• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182610
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vg8Lm
+
-

نکته بازی/ چقدر هوشمندانه بود مثلا؟

بازی پرسپولیس در برابر ون‌پارس اصفهان گره خورد و نزدیک بود یکی از آن شگفتی‌های جام حذفی در ورزشگاه آزادی رقم بخورد. در نهایت اما در شرایطی که 2تیم در 120دقیقه به تساوی 2بر 2رضایت داده بودند، سرخپوشان با درخشش علیرضا بیرانوند از سد حریف لیگ یکی خود گذشتند و راهی مرحله بعد شدند. در این بازی البته احمد گوهری درون چارچوب قرار گرفته بود، اما بیرانوند در آخرین دقیقه به‌عنوان واپسین بازیکن تعویضی پرسپولیس به میدان آمد و با مهار 2پنالتی، نقش مهمی در صعود تیمش ایفا کرد. سیانکی گزارشگر بازی که از مهارهای بیرو به وجد آمده بود، گفت: «انصافا تعویض هوشمندانه‌ای کرد گل‌محمدی.» به آقا یحیی احترام می‌گذاریم، اما خداوکیلی به زمین فرستادن مهارکننده پنالتی رونالدو در ضیافت پنالتی‌ها، نیاز به هوش خارق‌العاده دارد؟

فقط خودت می‌توانی...
حسین حسینی روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد. سنگربان و کاپیتان استقلال که بعد از جام‌جهانی افت کرده، این اواخر دچار حاشیه‌های دیگری هم شده است؛ ازجمله اینکه علی فتح‌الله‌زاده روی آنتن زنده تلویزیون تلویحا مدعی شد او باشگاه را برای دریافت دستمزدش تحت فشار گذاشته و تهدید کرده است. حسینی هم که از شرایط فعلی رنجیده است، استوری گذاشت و ضمن تکذیب موضوع گلایه کرد: «در روزهایی که نیاز به حمایت دارم، چیزی جز تخریب ندیدم.» شاید حق با او باشد، اما حقیقت آن است که در فوتبال خود بازیکن مهم‌ترین کسی است که باید هوای خودش را داشته باشد. وقتی بالا هستی، همه از تو تمجید می‌کنند و وقتی پایین آمدی، مسابقه انتقاد از تو شروع می‌شود. بله، منصفانه نیست اما فقط خودت باید به‌خودت کمک کنی.

اتفاق؟ بیشتر توضیح می‌‎دهی؟
در ادامه مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، دیروز نساجی میزبان فجرسپاسی بود. در این میان فرشید طالبی، مربی فجر در نشست خبری قبل از بازی به تمجید از تیم میزبان پرداخت و در بخشی از سخنانش گفت: «نساجی امسال بردهای خوبی داشته و شکست‌های این تیم هم اتفاقی بوده است.» خب البته انصاف باید داد که تیم مطهری در اغلب مسابقات فوتبال خوبی بازی کرده، اما وقتی تیمی در همین مسابقه قبلی 5بر یک برابر پرسپولیس شکست خورده و تازه تیم رقیب هم نیم ساعت آخر را 10نفره بازی کرده، خیلی سخت است به چنین نتیجه‌ای لقب «اتفاق» بدهی! خود مطهری هم که سلطان کلمات قصار است اگر قرار بود در مورد آن شکست صحبت کند، از کلمه اتفاق استفاده نمی‌کرد. حالا بگذریم از شکست 3بر یک برابر استقلال.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید