• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 دی 1401
کد مطلب : 182302
+
-

مترو در مسیر ایستگاه 150

4ایستگاه بخش میانی خط 6حمل‌ونقل زیرزمینی تهران تا پایان سال تکمیل و درصورت تأمین نقدینگی، 3ایستگاه از خط 4 و 7 هم آماده بهره‌برداری می‌شوند

گزارش
مترو در مسیر ایستگاه 150

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

متروی تهران هم‌اکنون 143ایستگاه دارد و تا پایان سال بین 4 تا 7 ایستگاه دیگر از 3خط 4، 6 و 7 به شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی پایتخت افزوده می‌شود؛ بنابراین اگر 7ایستگاه به مجموع ایستگاه‌های فعلی اضافه شود، متروی تهران در پایان سال1401، تعداد 150ایستگاه خواهد داشت.
به‌گزارش همشهری، یکی از اولویت‌های کاری شهرداری تهران در روزهای باقیمانده از سال، تکمیل 4ایستگاه از بخش میانی خط6 متروست. این 4ایستگاه از آن جهت اهمیت فراوانی دارند که از یک‌سو کارایی خط6 را برای جابه‌جایی مسافران افزایش می‌دهند و از سوی دیگر به‌خاطر تقاطع با خطوط دیگر، دسترسی شهروندان را به شبکه ریلی درون‌شهری بهبود می‌بخشند. از سوی دیگر تکمیل 2ایستگاه از خط7 و یک‌ ایستگاه از بخش غربی خط4 پیگیری می‌شود که البته به شرط تامین منابع مالی و نقدینگی منوط شده‌اند. با وجود این، آنطور که خبر می‌رسد، ایستگاه‌های بخش میانی خط6 به مراحل پایانی نزدیک شده‌اند.
جلال بهرامی، معاون شهردار و سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو و تعدادی دیگر از مدیران شهری نیز در جریان بازدید از این پروژه، میزان پیشرفت کار را مناسب ارزیابی کردند. تشکری‌هاشمی، پس از بازدید گفت: «باتوجه به روند پیش‌رو و پس از انجام تست گرم نهایی، ان‌شاءالله در اسفندماه سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از ۹کیلومتر از بخش میانی خط۶ به‌همراه ۴ایستگاه کارگر، بوستان لاله، میدان حضرت ولیعصر(عج) و شهدای هفتم تیر خواهیم بود.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید