• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184099
+
-

شوک به گنبد

تیم والیبال سریک رکورد تماشاگران والیبال زنان را شکست اما در حضور همین تماشاگران در بازی اول نیمه‌نهایی به سایپا باخت

شوک به گنبد

سریک همه کار کرد تا برنده بازی باشد اما بازنده از زمین بیرون آمد. در بازی اول از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال زنان، تیم سریک در گنبد میزبان سایپا بود. میزبان برای پیروزی در این بازی و صعود راحت‌تر به فینال، برنامه ویژه‌ای داشت؛ حضور پرتعداد تماشاگران. باشگاه برای استفاده بیشتر از امتیاز میزبانی اعلام کرده بود که برای تماشاگران جایزه ویژه درنظر گرفته است. هر چند بازی‌های قبلی این تیم هم با حضور تعداد قابل توجهی از تماشاگران برگزار شده بود، اما در این بازی شرایط متفاوت بود. اگر در بازی‌های قبلی سریک حدود 400-300تماشاگر زن در سالن مسابقات حاضر می‌شدند این بار آنها رکورد شکستند. بنرهای تبلیغاتی: «قرعه‌کشی بزرگ 10جایزه 5میلیون تومانی» که حتی در صفحه اینستاگرام سردار آزمون، مدیرعامل باشگاه خودنمایی می‌کرد، کار خودش را کرد. ظهر پنجشنبه سالن المپیک گنبدکاووس پر بود از تماشاگر. آمار درستی از تعداد زنان حاضر در این سالن وجود ندارد، عددهای اعلام‌شده از 3هزار تا 4هزار تماشاگر متغیر است اما هر چه هست لیگ والیبال زنان در چند دهه گذشته این همه مشتاق یک‌جا ندیده بود.
اما حضور تماشاگران تنها عایدی تیم سریک از بازی اول بود. آنها بازی را خوب شروع کردند و ست اول را 25 بر 22 بردند. اما در ست دوم با بازی ضعیف و نتیجه 25بر  17 بازنده بودند. سریک در ست سوم 25بر 15 تلافی کرد و به‌نظر می‌رسید این تیم به بازی برگشته است اما ست چهارم سایپایی‌ها بودند که 25بر22 به پیروزی رسیدند. ست پنجم تکلیف تیم برنده را مشخص می‌کرد. با حضور تماشاگران روی سکوها و بازیکنان باتجربه در ترکیب سریک به‌نظر می‌رسید جوانان سایپا تاب فشار بیشتر را ندارند. اما همانطور که مریم هاشمی، سرمربی سایپا روزهای قبل گفته بود انگیزه آنها برای پیروزی خیلی بالا بود و این انگیزه به تجربه و حتی جو ورزشگاه هم چیره شد. سایپا ست پنجم را 15بر 13برد و سریک و تماشاگرانش را شوکه کرد. سریک در حالی این بازی را از دست داد که در هر 2دیدار رفت‌وبرگشت مرحله مقدماتی به پیروزی‌های 3سته رسیده بود. غیبت الهه پورصالح، بازیکن ملی‌پوش این تیم شاید دلیل این باخت باشد. نیلوفر حجتی و بازیکنانش برای تلافی این باخت در تهران کار سختی دارند و البته برای جبران از انگیزه بالایی برخوردارند. بازی برگشت 2تیم روز سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.
در دیگر بازی این مرحله پیکان در بازی یکطرفه و در 3ست 25 بر 12، 25 بر 20 و 25 بر 19ذوب‌آهن را شکست داد. پیکانی‌ها سه‌شنبه باید در اصفهان بازی برگشت را انجام دهند. آنها با تکرار پیروزی می‌توانند به فینال بروند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید