• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 6 اسفند 1401
کد مطلب : 186377
+
-

بارسا بازهم حذف شد

برخلاف رئال، تیم ژاوی از حریف انگلیسی‌اش کام‌بک خورد و از رقابت‌های اروپایی کنار رفت

بارسا بازهم حذف شد

بارسلونا طبق معمول سال‌های اخیر باز هم از رقابت‌های اروپایی حذف شد، این‌بار در زودهنگام‌ترین زمان ممکن؛ یعنی در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا و پیش از مرحله یک‌هشتم. تساوی 2-2 در نوکمپ و شکست 2 بر یک در اولدترافورد بار دیگر تیم ژاوی را حذف کرد. حالا این سرمربی اسپانیایی رکوردی منحصر به فرد در تاریخ باشگاه دارد؛ ظرف 14ماه 4بار از رقابت‌های اروپایی حذف شده؛ 2‌بار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به لیگ اروپا تبعید شده و هر 2‌بار شکست خورده؛ فصل پیش در مرحله یک‌چهارم و حالا در یک‌شانزدهم. زیدان پیش از پنجمین باخت در اروپا به سومین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان رسیده بود!
   این اتفاقات برای هواداران بارسا خوب نیست. آنها هفته پیش شاهد کام‌بک زدن رئال‌مادرید در انگلیس بودند؛ وقتی رئال 2 بر صفر عقب افتاد و 5 بر 2 برد اما خودشان در زمین منچستریونایتد ابتدا با گل لواندوفسکی از روی نقطه پنالتی پیش افتادند و سپس با گل‌های فرد و آنتونی شکست خوردند و حذف شدند.
   آنها در سال‌های اخیر معمولا کام‌بک خورده‌اند؛ مقابل آاس‌رم، لیورپول، اینتراخت و حالا منچستریونایتد.
   ژاوی در مسابقات قهرمانی اروپا؛ 16‌بازی، 4‌پیروزی که 2‌تای آن مقابل ویکتوریا پلژن و یکی برابر دینامو کی‌یف بود، 6باخت و 6تساوی.
   برای اولین‌بار در قرن جدید و از فصل 99-1998 بارسلونا پیش از مرحله یک‌هشتم نهایی از رقابت‌های اروپایی خارج شده است.
   منچستریونایتد برای اولین‌بار از سال2008 موفق به شکست بارسلونا شد.
   لواندوفسکی به ۲۵‌گل برای بارسا رسید و حالا بارسلونا باید ۱.۲۵‌میلیون یورو به بایرن مونیخ پرداخت کند.
   منچستریونایتد تنها در 2‌بازی از 7‌بازی اخیر خود مقابل حریفان اسپانیایی در اولدترافورد موفق به گلزنی شده بود.
   بهترین گلزنان منچستر در این فصل؛ رشفورد 24، برونو 7‌ و آنتونی 6گل.
   بارسلونا طی 22‌بازی در لالیگا فقط 7گل خورده بود اما در 2‌بازی از منچستریونایتد 4‌گل دریافت کرد.

بارسا در 15بازی آخر اروپایی مقابل حریفانی از 5لیگ بزرگ اروپایی تنها یک‌ برد کسب کرده؛ 5شکست و 9تساوی که این به‌اندازه همین تعداد شکست در 50بازی قبل‌تر بود.

منچستر در این فصل لیورپول، سیتی، آرسنال، تاتنهام و بارسلونا را در خانه شکست داده است. منچستر در 18‌بازی اخیر خانگی تنها 2‌مساوی داده و بقیه را برده؛ 41گل زده، 9گل خورده و 11کلین شیت.

قرعه‌های سخت مدعیان
لیگ اروپا در غیاب بارسلونا قرعه‌کشی شد

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ اروپا هم بعدازظهر دیروز انجام شد و منچستریونایتد و آرسنال با قرعه‌های سختی روبه‌رو شدند. منچستر که بارسلونا را در فینالی زودرس حذف کرده بود، به قرعه رئال بتیس خورد. حالا بازیکنان این تیم باید برای سومین‌بار در این فصل به اسپانیا سفر کنند، چون در مرحله گروهی هم با رئال سوسیداد همگروه بودند. آرسنال با اسپورتینگ بازی می‌کند و یوونتوس با فرایبورگ. آاس‌رم هم قرعه سختی دارد و باید با سوسیداد بازی کند. در این بین 2‌بازیکن ایرانی حریفان خود را شناختند. سردار آزمون هفته گذشته در بازی با موناکو در دقیقه115 وارد زمین شد و زننده نخستین ضربه پنالتی این تیم بود. شاگردان ژابی آلونسو با پیروزی 3 بر 2 در زمین حریف شکست بازی رفت را جبران کردند و بازی را به پنالتی کشاندند. فاینورد به‌دلیل صدرنشینی مرحله گروهی در این مرحله استراحت داشت و حالا به شاختار دونتسک خورده است. 8‌تیم صعود کرده از پلی‌آف به 8‌صدرنشین مراحل گروهی این رقابت‌ها برخورد کردند که تیم‌های پلی‌آف در بازی رفت میزبان خواهند بود. بازی‌های رفت در تاریخ پنجشنبه 18‌اسفند و دور برگشت هم 7‌روز بعد یعنی 25‌اسفند به‌طور کامل برگزار خواهند شد.

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم لیگ اروپا23- ۲۰۲٢
اونیون‌برلین آلمان اونیون ‌سن‌ژیل بلژیک
سویا اسپانیا فنرباغچه ترکیه
یوونتوس ایتالیا  فرایبورگ آلمان
لورکوزن آلمانفرانس‌واروش مجارستان
اسپورتینگ لیسبون پرتغال آرسنال انگلیس
منچستریونایتد انگلیسرئال بتیس اسپانیا
آاس‌رم ایتالیارئال سوسیداد اسپانیا
شاختاردونتسک اوکراینفاینورد هلند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید