• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 183036
+
-

نقش تانک در تئاتر رویاها

قهرمان‌های این روزهای منچستر چه کسانی هستند؟ برد یونایتد در شهرآورد منچستر چهره‌های خاصی داشت؛ کاسمیرو، رشفورد، تن‌هاخ و گواردیولا. به هر یک از این افراد می‌پردازیم که چرا چهره خاص این مسابقه بودند

نقش تانک در تئاتر رویاها

کاسمیرو
وقتی کاسمیرو - ملقب به تانک- با مبلغ 60میلیون یورو از رئال‌مادرید به منچستریونایتد پیوست، هم رئالی‌ها خوشحال بودند که بازیکنی را در سن 30سالگی با این قیمت فروخته‌اند و هم منچستری‌ها متعجب که چرا بازیکنی در این سن با این قیمت خریداری شده، آن هم با قراردادی 4ساله. چند هفته زمان نیاز بود تا هر دو طرف پشیمان شوند. رئالی‌ها در غیاب او در هر مسابقه گل می‌خورند و کورتوا در بسیاری موارد تیمش را نجات می‌دهد و منچستری‌ها با او گل نمی‌خورند. این برزیلی در فصل جاری در 11بازی لیگ برتر برای شیاطین سرخ در ترکیب اصلی بوده و یونایتد تنها یکی از آنها را باخته است. نرخ برد 70‌درصدی آنها با حضور او در ترکیب اصلی در مقایسه با غیبت او (57.1درصد) بالاتر است.
    از زمان نخستین بازی‌اش در لیگ برتر (9اکتبر در مقابل اورتون)، بیش از هر بازیکن دیگری سکانس‌های بازی را شروع کرده است (157‌بار، دومین دکلان رایس با 139‌بازی). به‌عبارت دیگر، کاسمیرو توپ را پس می‌گیرد و 15.8‌بار در 90دقیقه توپ را برای یونایتد بازیابی می‌کند.
    در میان تمام هافبک‌های لیگ برتر از زمان شروع کاسمیرو، این برزیلی تا پیش از بازی با سیتی در رده دوم بیشترین تکل (40)، مشترک پنجم بیشترین قطع توپ (13)، پنجم برای بازپس‌گیری توپ (73)، رده دوم بیشترین دوئل‌های برده (77) و دوم برای بیشترین دفع توپ (77) قرار داشت.
    کاسمیرو در 5‌بازی اخیر خود در اولدترافورد روی 4‌گل تأثیر مستقیم داشته است؛ یک‌گل و 3‌پاس‌گل که برای یک‌هافبک دفاعی آماری خیره‌کننده است. او حالا با خلق 15موقعیت گل با کوین دی‌بروینه از لحاظ بیشترین خلق موقعیت در لیگ (از زمان فیکس شدن کاسمیرو) در رده اول قرار دارد.

رشفورد
فعلا هالند، امباپه، مسی، لواندوفسکی و بنزما را فراموش کنید. رشفورد هم‌اکنون ترسناک‌ترین مهاجم جهان است. او در نهمین بازی خانگی پیاپی هم برای من‌یونایتد گل زد و روی گل اول این تیم که باید آفساید اعلام می‌شد تأثیر داشت. ارلینگ هالند پس از جام جهانی در ۶‌بازی، ۴‌گل به ثمر رسانده و در 3‌بازی‌آخر در گلزنی ناتوان بوده اما مارکوس رشفورد پس از جام جهانی در ۷‌بازی، ۸‌گل زده و در همه مسابقات در همه رقابت‌ها حتی زمانی که از روی نیمکت مسابقه را آغاز کرده موفق به گلزنی شده است.
    مارکوس رشفورد برابر 6تیم بزرگ لیگ عملکردی عالی داشته؛ به لیورپول 6گل، چلسی 5گل، منچسترسیتی 5گل، تاتنهام 4گل و آرسنال 4گل. او مرد بازی‌های بزرگ است.
    مارکوس رشفورد در 9‌بازی آخر خود در الدترافورد موفق به گلزنی شده است. بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ باشگاه؛ مقابل شریف، وستهام، استون ویلا، برنلی، ناتینگهام فارست (2گل)، بورنموث، اورتون (2)، چارلتون (2) و مقابل منچسترسیتی.
    27‌گل از 67‌گل مارکوس رشفورد در لیگ، گل پیروزی‌بخش منچستر بوده که بالاترین درصد بین تمام بازیکنانی است که بیشتر از 50‌گل در تاریخ مسابقات پریمیرلیگ به ثمر رسانده‌اند.

تن‌هاخ
سرمربی هلندی درست است که در حق کریستیانو رونالدو و سانچو اجحاف کرده و فعلا به بازیکنان گران‌قیمتی مثل آنتونی، لیساندرو و هری مگوایر بازی نمی‌دهد اما منچستر با او شخصیت پیدا کرده و حالا تنها یک‌امتیاز با من‌سیتی ترسناک سابق فاصله دارد. برونو فرناندز هم گفته که تیمش الان تیم است، درحالی‌که چند هفته پیش برخی بازیکنان (احتمالا رونالدو) برای خودشان بازی می‌کردند.
    منچستریونایتد، پس از جدایی رونالدو و اردوی تدارکاتی در اسپانیا 7بازی انجام داده که هر 7تا را برده و 17گل زده، با تنها 2‌گل خورده.
    برای اولین‌بار پس از فصل 15-2014، منچستر موفق شد در اولدترافورد لیورپول و سیتی را در یک فصل شکست دهد.
    منچستر‌یونایتد زیرنظر اریک تن‌هاخ برای اولین‌بار بعد از جدایی سر الکس فرگوسن از باشگاه، به رکورد 9‌پیروزی متوالی دست پیدا کرد.
    منچستریونایتد در 12‌بازی اخیر خود در الدترافورد؛ 11‌پیروزی، یک‌تساوی، 9‌کلین شیت، 26‌گل زده، 4‌گل خورده و بدون شکست.
    منچستریونایتد فصل گذشته ۲۰‌پیروزی در ۴۹‌بازی داشت و حالا 21پیروزی در 28مسابقه. تن‌هاخ رکورد سریع‌ترین رسیدن به ۲۰‌پیروزی در تاریخ منچستریونایتد را به نام خود ثبت کرده بود؛ تنها در ۲۷‌بازی.
    من‌یونایتد برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر در اولدترافورد نیمه اول شهرآورد منچستر را بدون گل تمام کرد و در پایان برد. پیش از این در شرایط مشابه 4تساوی و 2 شکست داشت.
    از زمان پیوستن برونو فرناندز به منچستریونایتد در فوریه سال 2020، او موفق به ثمر رساندن 39‌گل در لیگ شده است. هیچ هافبکی در پریمیر لیگ بیشتر از او گلزنی نکرده.
    آلخاندرو گارناچو تبدیل به جوان‌ترین بازیکن دربی‌های منچستر شد که موفق شده است پاس گل بدهد.

گواردیولا

    سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در این بازی به رکورد 500بازی در لیگ برتر رسید؛ 379‌برد، 68‌تساوی و 53‌باخت.
    گواردیولا اعتقادی به تساوی ندارد؛ یا می‌برد یا می‌بازد. سیتی در 12دیدار اخیر خود در لیگ فقط یک تساوی داشته. سیتی در 8دیدار اخیر خود در لیگ حداقل یک ‌گل زده.
    در جریان باخت 2بر صفر به ساوتهمپتون، سیتی برای اولین‌بار بعد از ۲۷۵‌بازی، یک مسابقه را بدون شوت در چهارچوب پشت سر گذاشت. سیتیزن‌ها نیمه اول بازی مقابل یونایتد را هم بدون ضربه به دروازه به پایان بردند و تا پایان مسابقه همان یک ضربه را داخل چارچوب حریف داشتند که این ضعیف‌ترین آمار آنها در لیگ برتر تحت هدایت پپ گواردیولا بود.
    این اولین‌باری بود که سیتی از آگوست سال2013در نیمه دوم گل نخست مسابقه را می‌زند اما در نهایت می‌بازد. آن سال از کاردیف‌سیتی 3 بر 2 شکست خوردند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید