• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 25 بهمن 1401
کد مطلب : 185554
+
-

تکرار فینال 30ماه قبل

امباپه و مسی به بایرن می‌رسند، مانه نیست

تکرار فینال 30ماه قبل

معلوم نیست در پاریس چه خبر است! دیروز گالتیه، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن ادعا کرد که امباپه به بازی امشب مقابل بایرن‌مونیخ نمی‌رسد اما ناگلزمان، سرمربی بایرن این رفتار پاریسی‌ها را یک عملیات فریب دانست و مدعی شد امباپه در این بازی حاضر خواهد بود. لیونل مسی که به‌دلیل مصدومیت، بازی با موناکو را از دست داده بود، به تمرینات گروهی برگشت و برای بازی امشب مشکلی ندارد. وراتی هم همینطور. گالتیه گفته ممکن است دوباره به سیستم 3‌دفاعی برگردد. او پس از جام‌جهانی نتایج بدی گرفته و 3‌بازی را باخته و یکی را مساوی کرده و در جام حذفی هم از مارسی شکست خورده. شکست 3 بر یک این هفته لیگ از موناکو تیم را وارد بحران کرد. پس از این بازی کامپوس، ‌مدیر ورزشی و مرد همه‌کاره پاری‌سن‌ژرمن وارد رختکن شد و از بازیکنان انتقاد کرد که چرا کم‌کاری کرده‌اند و در فاز دفاعی و هجومی خوب نبوده‌اند. نیمار و مارکینیوش نسبت به این انتقاد موضع تند گرفتند و به زبان پرتغالی شروع به بد و بیراه گفتن به مشاور ورزشی باشگاه کردند. نیمار درون زمین هم ویتینا و هوگو اکیتیکه را به‌دلیل تصمیم‌گیری بدشان، با انتقاد شدید روبه‌رو کرده بود و به آنها جلوی دوربین‌ها غر می‌زد.
هواداران هم از وضعیت تیم عصبانی‌اند. با این همه ستاره باختن به تیم‌های فرانسوی و پیروزی به‌زور مقابل تیم‌های گمنامی مثل تولوز یا مون‌پلیه نمی‌تواند برای هواداران خوشایند باشد. آنها با تجمع در تمرین تیم دست به اعتراض زدند. کیمپمبه به نمایندگی از بازیکنان به سراغ‌شان رفت و پذیرفت که تیم بد بازی کرده اما برای بازی با بایرن به حمایت تماشاگران نیاز دارد.
متشنج شدن رختکن پاریسی‌ها بی‌ارتباط با نتایج بد اخیر این تیم در بیش از 40‌روز سپری شده از سال2023 نیست. PSG در 7‌بازی‌اش در لوشامپیونه در سال جدید میلادی، 3‌بار باخته و یک‌بار هم مساوی کرده و از جام حذفی هم کنار رفته. شکست از بایرن‌مونیخ می‌تواند تیم را کاملا به بحران ببرد چون هیچ انگیزه دیگری برای ادامه فصل باقی نمی‌ماند. فاصله با مارسی به 5امتیاز کاهش یافته و خطر از دست رفتن لیگ هم وجود دارد. با حذف در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا به‌احتمال فراوان گالتیه اخراج می‌شود اما کسی برای جانشینی او باقی نمانده. زیدان که طرفدار مارسی است، توخل و پوچتینو از همین باشگاه اخراج شده‌اند و مربی بزرگ دیگری در بازار باقی نمانده است.
در رختکن بایرن‌مونیخ هم اوضاع خیلی عادی نیست. بایرن پس از 3‌تساوی یک-یک پیاپی سرانجام به دور پیروزی برگشت و 3‌برد پشت‌هم در لیگ و جام حذفی به دست آورد اما فاصله با اونیون برلین تنها یک‌امتیاز است و برای ادامه روند صدرنشینی کافی نیست. مونیخی‌ها صدرنشینی شکننده فعلی را مدیون کلن هستند. کلن 3‌هفته پیش بایرن را متوقف کرد اما در ادامه به جبران پرداخت و ابتدا با لایپزیش بدون گل مساوی کرد تا فاصله این تیم با بایرن افزایش یابد و سپس 3 بر صفر اینتراخت را برد تا فاصله این رقیب با بایرن به 8امتیاز افزایش یابد.
بحران مانوئل نویر هم هست. این دروازه‌بان که فصل را به‌دلیل مصدومیت در پیست اسکی از دست داده، ممکن است فصل آینده از باشگاه برود. او از اینکه مربی دروازه‌بان‌های تیم اخراج شده، عصبانی است و علیه مدیران باشگاه مصاحبه کرده است. حالا شنیده می‌شود به‌دلیل همان انتقاد علنی جریمه شده است. رقم جریمه ۱.۶‌میلیون یورو اعلام شده که حدود ۷.۵‌درصد از مجموع دستمزد سالانه نویر است. با خرید زومر از مونشن‌گلادباخ در نیم‌فصل و احتمال بازگرداندن نوبل از لیگ فرانسه، ممکن است عذر نویر هم خواسته شود.
    سادیو مانه همچنان مصدوم است و به بازی با پاریس نمی‌رسد.
    توماس مولر با حضور در دیدار مقابل بوخوم، موفق شد با ۴۲۸‌بازی برای باواریایی‌ها، از رکورد تعداد بازی‌های گرد مولر افسانه‌ای عبور کند. حالا تنها 2‌بازیکن در تاریخ بایرن، تعداد بازی‌های بیشتری نسبت به توماس مولر داشته‌اند؛ سپ مایر با ۴۷۳‌بازی و اولیور کان با ۴۲۹‌بازی.
    سرژ گنبری دویستمین بازی‌ رسمی‌اش را برای بایرن انجام داد؛ 200بازی، 75‌گل و 50‌پاس‌گل.
    پاری‌سن‌ژرمن تاکنون 11بار با بایرن روبه‌رو شده که همه آنها در لیگ قهرمانان بوده؛ 5بار تیم آلمانی برده و 6بار تیم فرانسوی و هر کدام 15گل به حریف خود زده‌اند.
    در پاریس تنها یک‌بار بایرن برنده بوده که به همان بازی مورد اشاره برمی‌گردد که در آلمان بازنده و حذف شدند.
    بین همه تیم‌هایی که 10بار یا بیشتر با بایرن در لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند، پی‌اس‌جی بهترین عملکرد را دارد؛ 55درصد برد. جالب اینکه 2‌تیم هرگز با هم مساوی نکرده‌اند.
    بایرن تا اینجای فصل هر 6بازی خود را در مرحله گروهی برده و 18گل به حریفان زده است؛ میانگین 3امتیاز و 3گل در هر بازی. آنها تنها 2‌گل دریافت کرده‌اند، آن هم در گروهی سخت متشکل از اینترمیلان و بارسلونا.
    پاریسی‌ها در ورزشگاه خودی به همه تیم‌ها گل می‌زنند غیر از همان مسابقه مرحله یک‌چهارم پایانی سال2021 که به همین تیم یک بر صفر باختند. پی‌اس‌جی در 32بازی خانگی اخیر میانگین 2.6گل به حریفان اروپایی خود زده است.
    مسی 29‌گل در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده که یک رکورد است. ستاره آرژانتینی 6بار در لیگ قهرمانان مقابل بایرن بازی کرده که موفق شده 4گل و 2‌پاس‌گل ثبت کند اما بارها از این تیم زخم خورده؛ ازجمله آن شکست تاریخی 8 بر 2 در آگوست2020 در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا.

بحران‌زده‌ها
تاتنهام و میلان در حالی به مصاف هم می‌روند که نتایج سینوس‌وار گرفته‌اند و مصدومان زیادی دارند

امشب یک بازی دیگر هم به‌صورت همزمان در نخستین روز مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان بین 2‌تیم بحران‌زده میلان و تاتنهام برگزار می‌شود. میلان پس از جام‌جهانی شکست‌های پیاپی متحمل شد اما در بازی آخر خود توانست به دور پیروزی برگردد. با بازگشت زلاتان ایبراهیموویچ امید هواداران برای بازی امشب بیشتر شده. کونته معلوم نیست در تاتنهام چه می‌کند؛ یک هفته تیمش در غیاب او که کیسه صفرای خود را عمل کرده، منچسترسیتی را یک بر صفر می‌برد و هفته بعد 4 بر یک به لسترسیتی می‌بازد. نتایج سینوسی او و تیمش ادامه دارد. گاردین گزارش داده که این باشگاه ممکن است به تاد بولی فروخته شود. بولی در تابستان گذشته باشگاه چلسی را خریده و کلی در این تیم هزینه کرده بود و حالا ممکن است دیگر باشگاه لندنی را هم بخرد. در آن‌سو میلان همچنان بلاتکلیف است و پس از آنکه خریداران بحرینی پا پس کشیدند، اتفاق تازه‌ای برای این باشگاه نیفتاده است.
   تاتنهام در حالی با 4‌گل از لستر شکست خورد که در 171‌بازی آخرش در لیگ برتر تنها یک‌بار 4‌گل خورده بود.
   با اعلام باشگاه تاتنهام رودریگو بنتانکور هافبک اروگوئه‌ای تاتنهام به‌دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدار مقابل لسترسیتی 6 تا 7‌ماه در دسترس نخواهد بود، بدین‌ترتیب این بازیکن ادامه فصل را از دست داد. بنتانکور زننده تک‌گل تیمش به لستر بود.
   یووس بیسوما نیز به‌مدت 8‌هفته در دسترس نخواهد بود و پیر امیل هویبرگ به‌علت محرومیت بازی رفت مقابل میلان را از دست داده است. تاتنهام عملا برای این بازی هافبکی ندارد. از طرفی لوکاس مورا و ریچارلیسون هم همچنان شرایط مسابقه را ندارند. ریچارلیسون در لیگ برتر حتی یک‌گل هم برای تاتنهام به ثمر نرسانده است. او 498دقیقه بازی کرده است.
   2‌تیم دروازه‌بان‌های اصلی و فرانسوی خود را در اختیار ندارند. مانیان که مدت‌هاست مصدوم است و جام‌جهانی را هم به همین دلیل از دست داده بود و هوگو لوریس هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی رباط زانو 6 تا 8‌هفته را از دست خواهد داد. دروازه‌بان تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا با میلان روبه‌رو نخواهد شد. تاتاروسانو، دروازه‌بان میلان که عملکرد ضعیفی داشته، با رختکن به مشکل خورده است. براساس اخبار رسیده 8‌نفر از بازیکنان میلان با تاتاروسانو گلر رومانیایی این تیم رابطه خوبی ندارند.
   کونته در نقل‌وانتقالات زمستانی 2‌بازیکن را از تیم‌های دیگر هایجک کرد؛ پدرو بورو و دانجوما که اولی عملکردی فاجعه‌بار داشته و دومی در نخستین بازی‌اش یک‌گل برای این تیم زده است.
   ژیرو تک‌گل میلان را به تورینو زد. اولیویه ژیرو مسن‌ترین بازیکنی است که در این فصل روی 10‌گل یا بیشتر در 5‌لیگ برتر اروپا تأثیر مستقیم می‌گذارد (7‌گل و 4‌پاس‌گل). علاوه بر این، این بازیکن 36‌ساله فرانسوی در یک فصل لیگ، 5‌گل در بازی‌های خانگی به ثمر رساند که نخستین بار از فصل 16-2015 است که برای آرسنال 7‌گل به ثمر رساند.
   غیراز زلاتان، 2مصدوم دیگر میلان هم به تمرینات برگشته‌اند. فیکایو توموری و اسماعیل بناسر از مصدومیت‌های خود بهبود یافته‌اند و آماده این بازی هستند. الساندرو فلورنتزی هم پس از 5‌ماه درمان در آستانه بازگشت به میادین است اما به این بازی نمی‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید