• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182407
+
-

تاریخ‌سازی در قصر الکساندر

حسین وفایی در حضور تاریخی خود در مسابقات مسترز، سلبی را شکست داد. این سومین و شیرین‌ترین پیروزی او در مقابل مرد شماره2جهان اسنوکر بود

تاریخ‌سازی در قصر الکساندر

حسین وفایی و یک شاهکار دیگر؛ او این بار در مسابقات مسترز، مارک سلبی مرد شماره2اسنوکر جهان را شکست داد.
اواخر هفته پیش بود که یک اتفاق تاریخی در اسنوکر افتاد و وفایی به‌عنوان نخستین ایرانی سهمیه حضور در مسابقات مسترز را گرفت اما به‌نظر نمی‌رسید این اتفاق با یک شاهکار دیگر همراه شود. پنجشنبه شب یورو اسپرت اعلام کرد ژائو ژینتونگ که متهم به تبانی و شرط‌بندی است، از حضور در مسابقات رسمی تعلیق شده و به‌خاطر همین وفایی می‌تواند در مسابقات مسترز بازی کند. قبل از ژینتونگ، ژانگ ژیان کانگ هم به‌دلیل مشابه از حضور در تور جهانی محروم شده بود. در مسابقات مسترز که یکی از مهم‌ترین و پربیننده‌ترین مسابقات جهانی اسنوکر است، فقط 16نفر اول جهان می‌توانند حضور داشته باشند و محرومیت 2بازیکن بهترین اتفاق ممکن برای وفایی بود.
برنامه مسابقه از همان پنجشنبه مشخص بود. وفایی یکشنبه‌شب باید با مارک سلبی انگلیسی روبه‌رو می‌شد و این شب چه شب خاطره‌انگیزی برای او شد. سال 2021وفایی درحالی‌که رنک 63جهان بود، در مسابقات قهرمانی انگلیس، سلبی را که در آن سال رنک یک بود، شکست داد. سال2019هم در مسابقات ولز سلبی به وفایی باخته بود. پیروزی‌های وفایی در مقابل بزرگان محدود به سلبی نبود؛ سالیوان، جاد ترامپ و مارک ویلیامز مردانی بودند که مقابل وفایی شکست خوردند. اما این بار پیروزی بزرگ در یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مسابقات جهان به‌دست آمده است. یک بازی خیره‌‌کننده و یک نتیجه دور از ذهن. وفایی، سلبی را 6بر 2برد، در فریم سوم و هشتم این مسابقه هم بریک (بالاترین امتیاز در یک نوبت بازی) بالای ۱۰۰ را ثبت کرد. این در حالی بود که رنک وفایی 19 است و سلبی به مرد شماره2جهان معروف است. وفایی برای نخستین‌بار در این تورنمنت حاضر می‌شود و سلبی 3عنوان قهرمانی در این مسابقات دارد. این اختلاف جایگاه 2بازیکن و اختلاف نتیجه‌ای که بازی آنها داشت، حاضران در قصر الکساندر لندن را شوکه کرد و بیش از همه خود وفایی را. بعد از این پیروزی، همه نگاه‌ها متوجه او شد و رسانه‌های مطرح جهان از حسین و کاری که کرد نوشتند. یورواسپورت از پیروزی چشمگیر وفایی نوشت و گاردین از شب شوکه‌آور سلبی. وفایی با اینکه سابقه پیروزی مقابل سلبی را دارد، ولی منتظر این پیروزی نبود. او بعد از بازی به یورو اسپرت گفت: «باورم نمی‌شود، خوابم یا بیدار؟ سلبی حریف بزرگی است که هرگز تسلیم نمی‌شود. او اسطوره است و برایم خیلی لذتبخش بود که موفق شدم او را شکست دهم. سلبی بازیکن فوق‌العاده‌ای است و برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش، آرزوی موفقیت می‌کنم. مطمئن هستم که او دوباره برنده مسابقات می‌شود.»
وفایی با این پیروزی به مرحله بعد صعود کرد تا با برنده جان هیگینز و جک لیزووسکی بازی کند. مسابقات مسترز 725هزار یورو جایزه دارد. برنده 250هزار و نفر دوم 100هزار یورو می‌گیرند. صعود به یک‌هشتم نهایی 15هزار، صعود به یک‌‌چهارم نهایی 30هزار و صعود به نیمه‌نهایی هم 60هزار یورو جایزه دارد. بازیکنانی هم که بالاترین بریک را داشته باشند، صاحب جایزه 15هزار یورویی می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید