• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182422
+
-

با مردم/بازنشستگان امسال دریافتی‌شان از بازنشستگان پارسال کمتر است

درحالی‌که تورم بیداد می‌کند در اقدامی عجیب و غیرعادلانه کسانی که امسال بازنشسته شده‌اند نسبت به بازنشستگان سال گذشته دریافتی کمتری دارند! من در مهرماه امسال با 30سال سابقه بیمه با حداقل حقوق بازنشسته شدم و دریافتی‌ام 5میلیون است، اما همکارم که سال گذشته با 20سال کار و با رسیدن به 60سالگی بازنشسته است دریافتی‌اش 6میلیون و 200هزار تومان است چون مشمول همسان‌سازی‌ حقوق شده است. کجای این روال عدالت دارد؟
شهبازی از نهاوند

واردات خودرو آزاد و تعرفه گمرکی آن به حداقل برسد
یکی از عوامل اصلی ایجاد آلودگی هوا کیفیت پایین خودروهای داخلی است. ظاهرا کارخانجات تولید‌کننده این خودروها قصد و اراده‌ای هم برای بالا بردن کیفیت و رفع نواقص آنها ندارند. در این شرایط به‌نظر می‌رسد، بهتر است دولت با آزاد کردن واردات خودرو و به حداقل رساندن تعرفه گمرکی، امکان جایگزینی و خرید خودروهای با کیفیت‌تر را برای مردم فراهم کند. شاید از این طریق آقایان از ترس متضرر شدن کمی به‌خود بیایند و خودروهای بی‌کیفیت را با این ارقام نجومی و غیرمنطقی روانه بازار نکنند.
سیادتی از تهران

فروش اجباری نان کنجدی نانوایی سنگکی در شهرآرا
یک نانوایی سنگکی در شهرآرا اقدام به فروش اجباری نان کنجدی می‌کند درحالی‌که فردی مانند من که یک کارگر 70ساله است توان خرید نان کنجدی به قیمت ارائه شده ندارد. من همان نان ساده را چند تومانی ارزان‌تر بخرم خدا را شاکرم و واقعا ظلم است که به اجبار به‌خاطر چند عدد کنجد 2 تا 3 برابر پول نان بدهم.
میرقاسمی از تهران

پیامک
اختلالات اینترنتی نباید کار ادارات را مختل کند
در شرایطی که برای تأمین امنیت کشور از دست بلواگران اختلالاتی در اینترنت هست، ادارات دولتی نباید کارشان روی زمین بماند. مگر نه اینکه ادارات دولتی به اینترنت ملی و داخلی وصل هستند. در کار اینها چرا اختلال ایجاد می‌شود؟ این کار باعث بر هم خوردن نظم کاری ادارات شده است که توقع می‌رود رفع و رجوع شود.
قوامیان از تهران

اسپری تنفسی وارداتی نایاب شده است
فرزندم مبتلا به آلرژی و آسم است و اسپری‌های تنفسی موجود در بازار به‌دلیل حساسیت برایش مناسب نیست بنابراین در طول سالیان گذشته از انواع اسپری‌های وارداتی که پزشکان تجویز می‌کردند برایش استفاده می‌کردیم که متأسفانه هیچ‌کدام از آنها امروز در بازار یافت نمی‌شوند. تکلیف امثال فرزند من که در آلودگی هوا و سرما نفس‌شان تنگ است چیست؟ چرا داروها درگیر بازی تحریم و ارز و... شده‌اند؟
سلیمانی از کرمان

برای سالمندان نیازمند مراقبت کمک هزینه درنظر بگیرند
تنها فرزند یک خانواده هستم که پدرم چند سال پیش به رحمت خدا رفته است و مادرم به تازگی به‌علت کهولت سن و بیماری زمینگیر شده و قادر به انجام کارهای شخصی خودش نیست. خودم در یک شرکت از ساعت 8صبح تا 5عصر مشغول به‌کار هستم که با احتساب زمانی رفت‌وآمد از خانه به محل کار و بالعکس، عملا بیشتر ساعات روز را خارج از منزل هستم و در نتیجه امکان مراقبت از مادرم را ندارم.اگر بخواهم پرستاری برای نگهداری از ایشان استخدام کنم باید کل حقوق دریافتی‌ام را به این کار اختصاص بدهم که عملا غیرممکن است. مطمئن هستم که افراد زیادی در جامعه مشکلی شبیه به من دارند.از مسئولان درخواست دارم تا برای امثال ما کمک هزینه‌ای درنظر بگیرند تا بخشی از بار مشکلات مالی‌مان کم شود.
عالی‌نسب از تهران

پیام
راهکار حذف نام همسر اول از شناسنامه مردان هم اعلام شود

سازمان ثبت احوال کشور چند روز قبل در خبری راهکارهای قانونی حذف نام زوج از شناسنامه زوجه را اعلام کرد بدون آنکه درخصوص حذف نام همسر اول مردان که جدا شده‌اند چیزی اعلام کند. آیا مسئولان فکر می‌کنند که مردان با این مسائل مشکلی ندارند؟
رحمان‌پور از قزوین

نانوایی شهرک ابریشم مدت‌هاست که تعطیل شده است
 شهرک ابریشم استان البرز نانوایی‌ای داشت که در ساعات مختلف روز به‌ترتیب چند نوع نان مختلف پخت می‌کرد.استقبال ساکنان شهرک هم از این نانوایی بسیار خوب بود. متأسفانه مدت‌هاست که این واحد صنفی تعطیل شده و کار نمی‌کند.هیچ‌کس هم جوابگوی علت آن نیست. این شهرک 15هزار نفر جمعیت دارد و تعطیلی واحدهای خدماتی مثل این نانوایی، ساکنان آن را با مشکل مواجه می‌کند.
شهمیرزادی از شهرک ابریشم کرج

عیدی و پاداش پایان سال کارکنان دولت مطابق با تورم پرداخت شود
چیزی به پایان سال 1401باقی نمانده و طبق قانون و قاعده در پایان سال، دولت میزان مشخصی از عیدی و پاداش را برای کارکنانش درنظر گرفته و پرداخت می‌کند. با توجه به گرانی افسارگسیخته و تورم بی‌سابقه‌ای که در سال‌جاری با آن مواجه هستیم جا دارد مسئولان مبلغ این عیدی و پاداش را متناسب با نرخ تورم و گرانی تعیین کنند چون اگر مطابق با الگوی سال‌های قبل باشد دردی از کارمندان و کارگران دوا نخواهد کرد.
بشارتی از بیرجند





 

این خبر را به اشتراک بگذارید