• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182747
+
-

آرژانتینی‌ها در کمین جوایز

مسی، اسکالونی، ‌امیلیانو و هواداران، قهرمانان جهان جایزه‌های فیفا را درو می‌کنند؟

آرژانتینی‌ها در کمین جوایز

فیفا نامزدهای جوایز سال2022را اعلام کرد و با توجه به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی و درخشش مسی در این رقابت‌ها به‌نظر می‌رسد جایزه اصلی به مسی و بقیه جوایز به آرژانتینی‌ها برسد، ازجمله جایزه بهترین هواداران سال. جدا از مسی، 3‌بازیکن رئال مادرید به‌خاطر قهرمانی در اروپا و 3‌جام دیگر شامل کریم بنزما، وینیسیوس و مودریچ در فهرست نامزدها حضور دارند و 3‌بازیکن از منچسترسیتی به‌دلیل قهرمانی در لیگ برتر. به‌نظر می‌رسد رقابت اصلی بین مسی و بنزما خواهد بود اما با توجه به غیبت کریم در جام جهانی و محبوبیت مسی بین رأی‌دهنده‌ها، بعید است ستاره آرژانتینی این جایزه را نبرد. نامزدهای بهترین بازیکن فیفا (The Best) سال ۲۰۲۲ به این شرح هستند؛ جود بلینگام (دورتموند)، کریم بنزما، مودریچ و وینیسیوس (رئال مادرید)، کوین دی‌بروینه، خولین آلوارس، ارلینگ هالند (منچسترسیتی)، اشرف حکیمی، نیمار، مسی و امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)، روبرت لواندوفسکی (بارسلونا)، سادیو مانه (بایرن مونیخ)، محمد صلاح (لیورپول).
نامزدهای بهترین مربی سال فیفا؛ کارلو آنچلوتی (رئال)، دیدیه دشان (فرانسه)، پپ گواردیولا (من‌سیتی)، ولید الرکراکی (مراکش)، لیونل اسکالونی (آرژانتین).
نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال فیفا؛ آلیسون بکر (لیورپول و برزیل)، یاسین بونو (مراکش)، تیبو کورتوا (رئال مادرید)، ادرسون (منچسترسیتی)، امیلیانو مارتینس (آرژانتین). به‌نظر می‌رسد در همه بخش‌ها جوایز به آرژانتینی‌ها برسد. جایزه پوشکاش هم به زیباترین گل سال اهدا می‌شود.

سیستم ‌رأی‌گیری به این شکل است که 25درصد آرای خبرنگاران ورزشی، 25‌درصد آرای مربیان تیم ملی، 25‌درصد آرای کاپیتان‌های تیم ملی و 25درصد آرای طرفداران درنظر گرفته می‌شود. رأی‌گیری در 3فوریه به پایان می‌رسد و برنده در مراسم فیفا در تاریخ 8 اسفند معرفی می‌شود.

کوتوله هورمونی!
چت‌هایی که از بارتومئو و رفقایش درباره لیونل مسی در زمان حضور این بازیکن در بارسلونا و زمامداری بارتومئو در این باشگاه لو رفته، سروصدای زیادی برپا کرده است. در این چت رومان گومس به بارتومئو می‌گوید: «واقعا به این موش فاضلاب نمی‌توان آنقدر خوبی کرد. باشگاه همه‌‌چیز به او داده است و او در عوض خود را وقف ایجاد یک دیکتاتوری در نقل و انتقالات، تمدیدها و قرارداد حامیان مالی به سود خودش کرده است. من هرگز نمی‌توانم این کار را انجام دهم، اما تمدید با پینتو، سوارس و جوردی آلبا یا کمیسیون تمدید فاتی (رودریگو مسی، ایجنت فاتی)- کسی که سواد ندارد و فروشنده مواد است- را هم باید به ارقام قرارداد مسی اضافه کرد». اسکار گراو در چت حرف‌های دیگر مدیر باشگاه را تأیید می‌کند. بارتومئو، رئیس وقت باشگاه درباره مسائل مطرح‌شده می‌گوید:‌ «در چند مورد با شما موافقم، اما ابتدا این لو رفتن قراردادها به باشگاه آسیب می‌رساند.» رومان گومس ادامه می‌دهد: «مهم‌تر از همه، باج‌گیری و توهین‌هایی که باشگاه و ما که خودمان را فدای بارسا کرده‌ایم، از این کوتوله هورمونی که جانش را مدیون بارسلوناست، متحمل شده‌ایم. کسی که پس از پاندمی کرونا به تو پیام می‌دهد که رئیس، از دستمزد بقیه کم کن ولی به من و سوارس کاری نداشته باش. امیدوارم با بی‌تفاوتی هواداران روبه‌رو شده و برود که بدترین اتفاق برایش خواهد بود.» این چت واتساپی را ال‌پریودیکوس فاش کرده است. اعضای هیأت مدیره علیه لاپورتا و جرارد پیکه نیز حرف زده بودند. غیر از بارتومئو، گومس و گرائو، نام دیگر اعضای مدیریت باشگاه نظیر جوردی مویش، گومز پونتی، اوریول توماس، داوید بِلوِر، پانچو شرودر و خاویر سوبرینو نیز مطرح شده است. تاریخ گپ‌ها به 31ژانویه‌2021 بر‌می‌گردد؛ یعنی روزی که نشریه ال‌موندو، جزئیات قرارداد لیونل مسی با بارسلونا را فاش کرد. مدیران قبلی باشگاه حدس می‌زنند کسی که قراردادها را فاش کرده و به باشگاه صدمه زده بود، لاپورتا، رئیس فعلی بارسلونا بود. در آن زمان 15‌درصد از کل بودجه باشگاه به دستمزد مسی اختصاص داشت.

با وجود اینکه گفته می‌شود باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از مسی قول تمدید 2‌ساله قراردادش را گرفته، اما عربستانی‌ها دست‌بردار نیستند. نشریه دیلی‌میل انگلیس گزارش داده که مدیر برنامه‌های مسی در عربستان حضور دارد تا درباره انتقال ۲۴۵‌میلیون یورویی پسرش به تیم الهلال با سران این باشگاه مذاکره کند.

برابری مسی و رونالدو
لیونل مسی پس از استراحتی طولانی‌مدت که بیشترین مرخصی یک‌ بازیکن پس از جام جهانی بود، به ترکیب پاری‌سن‌ژرمن برگشت، با گل. گلی که او در پیروزی 2بر صفر به آنژه زد، تعداد گل‌های باشگاهی‌اش را با کریستیانو رونالدو در عدد701 برابر کرد. حالا مسی تنها در عرصه گل‌های ملی از رقیب همیشگی‌اش کم دارد؛ 98گل در 172بازی ملی در برابر 116گل رونالدو در 196بازی برای تیم ملی پرتغال. او 701گل باشگاهی را در 853مسابقه به ثمر رسانده؛ در مقابل همین تعداد گل کریستیانو در 949بازی باشگاهی. مسی در این فصل لیگ فرانسه در 14بازی 8گل و 10پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید