• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اسفند 1401
کد مطلب : 186044
+
-

رکورد تاریخی خط دفاع بارسا

در خانه گل نمی‌خورد، بیرون کم می‌خورد، در اروپا زیاد گل دریافت می‌کند

رکورد تاریخی خط دفاع بارسا

جمله‌های تکراری ژاوی در کنفرانس‌های مطبوعاتی پس از بازی‌ها این است که «خوب بازی نکردیم ولی بردیم»، تراشتگن بهترین بازیکن ما بود»، «می‌توانیم بهتر شویم»، «پنالتی ما را نگرفتند». او با همین جمله‌ها بعد از برد 2 بر صفر بر کادیز به کنفرانس مطبوعاتی رفت. واقعیت این است که بارسلونا خوب بازی نمی‌کند اما یاد گرفته چگونه ببرد. در فاصله 16هفته مانده به پایان لالیگا خیلی بعید است فاصله 8 امتیازی رئال‌مادرید با این تیم کم شود یا از بین برود. تنها امید هواداران تیم‌های دیگر این است که رسوایی رشوه 7میلیون یورویی به داوران کار بارسا را بسازد و منجر به کسر امتیاز یا محرومیت این تیم یا سلب جام‌های قبلی شود. هر روز مدارک تازه‌ای از این رسوایی افشا می‌شود.
    با ثبت کلین‌شیت در این بازی، مارک‌آندره تراشتگن دهمین کلین‌شیت خانگی خود در فصل جاری لالیگا را به ثبت رساند. بارسا در فصل جاری ۱۱بار در خانه به میدان رفته و تنها یک‌بار دروازه‌اش باز شده که در دیدار مقابل اسپانیول بوده.
   در تاریخ ۵لیگ معتبر اروپایی، چلسی ژوزه مورینیو در فصل ۰۵-۲۰۰۴ درحالی به قهرمانی پریمیرلیگ رسید که در ۳۸بازی تنها ۱۵گل دریافت کرد و پتر چک ۲۵کلین شیت را به ثبت رساند. حالا تراشتگن و بارسا این فرصت را دارند تا از رکورد پتر چک و تیم مورینیو و چلسی عبور کنند.
   بارسا تا پایان هفته بیست‌ودوم لالیگا تنها ۷بار گل خورد، این کمترین تعداد گل خورده در پایان این هفته در تاریخ لالیگا به‌حساب می‌آید.
   تعداد کلین‌شیت‌های تراشتگن و بارسا در این فصل از تعداد بردهای رئال‌مادرید بیشتر است؛ بارسا 17کلین‌شیت، رئال 16برد.
   عملکرد ژاوی بسیار بهتر از رونالد کومان بوده. کومان پس از 48بازی اول خود در لالیگا 28برد، 10تساوی، 10باخت، 100گل زده، 49گل خورده و 94امتیاز داشت اما ژاوی 36‌برد، 7تساوی، 5‌باخت، 94گل زده، 30گل خورده و 115امتیاز.
   فران تورس 10دریبل موفق (83درصد) در برابر کادیز داشت که بیشترین دریبل موفق یک بازیکن در لالیگا در این فصل است.
   سرخی روبرتو هشتمین گل خودش در لالیگا را برای بارسا و در مجموع پانزدهمین گلش را برای این تیم زد.
   لواندوفسکی هم سرانجام با گلزنی آشتی کرد. لواندوفسکی در 6بازی اخیر خود در لالیگا تنها یک گل به ثمر رسانده بود.
   بازیکنانی که ۱۵گل اول خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در لالیگا در قرن بیست و یکم به ثمر رساندند؛ کریستیانو رونالدو 10-2009: 15گل در 17بازی، لواندوفسکی 23-2022: 15گل در 19بازی.
   بارسا در طول ۴۰بازی آخر خود (در تمامی رقابت‌ها) تنها یک‌بار صاحب پنالتی شده که مربوط به فصل جاری لالیگا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید