• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186174
+
-

حکایت یک سرمایه عظیم برای فردای ایران

یکی از شخصیت‌هایی که تأکید بسیاری بر حضور جوان‌ترها در اردوها و گروه‌های جهادی داشته و دارند، رهبر معظم انقلاب هستند. ایشان این حضور را، شامل به‌دست آوردن دستاوردهایی حتی برای خود این افراد می‌دانند که هم می‌تواند برای آینده خود آنها و هم آینده کشور مفید و سازنده باشد.
با هم فرازهایی از تأکیدات ایشان درباره حضور جوانان در اردوها و گروه‌های جهادی و فلسفه آن را مرور می‌کنیم.

شما ملاحظه کنید در پیشامدهای طبیعی مثل سیل و مثل زلزله مردم چطور مشتاقانه می‌شتابند؛ کجا چنین چیزهایی وجود دارد؟ این همان روش فاطمی است؛ این همان حرکت در جهت انگشت اشاره سیده‌نساء‌العالمین است. لانُریدُ مِنکم جَزآءً وَ لاشُکورا؛ این اشاره فاطمه زهرا (سلام‌الله ‌علیها) است و... . در مسئله‌ کرونا چه کارها شد، چه خدماتی انجام گرفت و بدون اینکه نام کسی مطرح باشد، کارهای بزرگی انجام گرفت... .
1400/3/11

امروز در حدود 10هزار هسته‌ گروه‌های جهادی در سراسر کشور مشغولند که اینها درواقع مژده‌ آینده‌ کشورند؛ سرمایه‌ عظیمی هستند برای آینده‌ کشور؛ مشغول کارند، مشغول تلاشند؛ شاید صدها هزار کار مهم مربوط به طبقات ضعیف را در نقاط دوردست کشور، اینها انجام داده‌اند و دارند انجام می‌دهند؛ کارهای ریز و درشت -به‌حسب نیازهایی که مردم دارند- این یک سرمایه عظیمی است برای کشور.
1397/0712

حضور شما بچه‌های نخبه در اردوهای جهادی، شما را با اوضاع کشورتان، با قشرها، با وظایف سنگینی که برعهده همه ما هست و با کم‌کاری‌های ما در طول این سال‌های بعد از انقلاب آشنا می‌کند و حرکت می‌دهد؛ خون در رگ‌های انسان با حضور در یک‌چنین جاهایی جریان پیدا می‌کند.
1395/07/28

اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید... . این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است و هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز باارزشی است. روزبه‌روز اینها را بتوانید توسعه بدهید؛ جهاد هم هست، واقعاً جهاد است، کار است، جهاد است، تلاش است، خدمت به محرومان است.
1395/04/12

روحیه‌ جهادی را بر روحیه‌ تافته‌ جدابافته بودن ترجیح بدهید. یکی از خطراتی که گریبان کسانی را که یک امتیازی دارند، می‌گیرد، این است که احساس کنند تافته‌ جدابافته‌اند؛ احساس کنند یک سر و گردن از همه بالاترند؛ این خطر بزرگی است؛ این یک خطر شخصیتی است؛ یک بیماری شخصیتی است. نگذارید این بیماری در شما رشد بکند و راهش هم این است که کار جهادی و روحیه‌ جهادی را در خودتان تقویت کنید. روحیه‌ جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ خود دانستن، همه‌ نیروها را در راه کار درست به میدان آوردن؛ این روحیه جهادی است. برای اینکه این روحیه جهادی در شما تقویت شود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. نگویید وقتمان تلف می‌شود؛ نه، بیشترین و بهترین استفاده از وقت همین است. درستان را بخوانید، پژوهش‌تان را بکنید، کارتان را بکنید، در اردوهای جهادی هم که در دوره‌ سال، چند هفته‌ای انسان را مشغول می‌کند، شرکت کنید.
1394/07/22

میل به خدمت به مردم و تحمل سختی‌های آن، نقطه‌ای نورانی در باطن انسان است؛ آن را هرچه می‌توانید در جان خود گسترش دهید و نگذارید آفت‌های سودجویی، خودنمایی، تنبلی و... آن را گل‌اندود کند.
1392/05/28

وقتی کسی جزو اردوهای جهادی است، به مناطق محروم سرکشی می‌کند، واقعیت‌ها را به چشم می‌بیند، طبعاً تفکر پیگیری اقتصاد عدالت‌محور در او این‌جور زنده می‌شود؛ این برای همه‌ ما درس است. باید با قشرهای مختلف جامعه مرتبط شد تا مسائل آنها را لمس کرد؛ این در تصمیم‌گیری ما و در نگاه ما به مسائل گوناگون کشور اثر می‌گذارد.
1391/05/16

در مورد این حرکت عظیم بسیج سازندگی و اردوهای هجرت که به‌طور رسمی، 10سال است آغاز شده؛ البته این را من باید اقرار کنم که این کار، اول از خود جوان‌ها شروع شد؛ خود جوان‌های دانشجو و دانش‌آموز در بخش‌های مختلف، این حرکت را شروع کردند؛ در سال ۷۹ گزارش این حرکت زیبا و پرشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگی به قاطبه‌ جوانان کشور داده شود؛ یعنی این یک حرکت خودجوش مردمی است؛ درست مثل جهاد سازندگی در آغاز انقلاب. جهاد سازندگی هم همین جور بود؛ اول، خود جوان‌ها شروع کردند و خودشان رفتند توی روستاها مشغول خدمتگزاری شدند در آن اوضاع بسیار دشوار و پیچیده. این حرکت، امام بزرگوار را به فرمان جهاد سازندگی تشویق کرد. کار مردم، الهام‌بخش اقدام مدیران و مسئولان است.
1389/06/31


 

این خبر را به اشتراک بگذارید