• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186718
+
-

کمتر از ۱۰ پرونده قضایی برای کسب‌وکارهای با اینماد

اینترنت
کمتر از ۱۰ پرونده قضایی برای کسب‌وکارهای با اینماد

چنین در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به مراجع تصمیم‌گیر ارائه کردیم. مرکز فضای مجازی دادستانی کل کشور و وزارت صمت نیز به این مسئله ورود کردند و در نهایت این موضوع حل شده است.
نوروزی اعلام کرد: کسب‌وکارهای دارای اینماد تحت نظارت پلیس قرار دارند و مردم برای خرید از این سایت‌ها اعتماد کامل داشته باشند. پلیس آمادگی لازم را برای ساماندهی این مسئله دارد. نوروزی درباره تسهیل فرایند استعلام‌ها گفت: در حوزه استعلام‌ها به‌رغم اقداماتی که از سال۹۶ صورت گرفته بود، سرعت و دقت پایینی در این فرایند برقرار بود که حقیقتاً در‌ شأن مردم نبود اما امروز فرایند استعلام تسریع و برخط شده است چراکه ما موظفیم براساس قانون و مصوبه هیأت مقررات‌زدایی تمام استعلام‌ها را به‌صورت برخط انجام و ظرف مدت ۱۵روز نیز پاسخ دهیم.
او ادامه داد: ما در همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در جهت حمایت از کسب‌وکارها به این فرایند شتاب بخشیدیم و با دقتی که لحاظ کرده‌ایم تنها نیم درصد از درخواست‌ها با رد صلاحیت مواجه شده‌اند. به‌طور مشخص افرادی که پرونده‌هایی در حوزه مالی و مربوط به کسب‌وکارها داشته باشند در این فرایند رد صلاحیت می‌شوند. اما تا حد امکان تلاش کردیم افراد را از فعالیت کسب‌وکاری منع نکنیم و راه اعتراض نیز گشوده است.
این مسئله تنها به کلاهبرداری محدود نیست‌ قاچاق کالا، تقلبی بودن و سرقتی و کم‌کیفیت بودن کالا نیز بررسی می‌شود.
همچنین در این نشست، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، به مسئله اعتبارسنجی اینماد کسب‌وکارها اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین هدف اینماد حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید