• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186707
+
-

نکته بازی/ حداقل مسابقات انگلیس را می‌دیدی!

در شرایطی که از مدت‌ها قبل اخبار رسمی در مورد تقابل دوستانه تیم‌های فوتبال ایران و روسیه در فروردین‌ماه منتشر شده است، حالا سرمربی روس‌ها می‌گوید هنوز این بازی قطعی نشده! در مصاحبه‌ای که از آقای والری کارپین منتشر شده، او با لحنی کاملا سرد و بی‌تفاوت می‌گوید اطلاع زیادی از بازی با ایران ندارد و البته بخش جذاب‌تر داستان جایی است که می‌گوید حتی مسابقات تیم کشورمان را در جام‌جهانی 2022 ندیده است: «چیزی یادم نمی‌آید. من بازی‌های این تیم را تماشا و دنبال نکردم. ضمن اینکه باید صبر کنیم تا برگزاری مسابقه تأیید شود.» خب استاد، تماشای جام‌جهانی که دیگر نیازی به قطعی شدن مسابقات دوستانه ندارد. حالا فوتبال ایران را دوست نداشتی، حداقل به‌عنوان یک سرمربی ملی، مسابقات انگلیس را تماشا می‌کردی که اینقدر بی‌خبر نمانی!

به‌به؛ چه تقابل‌هایی!
بعد از چند روز گمانه‌زنی و انتشار شایعات غیررسمی، سرانجام یورگن کلینزمن آلمانی سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی شد. به هر حال یورگی چهره سرشناسی در جهان فوتبال به شمار می‌رود و اگرچه در مورد کیفیت مربیگری او نگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما حضورش در آسیا به افزایش جذابیت فوتبال در این منطقه کمک خواهد کرد. آخرین اصطکاک فوتبال ایران با کلینزمن به جام‌جهانی 2022قطر برمی‌گردد؛ جایی که او مشاور عالی فیفا بود و در اظهاراتی از رویکرد بازیکنان و مربیان ایرانی در زمینه اعتراض به داوران شکایت کرد. حرف‌های او واکنش تند کی‌روش را به‌دنبال داشت، تا جایی که کلینزمن ناچار به عذرخواهی شد. با این شرایط حالا تقابل او با تیم ملی ایران یا قطر که هدایتش را خود کی‌روش بر عهده دارد می‌تواند جذاب و تماشایی باشد.

خوب باشی، خوب می‌نویسند
سرانجام طلسم شکست و سردار آزمون موفق شد نخستین گل فصل جدیدش را در بوندس‌لیگا برای لورکوزن به ثمر برساند. این بازیکن در ادامه روند خوبی که از چندی قبل در پیش گرفته، یکشنبه‌شب موفق شد دروازه فرایبورگ را باز کند. او 2بازی قبل در برابر ماینتس یک پاس گل داد و یک پنالتی گرفت، در مسابقه قبلی پنالتی اول تیمش را در لیگ اروپا برابر موناکو به گل تبدیل کرد و این هفته هم سرانجام موفق شد در جریان تساوی یک - یک لورکوزن برابر فرایبورگ دروازه حریف را باز کند. راستش این است که سردار کم‌کم دارد علائم حیاتی‌اش را در زمین فوتبال نشان می‌دهد. این مدت انتقادات از او زیاد بود، اما نمایش خوب این بازیکن ورق را برگردانده است. خوب باش تا در موردت خوب بنویسند؛ به همین راحتی.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید