• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 28 دی 1401
کد مطلب : 183157
+
-

آماربازی

7.46
با برگزاری بازی آلومینیوم و گل‌گهر، نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران رسما به پایان رسید و نیم‌فصل دوم از فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد. در پایان نیم‌فصل اول، پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی رسید و علیرضا بیرانوند نیز همانطور که از هفته‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد عنوان بهترین بازیکن را از نگاه اکثریت مطلق رسانه‌ها به‌دست آورد. بیرانوند در سایت مرجع متریکا نیز نمرات بسیار خوبی به دست‌آورد و در صدر جدول بازیکنان فاصله زیادی با نفرات بعد از خودش داشت. دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی در بازگشت به پرسپولیس طی 15بازی نیم فصل اول 10بار کلین‌شیت کرد و معدل نمراتش هم 7.46بود که او را بالاتر از ریکاردو آلوز (تراکتور) و ایمان صادقی (ملوان) به‌عنوان برترین بازیکن نیم‌فصل در سایت متریکا معرفی کرد.

7.34
ریکاردو آلوز و ایمان صادقی به‌ترتیب دومین و سومین بازیکن برتر نیم‌فصل اول بودند که از میان آنها صادقی به‌دلیل هم‌پست بودن با بیرانوند جایی در تیم منتخب نیم‌فصل پیدا نمی‌کند. اما ریکاردو آلوز که با نمره 7.34بهترین بازیکن خارجی نیم‌فصل اول بود در خط میانی تیم منتخب قرار می‌گیرد. در کنار او یورگن لوکادیا هم با وجود اینکه لیگ را با 9بازی ترک کرد اما با نمره 7.25در خط حمله تیم منتخب نیم‌فصل قرار می‌گیرد. محمد محبی (استقلال)، شهریار مغانلو (سپاهان)، مرتضی تبریزی (گل‌گهر) و محمد عباس‌زاده (تراکتور) دیگر بازیکنان هجومی حاضر در تیم منتخب نیم‌فصل هستند که به‌عنوان وینگر و مهاجم بهترین عملکرد را در طول نیم‌فصل نخست داشته‌اند.

7.18
بهترین مدافع وسط لیگ برتر ایران در نیم‌فصل اول آرمین سهرابیان از گل‌گهر بود که توانست معدل نمراتش را در سایت متریکا به عدد 7.18برساند. برای انتخاب دومین مدافع میانی و تشکیل زوج دفاعی در تیم منتخب نیم‌فصل رقابت نزدیکی بین محمد دانشگر (سپاهان) و صائب محبی (هوادار) جریان داشت که مدافع هوادار با اختلاف یک‌صدم امتیاز مدافع سابق استقلال را جا گذاشت. رضاییان هم با نمره 7.19بالاتر از  اسماعیلی‌فر (7.16) قرار گرفت و پست مدافع راست را در تیم منتخب نیم‌فصل از آن خودش کرد. یازدهمین بازیکن تیم منتخب هم ایوب کلانتری (نساجی) بود تا درنهایت پرسپولیس، گل‌گهر، سپاهان و تراکتور هر کدام 2بازیکن و استقلال، هوادار و نساجی هر کدام‌یک بازیکن در تیم منتخب داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید