• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182647
+
-

8هزار میلیارد تومان برای صدا‌و‌سیما

482میلیارد تومان برای سینمای 1402

بودجه
8هزار میلیارد تومان برای صدا‌و‌سیما

بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌۱۴۰۲ در حالی افزایش داشته که برآورد بودجه سازمان سینمایی به ۴۸۲‌میلیارد تومان رسیده است.
 به گزارش همشهری،  در بخش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره شده که برآورد کل هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این وزارتخانه در سال‌۱۴۰۲، ۶‌هزار و ۴۳۰‌میلیارد و ۸۹۷‌میلیون تومان است. برآورد کلی که برای سال۱۴۰۲ سازمان سینمایی در لایحه بودجه ذکر شده نیز ۴۸۲‌میلیارد و ۱۵۶‌میلیون تومان است. همچنین ایسنا نوشته؛ در بخش اعتبار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی سال‌۱۴۰۲، برای «برنامه حمایت و گسترش سینمای ملی و ارتقای دانش و فناوری‌های نوین صنعت سینما» رقم ۳۲۰‌میلیارد و ۵۹‌میلیون تومان قید شده است. این رقم سال گذشته ۳۳۶‌میلیارد و ۹۰۸‌میلیون تومان برآورد شده بود. در لایحه امسال همانند سال گذشته به بودجه زیرمجموعه‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش معاونت هنری و نیز تئاتر به‌طور مجزا اشاره نشده اما برای فصل فرهنگ و هنر برآورد اعتبارات سال‌۱۴۰۲، رقم 5هزارو ۸۱۲‌میلیارد و ۳۹۶‌میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
با تصویب لایحه بودجه سال۱۴۰۲، جزئیات اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه سیاستگذار به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه منتشر شده است. در همین راستا بودجه اختصاص داده شده به سازمان صدا‌و‌سیما قابل مشاهده است که حدود 8هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید