• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182732
+
-

اولین برد تاریخ

هندبال ایران که برای دومین‌بار به مسابقات قهرمانی جهان رفته تیم ملی شیلی را در بازی اول شکست داد اگر ملی‌پوشان امشب مونته‌نگرو را ببرند می‌توانند از گروه سختشان صعود کنند

تیتر یک
اولین برد تاریخ

وسلین وویوویچ از همان روزی که قرعه ایران در مسابقات قهرمانی هندبال جهان مشخص شد، گفته بود بهترین اتفاقی که می‌تواند برای تیمش بیفتد، این است که شیلی را شکست بدهد و به صعود امیدوار شود. حالا این اتفاق افتاده؛ تیم ملی ایران برای اولین‌بار در یک بازی در سطح جهانی به پیروزی رسیده و برای صعود از گروهش امیدوارتر از همیشه است.
هندبال ایران برای دومین‌بار است که به مسابقات قهرمانی جهان پا می‌گذارد. ایران در سال2015برای اولین‌بار رقابت‌های جهانی را تجربه کرد ولی آن دوره در قطر همه بازی‌هایش را باخت. این‌بار اما بچه‌های ایران شروع خوبی داشتند. مسابقات به میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار می‌شود و میزبان گروه ایران، لهستان است. هرچند هندبال ایران در چند سال گذشته اتفاقات خوبی را تجربه کرده و گرفتن سهمیه جهانی یکی از آنها بوده اما بعد از قرعه‌کشی به‌نظر نمی‌رسید این مسابقات هم چیزی جز شکست برای تیم ملی داشته باشد. هم‌گروه شدن با اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی، از سختی بیش از حد کار ایران در لهستان خبر می‌داد. مصدومیت 2بازیکن اصلی نیز تیم را به هم ریخت. وقتی که لهستان به محمدرضا کاظمی و محمدرضا اورعی 2 بازیکن کلیدی ویزا نداد، آشفتگی تیم به اوجش رسید. فدراسیون گفته بود که اورعی و کاظمی اواسط هفته گذشته به تیم اضافه می‌شوند ولی سفر آنها باز هم به تأخیر افتاد و تا روز پنجشنبه که ایران مقابل شیلی قرار بگیرد، فدراسیون خبری از وضعیت آنها نداده بود. اما روز بازی نام آنها در لیست تیم قرار گرفت و ایران خوش‌شانس بود که آنها به بازی رسیدند.
بازی با شیلی راحت نبود. هر چند ایران در نیمه اول 13بر 11پیش افتاد اما بازی در نیمه دوم پایاپای بود و در لحظه‌های آخر بود که ایران 25بر 24پیروز میدان شد. از این 25گل اورعی 6گل زد و کاظمی 2گل، 2بازیکنی که در بدترین شرایط کنار تیم قرار گرفتند و 4بازی دوستانه قبل از مسابقات جهانی را هم از دست دادند. وحید مسعودی و مجتبی حیدری با 5گل، پویا نوروزی‌نژاد، افشین صادقی، علی کوهزاد و میلاد قلندری هم با 2گل سهم زیادی در این پیروزی داشتند. سامان بربط و بهنام‌ نیا هم با یک گل در شادی بزرگ ایران سهیم شدند.
شاگردان وویوویچ امشب هم بازی سختی در مقابل مونته‌نگرو دارند. این بازی ساعت 20:30برگزار می‌شود و اگر ایران برنده زمین باشد با خیال راحت می‌تواند صعود کند، در غیراین صورت باید منتظر نتیجه بقیه بازی‌ها باشد. پنجشنبه مونته‌نگرو با اسپانیا بازی کرد و 25-30شکست خورد. وویوویچ گفته که بازی با مونته‌نگرو برای او و تیمش سخت است؛ او اهل مونته‌نگرو است و امشب باید مقابل تیم کشورش قرار بگیرد: «اگر پیروز شویم به مرحله بعدی می‌رویم ولی اگر ببازیم به مشکل می‎خوریم.» وویوویچ اعتراف کرد که در بازی با شیلی اگر بازیکنانش عصبی نبودند، می‌توانستند بهتر بازی کنند.
در بازی ایران و شیلی، محمد سیاوشی، دروازه‌بان ایران به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. از 40ضربه مستقیمی که شیلی به دروازه ایران داشت، سیاوشی 17ضربه را مهار کرد و 43درصد سیو داشت. بهترین تعریف را سرمربی تیم ملی از او داشت: «بازی با شیلی از همان ابتدا واقعا سخت بود. در مورد اینکه چگونه این بازی را بردیم، نظری ندارم اما دروازه‌بان ما شگفت‌انگیز بود.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید