمان آرمان رمضانی و شهباززاده را هم به زمین فرستاد اما همین شهباززاده یک موقعیت استثنایی را از دست داد و فرصت پیروزی را از استقلال گرفت. در روزی که امید گل استقلال بالاتر از 2 و امید گل نساجی فقط  0.26 بود، مساوی یک بر یک نتیجه عادلانه‌ای به‌نظر نمی‌رسید اما به هر حال این نتیجه ثبت شد و آبی‌ها فقط یک امتیاز از مازندران آوردند.

   توقف صدرنشین بعد از 6 برد
ساعتی بعد از توقف استقلال در قائمشهر، سپاهان در اراک مقابل آلومینیوم قرار گرفت تا شاید با برتری مقابل این تیم چغر و سرسخت بتواند هفتمین برد متوالی‌اش را در لیگ به‌دست بیاورد. زردپوشان اصفهان که هفته گذشته در جام‌حذفی شکست سختی را مقابل پرسپولیس پذیرفته بودند، این مسابقه را بدون یزدانی، مغانلو و احمدزاده محروم آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی هم از حریف عقب افتادند. اشتباه محمد دانشگر در دقیقه14این موقعیت را نصیب قائدرحمتی کرد تا دروازه سپاهان را تهدید کند و نیازمند هم نتوانست شوت این بازیکن را از زاویه بسته مهار کند. قائدرحمتی یکی از بهترین بازیکنان فصل آلومینیوم بوده اما در 5هفته اخیر به‌خاطر مصدومیت غایب بود و مقابل سپاهان برای نخستین بار در نیم‌فصل دوم به زمین رفت. او در غیاب محمدرضا آزادی محروم، در خط حمله قرار گرفت و به تیم سابقش گل زد. سپاهان اما خیلی زود به‌خودش آمد و 14دقیقه بعد با پاس نورافکن و فرصت‌شناسی عیسی مرادی به گل رسید. تلاش 2تیم در نیمه دوم هم ثمری نداشت تا سپاهان 2امتیاز از دست بدهد و پرسپولیس را در نزدیک‌ترین فاصله‌ با خودش ببیند.

   منفور پارسال، آقای گل امسال
در 2بازی دیگر دیروز، 2تیم میهمان مقابل میزبانان خود به برتری رسیدند. ابتدا مس رفسنجان در تهران هوادار را برد و انتقام شکست در جام‌حذفی را از این تیم گرفت. این بازی که با تک‌گل مهرداد رضایی و هدر رفتن پنالتی لوسیانو پریرا تمام شد، کاملا تحت‌تأثیر کری‌ها و جدل‌های بازیکنان مس با ساکت الهامی سرمربی حریف بود. دیگر میهمان برنده دیروز هم تراکتور بود که در آبادان صنعت‌نفت را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به روند خوب خودش در این هفته‌ها ادامه داد. رضا اسدی با 2گل زودهنگام هم تکلیف بازی را مشخص کرد و هم خودش را به تنهایی به صدر جدول گلزنان رساند. تراکتور بعد از 5برد در 7بازی اخیر، هفته آینده از پرسپولیس میزبانی می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید