• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185387
+
-

پول سعودی‌ها در جیب خانواده ترامپ

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ازای حمایت سیاسی از محمد بن‌سلمان، از سرمایه‌ ولیعهد سعودی برای تقویت کسب‌وکار خانوادگی خود بهره برده است

جهان‌نما
پول سعودی‌ها در جیب خانواده ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جرد کوشنر، دامادش که با پایان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ با چالش‌های جدی در حوزه کسب‌وکارشان روبه‌رو شده بودند، از پول سعودی‌ها برای احیای تجارت خود استفاده کرده‌اند؛ ارتباطی که همچنان ادامه دارد. روزنامه واشنگتن‎پست در گزارشی با اشاره به بحران اقتصادی خانواده ترامپ پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری او نوشته: «از یک سو، درآمدهای رئیس‌جمهور سابق در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به‌شدت کاهش یافته بود و از سوی دیگر، حمله حامیانش به ساختمان کنگره پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2022، اعتبار برند تجاری او و کوشنر را عمیقاً خدشه‌دار کرده بود. آنها برای خروج از این شرایط به کمک مالی ۱.۲ میلیارد دلاری نیاز داشتند و محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی، به کمک آنها آمد. کوشنر یک روز پس از ترک کاخ سفید، شرکتی را ثبت کرد که چند ‌ماه بعد، آن را در ازای ۲ میلیارد دلار به محمد بن‌سلمان واگذار کرد.
فارغ از این، زمین‌های گلف ترامپ یک‌سال پس از ریاست‌جمهوری او، میزبان تورنمنت‌هایی برای برگزاری تور «لیو گلف» تحت حمایت مالی عربستان بوده است. بنابراین گزارش، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه سعودی‌ها در شرکت‌های متعلق به دونالد ترامپ و دامادش به‌طور مشخص و پس از ایجاد روابط نزدیک با محمد بن‌سلمان در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ صورت گرفته است. کمک به بهبود جایگاه ولیعهد با برنامه‌ریزی نخستین سفر ریاست‌جمهوری ترامپ به عربستان‌سعودی، حمایت از او در میان بحران‌های بین‌المللی متعدد و ملاقات‌های مکرر کوشنر و ترامپ با ولیعهد سعودی از جمله حمایت‌های ترامپ در قبال این سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. برخی از کارشناسان امنیت ملی و 2 مقام سابق کاخ سفید، اخیرا با ابراز نگرانی نسبت به روابط خانواده رئیس‌جمهور سابق آمریکا با دولت عربستان اعلام کرده‌اند که ترامپ و کوشنر با وجود پایان دولت قبل، همچنان به‌دنبال بهره‌برداری از روابط اقتصادی و تجاری‌ای هستند که در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ پایه‌گذاری شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید