• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 بهمن 1401
کد مطلب : 183380
+
-

فرار بزرگ

پرسپولیس بدون هافبک‌های خلاقش برد اما استقلال با شکست مقابل سپاهان 8امتیاز از صدر عقب افتاد تا تکرار عنوان قهرمانی‌اش تقریبا غیرممکن شود

تیتر یک
فرار بزرگ

 ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، روز پنجشنبه به لوکیشنی برای تکمیل تراژدی استقلالی‌ها در هفته‌های اخیر بدل شد. تیم ریکاردو ساپینتو که هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول را با یک مساوی و یک باخت به پایان رسانده بود، در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم نیز دوباره باخت تا تقریبا به‌‌طور کامل با تکرار عنوان قهرمانی وداع کند. روز پنجشنبه استقلال در حالی وارد نقش‌جهان شد که مثل تمامی هفته‌های اخیر از مصدومیت و غیبت بازیکنان اصلی‌اش زخم خورده بود. سیدحسین حسینی و روزبه چشمی، کاپیتان‌های اول و دوم تیم مصدوم و محروم بودند و اثری از مهدی مهدی‌پور، عارف غلامی، محمد محبی، آرش رضاوند و... نیز در ترکیب اصلی تیم دیده نمی‌شد. با وجود این، آبی‌ها یک بازی پایاپای مقابل حریف مدعی و هم‌امتیاز خودشان داشتند؛ مسابقه‌ای که حتی می‌توانست با برتری میهمان به پایان برسد اما با پنالتی لحظه آخر رامین رضاییان که از خطای سیاوش یزدانی به‌دست آمده بود، به سود سپاهان و ژوزه مورایس به پایان رسید. استقلال اگرچه در این مسابقه کمتر از حریفش شوت به دروازه داشت اما از سایت متریکا نمره‌ای بهتر از حریف گرفت (7.1 در مقابل 7.0) و در زمینه ایجاد «امید گل» هم فقط پنالتی آخر بازی بود که زردها را از آبی‌ها پیش انداخت. امید گل استقلال در این میدان 1.38بود و امید گل سپاهان تا قبل از پنالتی 0.89 که با ضربه پنالتی در اوقات تلف‌شده به 1.63رسید.

  یکی ملوان را بگیرد!
در 2بازی دیگری که روز پنجشنبه برگزار شد، مس رفسنجان و نساجی به تساوی یک-یک رسیدند و ملوان هم با یک گل پیکان را شکست داد. ملوان مقابل پیکان کاری را انجام داد که در این فصل پرسپولیس، سپاهان و استقلال هنوز موفق به انجامش نشده‌اند! بردن پیکان کاری است که از دست مدعیان قهرمانی برنیامده اما ملوان که در بدو ورود به لیگ برتر و در هفته اول به پیکان باخته بود، در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم این باخت را تلافی کرد و با گل سهیل فداکار به پیروزی رسید. در رفسنجان هم تیم میزبان شایسته پیروزی بر حریف بود اما برتری یک بر صفر مسی‌ها با پنالتی حامد شیری پاک شد تا بهترین خط دفاعی لیگ روی یک پنالتی کاملا اشتباه تسلیم شود. بازی این دو تیم در دور رفت و برگشت سناریوی کاملا مشابهی داشت و هر 2بار نساجی با اشتباه داور به پنالتی و گل مساوی رسید. مس رفسنجان با این برد می‌توانست به فاصله 2امتیازی استقلال برسد.

  3 امتیاز در غیاب ترابی و صادقی
اما بازی‌های روز جمعه با برتری 2بر صفر مس کرمان مقابل نفت مسجدسلیمان آغاز شد تا نفت قعرنشین با ششمین باخت متوالی‌اش همچنان با سرعت به‌سوی سقوط پیش برود. در ادامه از ساعت16:30تیم صدرنشین مقابل ذوب‌آهن قرار گرفت تا شاید بالاخره راه بردن را بعد از 2تساوی متوالی مقابل این تیم پیدا کند. یحیی گل‌محمدی در 2تقابل اخیرش با ذوب‌آهن و تارتار به 2مساوی متوالی رسیده بود اما دیروز بالاخره توانست با تک‌گل امید عالیشاه این حریف را مغلوب کند. ذوب‌آهن البته در نیمه اول به‌خوبی راه‌های نفوذ پرسپولیس را بسته بود و حتی یکی دو موقعیت هم روی دروازه بیرانوند خلق کرد. اما در نیمه دوم یحیی مدافعان چپ و راستش یعنی علی نعمتی و هنانوف را بیرون کشید و دیاباته را بعد از مدت‌ها به خط حمله اضافه کرد. سروش رفیعی هم به زمین رفت تا روی یک ارسال ایستگاهی پاس گل تیمش را به کاپیتان‌ عالیشاه برساند. سرخپوشان با این پیروزی 35امتیازی شدند تا فاصله 5امتیازی خود را با سپاهان حفظ کنند و چشم به بازی امروز گل‌گهر مقابل تراکتور بدوزند. نکته جالب این مسابقه، گزارش عجیب گزارشگر بود که بازیکنان سرشناس پرسپولیس را با یکدیگر اشتباه می‌گرفت و نیمی از سرخپوشان را دانیال اسماعیلی‌فر صدا می‌کرد! او معتقد بود تارتار قبلا با نفت مسجدسلیمان در حالی پرسپولیس را برده که قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر قطعی شده بوده درحالی‌که آن پیروزی در هفته یازدهم از لیگ 99-98 به ‌دست آمد و طبیعتا همه می‌دانند که هنوز هیچ تیمی در تاریخ فوتبال قهرمانی‌اش را در نیم‌فصل اول مسجل نکرده است!

  گل‌گهر و میزبان شکست‌ناپذیر
هفته شانزدهم لیگ برتر امروز با 2بازی به پایان می‌رسد و در مهم‌ترین بازی تراکتور میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود. گل‌گهر تا هفته گذشته تیم دوم جدول و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس بود. اگر شاگردان قلعه‌نویی علاقه‌مند هستند که همچنان این جایگاه را در اختیار داشته باشند، باید شاگردان پاکو خمز را در تبریز ببرند. اما تا اینجای فصل هنوز هیچ تیمی نتوانسته تراکتور را در تبریز شکست دهد. دیگر بازی امروز هم مصاف آلومینیوم و هوادار خواهد بود که یک‌بار دیگر ساکت الهامی را مقابل مهدی رحمتی قرار می‌دهد و خاطرات آخرین فینال جام حذفی را زنده می‌کند. آلومینیوم بازی رفت را در اراک باخته و امروز در زمین حریف به‌دنبال انتقام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید