• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183087
+
-

ثبت لحظات برفی همراه با خانواده

برگزاری نخستین جشنواره زمستانی قرن به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان ورزش شهرداری تهران شروع شده است

گزارش۲
ثبت لحظات برفی همراه با خانواده

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

تهران به‌واسطه بارش برف روزهای اخیر، همچنان سفیدپوش است و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان ورزش شهرداری تهران هم این فرصت را غنیمت دانسته و اقدام به برگزاری نخستین جشنواره زمستانی قرن کرده است. گرچه بارش از روز گذشته قطع شده و برف‌ها در حال ذوب‌شدن هستند، اما هنوز در برخی از بوستان‌ها به‌ویژه مناطق شمالی (بوستان‌های نیاوران، پرواز، ملت، کوهسار) فضا کاملاً برفی و زمستانی است و پایتخت‌نشینان می‌توانند با شرکت در این جشنواره علاوه بر ساخت آدم‌برفی، تیوپ‌سواری و گرفتن عکس‌های زیبا و کارت‌پستالی، لحظات شاد و خوشی را کنار عزیزان و اعضای خانواده سپری و خاطرات ماندگاری را ثبت کنند.
به گزارش همشهری، یکشنبه (25دی) بارش برف در تهران گرچه تردد خودروسواران و عابران پیاده را کند و با مشکلاتی مواجه کرد، اما این موضوع نتوانست مانع شادی شهروندان شود و آنها خودشان را به بوستان‌ها رساندند. عده‌ای مشغول برف‌بازی و پرت‌کردن گوله‌های برفی به سمت یکدیگر شدند و برخی هم آدم‌برفی درست ‌کردند. این صحنه‌ها با برپایی جشنواره آدم‌برفی تداوم یافت و قرار است تا 30دی‌ماه پایتخت‌نشینان در 4بوستان از ساعت 10تا 16لحظات خوش باهم‌بودن در فصل سرما را تجربه کنند. گرچه جشنواره از روز گذشته شروع شده است و هنوز تعداد زیادی از مردم از آن اطلاع ندارند، اما بوستان پرواز و ملت مملو از جمعیت بود. خانواده، محور این جشنواره است و به همین دلیل کودکان دست در دست پدر و مادر، خودشان را به محل جشنواره رسانده و گروهی مشغول ساخت آدم‌برفی بودند. پس از گذاشتن دهان و بینی، شال گردن دور گردن آدم‌برفی بستند و دورش حلقه زدند و عکس یادگاری گرفتند و زیر آن نوشتند: «یک روز خوب در بوستان ملت»؛ بعد هم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. کمی آن‌طرف‌تر هم اعضای یک خانواده فضایی را به‌عنوان آتلیه انتخاب کرده و مشغول عکاسی بودند. خلاصه هوا سرد بود، اما شرکت‌کنندگان به‌واسطه گرمای مهر و محبتی که میانشان موج می‌زد، سوز و سرما را حس نمی‌کردند.

تحکیم بنیان خانواده
این روزها به‌واسطه گسترده شدن ارتباطات مجازی، اعضای خانواده کمتر فرصت معاشرت با یکدیگر دارند و به همین دلیل برگزاری جشنواره‌های خانوادگی فرصت مناسبی است تا اعضای خانواده فارغ از دنیای مجازی لحظاتی هرچند کوتاه را در کنار هم سپری کنند. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تأیید این موضوع به همشهری گفت: «ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده، مهم‌ترین هدف این جشنواره است که در روز اول با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و به همین دلیل تا پایان دی‌ماه در بوستان‌های نیاوران (منطقه یک)، پرواز (منطقه 2)، ملت (منطقه 3) و کوهسار (منطقه 5) ادامه خواهد داشت.» او با اشاره به جنبه ورزشی این جشنواره هم عنوان کرد که ایجاد پویایی، کارآمدی، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان هم دیگر مواردی هستند که موردتوجه قرار گرفته است. به‌گفته توکلی‌زاده قرار است در پایان جشنواره به ‌قید قرعه هدایایی به شرکت‌کنندگان اهدا شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید