• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 8 بهمن 1401
کد مطلب : 184079
+
-

عدد خبر

۱۰داروی سنتی وارد بازار شد
نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت: ۱۰داروی سنتی به‌عنوان کمک درمان در چرخه فهرست دارویی کرونا وارد بازار شده و مورد استفاده بیماران قرار می‌‌گیرد. در موج پنجم کرونا، استفاده از ظرفیت طب ایرانی را نداشتیم و فقط در 7 مرکز ارائه خدمت داشتیم. در موج ششم، با تشکیل کمیته طب ایرانی و حمایت ویژه معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۵۸مرکز طب ایرانی به‌صورت سرپایی خدمات درمانی و مشاوره‌ای ارائه دادند و اکنون نیز فعالیت دارند.

ادغام سامانه‌های موازی در بهزیستی کشور
عبدالله کرم‌زاده، رئیس مرکـز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی: مطابق آخرین ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بهزیستی در بین حدود ۱۴۰دستگاه ارزیابی شده دارای رتبه۳۶ است. با برنامه‌ریزی انجام‌ شده، چشم‌انداز مرکز این اسـت که طی ۴سال آینده، این رتبه به کمتر از ۱۰ برسد. بنابراین از ۵۲ سـامانه طی این برنامه در قالب نرم‌افزار یکپارچه به‌صورت پنجره واحد در اختیار خدمت‌گیرندگان، کارکنـان و ذینفعان قرار خواهد گرفت. برای امسال و سال آینده هم ادغام سـامانه‌های موازی شامل 2سـامانه بزرگ ارمغان و مثبت زندگی بوده و از حیث تأثیرگذاری مالی قریب به ۸۰درصد منابع مالی سازمان با نرم‌افزار جدید خواهد شد.

تعیین تکلیف نیروهای ایثار
بابک محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات: نیروهای ایثار هلال‌احمر براساس قراردادهای شرکتی تحت پوشش قرار می‌گیرند. کار شرکت هلال طی یکی دو هفته از نظر اداری و استخدامی تمام می‌شود و نیروهای ایثار به‌صورت شرکتی مانند کارمندان ثابت تحت پوشش قرار می‌گیرند. این تلاش از اوایل سال به‌طور جدی صورت گرفته و دولت مساعدت‌های خوبی داشته است، دکتر کولیوند با توجه به شناخت کامل از مشکلات، حق و حقوق و مسکن را برای جمعیت هلال‌احمر پیگیری می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :