• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182743
+
-

دانش‌آموزان در مسجد صاحب‌الزمان‌ عج

از رفع اشکالات درسی تا مسابقه و سرگرمی

کانون فرهنگی و آموزشی شهیددربندی مسجد صاحب‌الزمان(عج) در بلوار معلم منطقه١٨ بین دانش‌آموزان محبوب است و محل مراجعه اکثر اهالی. اینکه کانون یادشده چطور به این محبوبیت رسیده و تا این اندازه شناخته شده داستانی دارد.  اگر به فهرست و اطلاعات فردی اعضای فعال کانون فرهنگی و آموزشی شهید دربندی مسجدصاحب‌الزمان‌(عج) نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر آنها جزو نخبگان علمی و دانشگاهی‌اند و در ارگان‌ها و نهادهای مختلف مشغول به‌ کار. اما حالا چطور سر از این کانون و مسجد درآورده‌اند خودش حکایت جالبی دارد. اگر پای حرف هرکدام از معلمان و استادان کانون شهید دربندی بنشینید، همه‌شان این نکته را مطرح می‌کنند که از دوران کودکی و نوجوانی در برنامه‌های فرهنگی این کانون شرکت می‌کرده‌اند و بخشی از پیشرفت علمی و تحصیلی‌شان را مدیون استادان دلسوز دوره خود هستند. پس حالا هم که بچه‌های دیروز مسجد صاحب‌الزمان(عج) به‌ جایگاهی رسیده‌اند، در قبال کودکان و نوجوانان شهر و محله‌شان احساس دین می‌کنند.

از کلاس‌های رفع اشکال تا اردوهای زیارتی
کانون شهید دربندی با حمایت هیأت امنای مسجد صاحب‌الزمان(عج) به پایگاهی قدرتمند در امور فرهنگی و اجتماعی منطقه۱۸ تبدیل شده و توانسته‌ با توجه به شرایط زمان و همچنین نیاز شهروندان، برنامه‌های مفید و کارآمدی را به اجرا بگذارد؛ از جذب کودکان و نوجوانان به امور مسجدی و شرکت در نماز جماعت گرفته تا برپایی کاروان‌های زیارتی و سیاحتی به نقاط مختلف ازجمله تپه «نورالشهدا»، قم و جمکران و... . «محمد احمدی»، مدیر و یکی از مربی‌های کانون شهید دربندی، از دیگر برنامه‌های این کانون بیشتر برایمان  می‌گوید: «کلاس‌های رفع اشکالات درسی این کانون رایگان برگزار می‌شود و مربوط به پایه‌های هفتم تا دوازدهم است.»
مربیان کلاس‌های رفع اشکالات درسی دانش‌آموزان را تعدادی از استادان دانشگاه‌ها، دبیران‌ اداره آموزش‌وپرورش منطقه١٨ و نخبه‌های علمی کشور تشکیل می‌دهند و در ازای کار و خدمتی که به دانش‌آموزان می‌کنند، هیچ مزد و حقوقی نمی‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید