• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182227
+
-

مربی بوکس از کوبا می‌آید

شورای فنی بوکس، علیرضا استکی را از سرمربیگری تیم ملی برکنار و حسین نهرودی را موقتا جایگزین او کرد

مربی بوکس از کوبا می‌آید

جلسه شورای فنی بوکس روز گذشته در حالی برگزار شد که علیرضا استکی سرمربی تیم ملی در این جلسه حضور نداشت. پس از پناهندگی حسین ثوری که به همراه تیم جوانان بوکس به اسپانیا رفته بود سرپرستی فدراسیون برعهده روح‌الله حسینی است که ترجیح داده شورای فنی را با 18عضو برگزار کند.
 
  یک غیبت و در ادامه برکناری
 ثوری به همراه تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی اسپانیا رفت و پیش از اتمام مسابقات، هتل محل اقامتش را ترک و سپس در یک ویدئو اعلام کرد که دیگر به ایران بازنخواهد گشت. بلافاصله اعضای مجمع فدراسیون بوکس درخواست مجمع فوق‌العاده دادند و طی آن حسین ثوری از ریاست عزل و روح‌الله حسینی به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. حسینی که سابقه کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون را دارد در نخستین گام خبر از تشکیل شورای فنی فدراسیون بوکس با حضور 18نفر داد. در نخستین جلسه این شورا که روز گذشته برگزار شد 3عضو (علیرضا استکی، رضا مهدی‌پور و انوشیروان نوریان) غایب بودند. استکی سرمربی تیم ملی یکی از مهم‌ترین چهره‌های غایب جلسه روز گذشته بود که بوکس در زمان سرمربیگری او توانست تنها مدال تاریخش را در مسابقات جهانی کسب کند. او درباره این غیبت به همشهری گفت: «مسافرت بودم!» استکی در ادامه ترجیح داد فعلا درباره اتفاقات بوکس صحبت نکند. استکی در حالی دلیل نرفتن به جلسه شورای فنی را مسافرت عنوان کرد که در این جلسه مخالفان سرسختی داشت که حتی در زمان حضورش در تیم ملی هم بارها از او انتقاد می‌کردند. برخی از همین اعضا که روز گذشته دور هم جمع شده بودند بارها علیه استکی و رئیس فدراسیون سابق، نشست خبری ترتیب می‌دادند. به‌نظرمی‌آید غیبت استکی بی‌ارتباط به حضور این افراد نیست.
 
  برکناری مربی تاریخ‌ساز بوکس
اولین خبری که از این شورا بیرون آمد خبر غیبت استکی سرمربی تیم ملی بود و سپس بلافاصله خبر برکناری او روی خروجی سایت فدراسیون بوکس قرار گرفت. فدراسیون بوکس خبر برکناری استکی را مربوط به عملکرد او طی 2سال گذشته دانسته و عنوان کرده است: «بررسی عملکرد فنی 2سال گذشته کادر فنی تیم ملی، تصمیم‌گیری درخصوص سرمربی تیم ملی، به کارگیری سرمربی خارجی و... در دستور کار این جلسه قرار داشت که اعضا درخصوص این موارد با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند و نقطه نظرات خود را مطرح کردند. درنهایت میان حسین نهرودی و علیرضا استکی رای‌گیری انجام و با رأی قاطع اعضا (15رای از 15رای ماخوذه) تصویب شد که نهرودی سرمربیگری تیم ملی را برای چند ماه آینده برعهده بگیرد.» شنیده می‌شود سرمربیگری نهرودی موقت است و فدراسیون اگر بتواند تامین بودجه کند طی چند ماه آینده یک مربی خارجی که احتمالا کوبایی خواهد بود برای هدایت ملی‌پوشان به ایران خواهد آمد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید