• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182391
+
-

نکته بازی/ مشکل که اصلا وجود ندارد

بعد از شکست استقلال در برابر تراکتور در هفته پایانی نیم‌فصل، شایعاتی مبنی بر احتمال قطع همکاری ریکاردو ساپینتو با آبی‌ها منتشر شده بود. حتی گفته می‌شد جلسه روز یکشنبه هیأت‌مدیره باشگاه هم با همین دستور برگزار خواهد شد، اما نهایتا این اتفاق رخ نداد. سرمربی استقلال ابقا شد و عوامل مدیریتی باشگاه هم با اطمینان از ادامه حضور او برای مدت طولانی سخن گفتند. ازجمله پرویز مظلومی، عضو هیأت‌مدیره که گفته: «مشکلی بین مدیریت و ساپینتو وجود ندارد.» بله خب؛ مواضع روزنامه هواداری استقلال با مدیر مسئولی شخص علی فتح‌الله‌زاده قشنگ نشان می‌دهد ساپینتو چقدر محبوب مدیران است! از اینکه بگذریم نخستین پرده از اختلافات را شخص مظلومی علنی کرد؛ زمانی که بعد از دربی تهران، در رسانه‌ها از کادرفنی به‌خاطر ناتوانی در حفظ نتیجه انتقاد کرد.

فقط یک راه دارد
روزهای گذشته شایعات زیادی در مورد جدایی حامد پاکدل از پرسپولیس مطرح شد. کار به جایی رسید که برخی رسانه‌ها حتی به‌طور رسمی خبر جدایی او را کار کردند، اما خود این بازیکن آن را تکذیب کرد. پاکدل که به‌نظر می‌رسد از حجم گسترده شایعات ناراحت است، در این مورد گفته: «چرا هر روز مرا به یک تیم جدید می‌فرستید؟ من قصد جدا شدن از پرسپولیس را ندارم و سر در نمی‌آورم این شایعات از کجا نشأت می‌گیرد.» بله خب، ممکن است حرف و حدیث‌ها خیلی دقیق نباشد، اما برای غلبه بر این فضا تنها یک راه وجود دارد؛ اینکه پاکدل فرصت بازی پیدا کند و نشان بدهد برای پرسپولیس مفید است، در غیراین صورت برای بازیکن مطلقا نیمکت‌نشین از این داستان‌ها زیاد ساخته می‌شود.

کلا مگر چند تا گل داریم؟
با پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر، بررسی‌های آماری در مورد این مسابقات ادامه دارد و در این میان یکی از رسانه‌ها هم پی به اهمیت بالای به ثمر رساندن گل نخست برده است. بر این اساس، روشن شده تیم‌هایی که توانسته‌اند گل اول بازی را بزنند، در کمتر از ۵درصد از موارد شکست خورده‌اند. این یعنی شما اگر گل اول را بزنی، به‌احتمال بالای 95درصد مسابقه را نمی‌بازی و حداقل با یک امتیاز از زمین بیرون می‌آیی. چنین نکته‌ای شاید در مورد سایر لیگ‌های جهان جذاب باشد، اما در مورد ایران اینطور نیست. اینجا مگر کلا چند گل به ثمر می‌رسد که گل اول مهم باشد؟ وقتی میانگین گل‌های رد و بدل شده در هر بازی حتی به عدد 2هم نمی‌رسد، طبیعی است که هر گل ارزش حیاتی دارد!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید