• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183052
+
-

لندن و انگلیس قرمز است

آرسنال همه شهرآوردهای لندن را برده و بیشترین فاصله را با من‌سیتی گرفته است

لندن و انگلیس قرمز است

آرسنال در ادامه روند عالی این فصل خود آخرین تیم لندنی را هم شکست داد تا فاصله امتیازش با دومین تیم جدول یعنی منچسترسیتی به 8 و با منچستریونایتد و نیوکاسل به 9امتیاز افزایش یابد. آرسنال در نیمه اول طوری بازی می‌کرد انگار این آخرین مسابقه فصل است. آرتتا توانسته روحیه برتری‌جویی را به تیمش تزریق کند، اما نیمکت این تیم کاملا خالی است و آرسنال نیاز به خرید مهاجم دارد. در پایان این مسابقه بین ریچارلیسون و رمزدیل درگیری شکل گرفت که یکی از هواداران تاتنهام به رمزدیل، دروازه‌بان تیم میهمان لگد زد. پلیس و باشگاه تاتنهام از طریق دوربین‌های مداربسته دنبال کشف هویت این هوادار هستند تا با او برخورد قانونی صورت دهند. تاتنهام از هوادار خاطی خواسته خودش را معرفی کند تا از حضور در ورزشگاه تا پایان فصل محروم بماند. حالا هواداران به ‌شوخی می‌گویند تاکنون نزدیک به هزار نفر خودشان را معرفی کرده‌اند تا از شر نتایج سینوسی تیم خلاص شوند.
  تاتنهام پس از 9سال مقابل آرسنال در لیگ برتر دبل شد و رفت و برگشت باخت. آخرین‌باری که آرسنال، رفت و برگشت در لیگ برتر تاتنهام را شکست داد، به فصل 14-2013 برمی‌گردد، زمانی که آرتتا برای آرسنال بازی می‌کرد و هر 2‌بازی نتیجه مشابه یک بر صفر داشت.
  با توجه به آمار شوت‌های زده شده به سمت دروازه آرسنال، رمزدیل باید متوسط ۲.۴۱‌گل (رمزدیل با ۲.۴۱ موقعیت گل روبه‌رو شد) را دریافت می‌کرد، اما او حتی یک‌گل هم نخورد.
  آرون رمزدیل اولین دروازه‌بان آرسنال است که پس از شزنی در مارس 2014 دروازه خود را در دربی شمال لندن بسته نگه می‌دارد. او در برد 2 بر صفر آرسنال 7‌سیو داشت.
  مارتین اودگارد در 17بازی این فصل لیگ برتر 8گل زده که بیش از هر هافبک دیگری در لیگ و هر بازیکنی در آرسنال است. او 5پاس‌گل هم داده.
  هیچ بازیکن زیر 21 سالی در 5 لیگ معتبر اروپایی در این فصل بیشتر از بوکایو ساکا (7) پاس گل نداده است.
  آرسنال در این فصل تیم‌های تاتنهام (2‌بار)، چلسی، برنتفورد، کریستال پالاس، وستهم و فولام را شکست داده و در دربی‌های لندن حتی یک ‌امتیاز هم نداده.
  هوگو لوریس با اینکه چند سیو داشت، یک اشتباه منجر به گل هم انجام داد که چهارمین اشتباه او در این فصل بود. حالا این دروازه‌بان فرانسوی با این اشتباه از رکورد 10اشتباه منجر به گل آلیسون، دروازه‌بان لیورپول جلو زد. تنها پیکفورد و دخه‌آ با 14اشتباه از زمان حضور آلیسون در لیگ برتر نسبت به این دروازه‌بان برزیلی اشتباه بیشتری داشته‌اند.
  از فصل 04-2003 که آرسنال جام طلایی را برد و لیگ را بدون شکست تمام کرد، در این مقطع 11امتیاز با تیم دوم جدول فاصله داشت، این بیشترین اختلاف امتیاز (8) این تیم تا این مقطع از فصل با تیم دوم جدول است.
  برای اولین‌بار از سال1995 تیم تاتنهام در 5بازی پیاپی خانگی 2‌گل یا بیشتر دریافت کرد (11گل در مجموع).

ربودن به‌جای خرید
فرمول این روزهای جذب بازیکن در انگلیس مذاکره با گزینه‌های خرید سایر باشگاه‌هاست
در انگلیس فرمول نقل‌وانتقالات به این شکل است که یک باشگاه ماه‌ها و هفته‌ها برای جذب یک بازیکن تلاش می‌کند اما در نهایت وقتی باشگاه مبدا نرم شد، یک باشگاه انگلیسی دیگر این بازیکن را از باشگاهی که تلاش کرده است، می‌رباید و به‌اصطلاح او را هایجک می‌کند. این قضیه در رابطه با بازیکنان زیادی مثل داروین نونیس، خاکپو و حالا مودریک صدق کرده است. میخاییلو مودریک، وینگر ۲۲‌ساله باشگاه شاختار دونتسک که مدت‌ها در تیررس آرسنال قرار داشت، در چرخشی ناگهانی و با قراردادی بلندمدت به چلسی پیوست. او در این تیم، پیراهن شماره ۱۵ را بر تن می‌کند. برای چلسی مهم نیست که مودریک خودش را هوادار آرسنال نشان داده بود. قرارداد این بازیکن هم مثل سایر خریدهای مالک جدید چلسی بلندمدت است؛ ۸.۵ سال (تا تابستان ۲۰۳۱) و رقم انتقال، ۷۰ به‌علاوه ۳۰‌میلیون یورو افزونه خواهد بود. حالا این بازیکن پس از لوکاکو، رکورددار دومین خرید گران تاریخ آبی‌هاست.
تاد بولی، که چلسی آبراموویچ را از دولت انگلیس خریده، دنبال نمایش است. او کریستیانو رونالدو را هم به‌خاطر اسمش می‌خواست اما توماس توخل موافقت نکرد و برای همین اخراج شد. از آغاز تابستان امسال که این میلیاردر آمریکایی، مالکیت باشگاه لندنی را در دست گرفته، ۱۷‌بازیکن جدید برای آبی‌ها خریده؛ ۳ خرید بالای ۵۰‌میلیون پوندی، انتقال قرضی ۱۱‌میلیون پوندی (ژائو فلیکس)، انتقال ۸۸‌میلیون پوندی مودریک، نهایی کردن خرید ۶۳‌میلیون پوندی ان‌کونکو و... 421‌میلیون پوند هزینه‌ای است که تاد بولی در این فصل داشته است. تاد بولی پس از توافق HPFA با شرکت هلدینگ صنایع الدریج (شرکت تاد بولی) اکنون رئیس جشنواره گلدن‌گلوب، دومین جشنواره مهم سینمایی در آمریکا هم محسوب می‌شود و بنابراین دوست دارد خودش را نمایش بدهد. بولی به گراهام پاتر که خوب نتیجه نگرفته، فعلا اطمینان داده قصد اخراج او را ندارد. به مربی انگلیسی تیمش گفته هر بازیکنی را خواست می‌تواند کنار یا در لیست فروش بگذارد.
آرسنال در پروسه خرید ولاهویچ، رافینیا و لیساندرو مارتینس هم به این مشکل خورده بود و بازیکنان مورد نظر این باشگاه هایجک شده بودند. آرسنال حالا پس از شکست در جذب مودریک، به رافینیا برزیلی، وینگر بارسا علاقه‌مند است. این باشگاه حتی درباره ادن آزار هم از رئال‌مادرید پرس‌وجو کرده است. آرنات دانجوما هم پس از آنکه ویارئال به او اجازه داد برای مذاکره با باشگاه‌ها به‌صورت قرضی به لندن برود، مورد نظر آرسنال است. معلوم نیست چرا هیچ تلاشی برای جذب مارکوس تورام از گلادباخ صورت نگرفته، درحالی‌که این بازیکن ملی‌پوش فرانسوی با 15میلیون پوند در دسترس است. در عوض، آرسنال سراغ گزینه‌های گران‌تر اما گمنام‌تر مثل یونس موسی از والنسیا رفته است. فران تورس از بارسلونا و تروسار از برایتون هم در دسترس هستند.


از آخرین برد آرسنال در ورزشگاه خانگی تاتنهام 7‌سال می‌گذشت (یک مهر ۱۳۹۴، آرسنال ۲-۱ تاتنهام). آخرین باری که آرسنال در ورزشگاه تاتنهام به پیروزی رسیده بود میکل آرتتا کاپیتان این تیم بود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید