• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186699
+
-

پایان بی‌طلا

تیم 4نفره کشتی آزاد ایران در مصر بدون کسب مدال طلا به کارش پایان داد

پایان بی‌طلا

 دومین رقابت رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی به میزبانی کشور مصر برگزار شد. این مسابقات تحت عنوان جام «ابراهیم مصطفی» در 2‌رشته آزاد و فرنگی برگزار شد. فرنگی‌کاران که با 3نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند به 2مدال طلا دست یافتند اما آزادکاران با 4کشتی‌گیر بدون کسب مدال طلا به کارشان پایان دادند.

  پنجمی رضایی
رقابت‌ها در رشته کشتی آزاد 6 و 7اسفندماه در شهر اسکندریه برگزار شد. می‌توان گفت جز طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک کشتی‌گیر مطرحی در این رقابت‌ها حاضر نبود. آمریکایی‌ها با نفرات دوم و سوم خود شرکت کرده بودند و تیم ایران هم با نفرات جوان و کم‌تجربه در این رقابت‌ها حاضر شده بود. یاسین رضایی در وزن 61کیلوگرم، حسین ابوذری در 74کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در 79کیلو و امیرحسین فیروزپور در وزن 97کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در جام ابراهیم مصطفی بودند. یاسین رضایی در وزن غیرالمپیکی 61کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 19بر8 کشتی‌گیر الجزایری را شکست داد. او در کشتی دوم خود با نتیجه 20 بر 12 مقابل ولادیمیر کودرین از قزاقستان به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی رسید. رضایی در نیمه‌نهایی 18بر6 مقابل تایربک ژوماشبیک از قرقیزستان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. نماینده ایران در دیدار رده‌بندی هم مقابل آرسن هارتوریان با نتیجه 10بر صفر شکست خورد و نتوانست روی سکو قرار بگیرد.

  حذف زودهنگام
حسین ابوذری در وزن 74کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 5 بر 2 مقابل سنور دمیرتاش شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در نیمه‌نهایی، ابوذری از دور مسابقات حذف شد. دمیرتاش کشتی‌گیر کهنه‌کار ترکیه، مدال‌های برنز جهان و المپیک را در کارنامه دارد.

  بهترین جایگاه
امیرحسین کاووسی در وزن غیرالمپیکی 79کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر فتایریا از الجزایر را شکست داد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 5بر 2 مارستیلر از آمریکا را از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. کاووسی برای رسیدن به دیدار نهایی، بولات ساکایف از قزاقستان را با نتیجه 7بر 6 شکست داد و فینالیست شد. نماینده کشورمان در فینال با نتیجه 10 بر 7 مقابل کنتچادزه از گرجستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

  برنز فیروزپور
امیرحسین فیروزپور باتجربه‌ترین کشتی‌گیر ایران در تیم 4نفره اعزامی به مصر بود که در وزن 97کیلوگرم کشتی می‌گرفت. فیروزپور در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مصطفی الدرس از مصر را شکست داد. او در مرحله یک‌چهارم با نتیجه 11 بر 4 مخسود ویسالوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. فیروزپور در این مرحله مقابل زبیگنیو بارانوفسکی از لهستان با نتیجه 6بر 4 شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. او در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه 7بر صفر موزاری مچدلیدزه از اوکراین را شکست داد و به مدال برنز قناعت کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید