• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186021
+
-

مثل فولاد باش!

فولاد آخرین بازمانده تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا امشب با الفیصلی عربستان بازی می‌کند

همه اتفاق‌های مهم فوتبال ایران، این اواخر به قطر مرتبط شده‌اند؛ از دیدارهای باشگاهی در آسیا گرفته تا جام‌جهانی و حتی جام ملت‌های آسیا که زمستان سال آینده در همین کشور برگزار می‌شود. حالا هم نوبت به برگزاری یک نبرد بسیار حساس برای فوتبال ایران در این کشور رسیده است؛ جایی که آخرین تیم ایرانی باقیمانده در دیدارهای این فصل لیگ قهرمانان، در یکی از نمادین‌ترین ورزشگاه‌های کشور قطر یعنی استادیوم الثمامه با الفیصلی عربستان مسابقه می‌دهد؛ جدالی که برای هر دو تیم بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. فولاد در دور گروهی، به خوبی انتظارها را برآورده کرد و در 6مسابقه، حتی با یک شکست هم روبه‌رو نشد. 3برد و 3تساوی، فولاد را در جایگاه تیم صدرنشین قرار داد تا این تیم بدون دغدغه خودش را به دور حذفی برساند. اگر فولاد انتظارها را برآورده کرد، الفیصلی حتی فراتر از حد انتظار ظاهر شد. هیچ‌کس انتظار نداشت این تیم از گروه السد، الوحده و نسف‌قارشی صعود کند اما الفیصلی در روز پایانی، صدرنشین شد تا حالا بخشی از رقابت‌های حذفی لیگ قهرمانان باشد؛ تیمی که البته فصل گذشته با وجود درخشش در آسیا، از لیگ عربستان سقوط کرد و حالا در سطح دوم این کشور دیده می‌شود.
حضور در این مرحله، برای فولاد اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اتفاقی که به‌نظر می‌رسد تأثیر بسزایی روی شرایط این تیم هم گذاشته باشد. اگر فولاد در آسیا حضور نداشت، شاید نکو در شروع فصل این باشگاه را ترک کرده بود اما باقی ماندن در جدول آسیا، بهانه‌ای بود تا این مربی به سایر پیشنهادها پاسخ منفی بدهد. نکونام به استقلال نرفت و در تیم ملی هم دستیار کی‌روش نشد تا در چنین روز حساسی، روی نیمکت فولاد حضور داشته باشد. باشگاه نیز به هیچ قیمتی نمی‌خواست این مربی را از دست بدهد؛ چرا که پروژه آسیایی این فصل فولاد با حضور او شروع شده بود. این همکاری ادامه پیدا کرد و بودن در آسیا هم، چسبی برای نگه داشتن دو طرف کنار هم بود. روز سرنوشت‌ساز فولاد حالا بالاخره از راه رسیده و آنها عصر امروز باید به مصاف الفیصلی بروند. نکو قبل از این بازی حساس، از انگیزه و اشتیاق زیاد شاگردانش حرف زده و تمایل آنها به تاریخ‌سازی برای فولاد را آشکار کرده است. جواد باور دارد که با وجود شکست‌های اخیر در لیگ برتر، تیمش کاملا برای این بازی آماده است و با روحیه خوبی به مصاف الفیصلی می‌رود. سرمربی حریف هم با اعتماد به نفس بسیار خوبی در کنفرانس مطبوعاتی، از شناخت دقیقش از فوتبال ایران حرف زد. مارینوس اوزونیدیس به شاگردانش هشدار داد که باید مراقب جنگندگی و بازی فیزیکی تیم حریف باشند و در برابر این تیم مرتکب هیچ اشتباهی نشوند. با وجود سقوط از سطح اول فوتبال عربستان، الفیصلی هنوز نفرات بسیار خوبی را برای تقابل با فولاد در اختیار دارد. روسی در پست وینگر، یکی از نفرات کلیدی این تیم به شمار می‌رود. ماریانو وازکز و ویلی سمدو نیز می‌توانند چهره‌های خطرناکی برای فولاد باشند. بین این دو تیم یک وجه اشتراک کلیدی وجود دارد. هر دو از مدت‌ها قبل منتظر این بازی بوده‌اند و این نبرد برایشان بسیار مهم‌تر از همه رقابت‌های داخلی است. در حقیقت آنها همه‌‌چیز را رها کرده‌اند تا در بازی امروز بدرخشند و با توجه به اینکه لیگ قهرمانان در این دوره نیز به‌صورت تک بازی برگزار می‌شود، هر اتفاقی در این جدال حساس، ممکن خواهد بود. هم نکو و هم سرمربی یونانی الفیصلی، خواب‌های بزرگی برای تیم‌شان دیده‌اند و قصد ندارند به همین زودی از رویاپردازی دست بکشند.
تغییرات زیاد در پنجره زمستانی، شاید فولادی‌ها را کمی نگران این مسابقه حساس کند. آنها در چند هفته اخیر نشان داده‌اند که هنوز با رسیدن به هماهنگی ایده‌آل، فاصله دارند. با وجود این چهره‌هایی مثل کریستوفر کنت، اشکان دژاگه، ساسان انصاری و روبرتو تورس با تجربه‌ای که دارند می‌توانند به نفرات جوان‌تر فولاد در این مسابقه کمک کنند. نه فقط این بازی، بلکه ادامه این مسیر برای نکونام بسیار حیاتی خواهد بود. او به خوبی می‌داند که در غیاب تیم‌هایی مثل النصر عربستان یا السد قطر، همه‌‌چیز برای ماجراجویی در آسیا فراهم خواهد بود. سرسخت‌ترین رقیب برای فولاد در این منطقه الهلال است که شکست دادنش در تک بازی، غیرممکن نیست. با وجود این، همه تمرکز فولاد فعلا روی همین مسابقه حساس با حریف عربستانی است؛ نبردی که می‌تواند این تیم را به جمع 8 تیم برتر این فصل لیگ قهرمانان برساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید