• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182716
+
-

نقل قول

باید در امور اجتماعی آینده‌پژوهی کنیم

محمد عباسی،رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:امروزه پیش از هر زمان دیگری، نیازمند آینده‌پژوهی در مسائل و حوزه‌های اجتماعی هستیم؛ چرا که سرعت بالای تحولات اجتماعی‌ و سیاسی در دنیا، موجب شده به روندهای آینده نگاهی جدی‌تر داشته باشیم تا چالش‌های اجتماعی آینده شناسایی و کارهای لازم صورت گیرد. این کار مستلزم استفاده از روش‌های علمی به این منظور است.

وضعیت آنتی‌بیوتیک قابل‌قبول است

بهرام عین‌اللهی،وزیر بهداشت: به‌دلیل شیوع سویه جدید کرونا، فعلا در مبادی ورودی کشور صرفا رصد می‌کنیم، ولی اگر شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که نیاز به اعمال محدودیت‌های خاصی باشد، حتما این کار را انجام می دهیم. رابطین بهداشتی در مرزها هستند و از مسافرانی که مبدأ سفرشان کشورهای آلوده است، تست‌ می‌گیرند. از سوی دیگر وضعیت سرم و آنتی‌بیوتیک‌ها هم برای مقابله با موج جدید کرونا کاملا قابل ‌قبول است.

اولین کنگره تقدیر از بانوان تأثیرگذار

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:  اواخر دی‌ماه، نخستین کنگره ملی «بانوان تأثیرگذار» برگزار خواهد شد. این کنگره که 27 دی‌ماه برگزار می‌شود، نخستین کنگره رویداد ملی بانوی تأثیرگذار خواهد بود که در تهران برگزار می‌شود. قصد داریم در این کنگره، از بانوان تأثیرگذار در سراسر کشور دعوت و از آنها تقدیر کنیم.

صندوق اختصاصی بانوان کارآفرین

 روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور: اگر به زنان توجه ویژه‌تری داریم به‌دلیل ضعیف بودن آنها نیست بلکه معتقدیم که بانوان ارزشمندترند و در زمینه کارآفرینی موفق‌تر و بهتر عمل می‌کنند. البته نباید از ارتباطات اجتماعی مؤثرتر، دلسوزی و تیم‌سازی بهتر بانوان هم غافل بود. به همین دلیل معتقدم زنان در عرصه کارآفرینی سرآمدتر هستند. یکی از تلاش‌های معاونت علمی، ایجاد صندوق اختصاصی بانوان کارآفرین است که از شرکت‌های دانش‌بنیانی که عناصر کلیدی یا درصد بالایی از کارمندان آن را بانوان تشکیل می‌دهند، حمایت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :