خبر: وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، از برنامهریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه خبر داد و گفت: پروژه عظیم ساخت این آزادراه با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام میشود و ما برای تأمین منابع مالی این پروژه در دولت برنامهریزیهایی داریم تا هرچه سریعتر کمبود منابع این پروژه جبران شود.
نقد: پروژه آزادراه تهران – شمال، به نماد زمینگیری پروژههای عمرانی در ایران تبدیل شده و در دولتها متعدد وعده احداث و اتمام آن داده شده؛ اما این وعدهها به نتیجه نرسیده است. در دولت دوازدهم، تمرکز دولت بر افتتاح قطعه یک این آزادراه بسیاری از طرحهای زیرساختی را در حاشیه قرار داد و درنهایت پس از افتتاح قطعه یک، بنیاد مستضعفان بهعنوان پیمانکار قطعه 2 وعده داد درصورت تأمین اعتبارات، باند رفت این قطعه، در سال 1400و پیش از اتمام مسئولیت دولت دوازدهم زیر بار ترافیک برود. حالا اما، میراث آزادراه نیمهتمام تهران – شمال به دولت سیزدهم رسیده و این دولت با مشغلههای کلان و اساسی، در این مورد نیز باید تمهیدات ویژه بیندیشد. فارغ از اهمیت این پروژه نیمهکاره، این سؤال مطرح میشود که چرا لااقل در این طرح ملی، کارها به پیمانکاران و سرمایهگذاران کاملاً خصوصی واگذار نمیشود و دولت به مسائل مهمتر در کشور نمیپردازد؟
شنبه 6 اسفند 1401
کد مطلب :
186412
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved