• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 5 بهمن 1401
کد مطلب : 183869
+
-

آماربازی

03
گل‌گهر، استقلال و آلومینیوم؛ اینها تیم‌هایی هستند که در این فصل هرگز کام‌بک نخورده‌اند. این 3تیم هر گاه گل اول بازی را زده‌اند پیروز شده‌اند. گل‌گهر 7بار، استقلال 6بار و آلومینیوم 5بار در این فصل به گل اول رسیده‌اند و در صد درصد این بازی‌ها پیروز شده‌اند. پرسپولیسِ صدرنشین که 10بار در این فصل گل اول را زده می‌توانست بالاتر از همه این تیم‌ها قرار بگیرد اما این تیم در 10بازی 9بار به پیروزی رسید و یک‌بار برد را با مساوی عوض کرد. آن یک تیم که گل اول را از پرسپولیس خورد اما نباخت، استقلال بود که در دربی تهران بعد از خوردن گل اول حتی تا مرز پیروزی 2بر یک هم پیش رفت.

04
اما در زمینه خوردن گل اول و بازگشت به بازی، تیم سپاهان بهترین آمار را دارد. این تیم 4بار در این فصل گل اول بازی را دریافت کرده که 2برد و 2باخت حاصل این 4بازی بوده است. البته پرسپولیس هم 2بار گل اول را خورده که به یک برد (مقابل نفت مسجدسلیمان) و یک باخت (مقابل تراکتور) رسیده و از این لحاظ عملکردش با سپاهان تقریبا مساوی است. کلا طی 128بازی انجام‌شده در فصل جاری، فقط 6بار تیمی که گل اول را خورده موفق به پیروزی شده است. سپاهان 2بار و پرسپولیس، گل‌گهر، استقلال و نفت مسجدسلیمان هم هر کدام یک‌بار موفق به این کار شده‌اند. مس کرمان هم تنها تیمی است که هر بار گل اول را خورده بازی را باخته و حتی یک امتیاز هم نگرفته است.

05
در فصل جاری هیچ بازیکنی به اندازه رامین رضاییان نتوانسته در تیم منتخب متریکا قرار بگیرد. مدافع راست تیم ملی که امسال از پرسپولیس به سپاهان پیوسته، طی 16هفته 5بار در تیم منتخب هفته قرار گرفته و در این زمینه رکورددار است. رکوردداران فصل گذشته سعید صادقی و امید نورافکن بودند که هر کدام 9بار به تیم هفته رسیدند و امیرحسین حسین‌زاده هم 7بار در جمع برترین‌های هفته بود. رامین رضاییان فصل گذشته فقط یک نیم‌فصل در لیگ ایران بود و 2بار به تیم منتخب رسید اما در این فصل رکورددار است و فاصله خوبی هم با سایر بازیکن‌ها دارد. نفرات بعد از او هر کدام 3بار به تیم منتخب رسیده‌اند که نام مغانلو، نورافکن، اخباری و محمد محبی در میان آنها دیده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید