• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182104
+
-

زاکانی با حضور در مسجد پیامبر اعظم ص شهر رفسنجان کرمان اعلام کرد

مبارزه با فقر، فساد و تبعیض‌ از اصلاحات ضروری کشور

گزارش 2
مبارزه با فقر، فساد و تبعیض‌ از اصلاحات ضروری کشور

شهردار تهران گفت: انباشتگی مشکلات از گذشته تا امروز شرایطی را ایجاد کرده که در این اوضاع و احوال آشفته 3ماه اخیر که بزرگ‌ترین نقطه مواجهه دشمن با ما بود، بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام دادند، اما موفق نشدند آنچه می‌خواستند اتفاق بیفتد.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهر رفسنجان با مرور شرایط موجود کشور و وظایفی که هرکس نسبت به این شرایط دارد، گفت: انقلاب اسلامی حاصل همه زحمات پرچمداران حق است؛ بنابراین بزرگ‌ترین نعمتی که برای ما بوده و هست و خواهد بود، نعمت نظام اسلامی‌ است که عملا از پیوستگی دین و حضور گسترده مردم و رهبری یک امام به منصه ظهور رسیده است.
شهردار تهران با اشاره به اینکه هم به اهداف انقلاب نزدیک شدیم و بعضا رسیدیم و هم در بخش‌هایی فاصله معناداری با آن داریم، ادامه داد: ما اگر بخواهیم 5ویژگی را ماحصل انقلاب اسلامی بیان کنیم، باید از آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی برای توسعه معنویت و همچنین گسترش عدالت و پیشرفت نام ببریم که اگر این چند مورد را مرور کنیم، توفیقات جدی داشته‌ایم، اما کاستی‌هایی هم داشته‌ایم. ما در مقام استقلال، استقلال سیاسی داریم، اما استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم و هنوز راه زیادی در این حوزه داریم و آزادی عمومی ما دربند تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی است.
زاکانی اضافه کرد: اصل هشتم که 2فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف مردم به مسئولان هم یکی از ارکان آن است.
او گفت: ما صحبت از عدالت کردیم، اما اصلاحات ضروری امروز کشور مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است؛ اینها اساسا ضد‌عدالت هستند و فاصله معناداری بین فقیر و غنی در جامعه وجود دارد و انقلابی که یک موی کوخ‌نشین را به کاخ‌نشینان نمی‌داد، یک روز مسئولانش کاخ‌نشین شدند. صحبت از معنویت کردیم، اما فاصله معناداری با آن داریم و باید بازبینی و تلاش کنیم جامعه معنوی را بر مبنای نگاه دینی و اعتقادی خودمان بنیان بگذاریم.
شهردار تهران در ادامه موارد دیگری را هم مطرح کرد که به‌طور خلاصه در زیر می‌خوانید.

کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند
کشوری که در گذشته حداقل امکانات را نداشت، امروز جانیان جهانی ما را متهم می‌کنند که دارید امکانات پیشرفته به روسیه می‌دهید که علیه اوکراین استفاده کند. امروز کسی از بعد امنیتی و نظامی نمی‌تواند حتی ما را تهدید کند. تهدید هم که می‌کنند خودشان این تهدید را به سخره می‌گیرند، اما این ابعاد پیشرفت در مافیای تودرتوی اجزای مختلفی که در حوزه‌های مختلف شکل گرفته در ابعاد مختلف دیده نمی‌شود، بلکه جاهای خاصی دیده می‌شود که عنایت ویژه رهبر معظم و وجود عناصر رهرو مورد تأکید ایشان در آن عرصه‌ها بوده است، پس در داخل نیاز به یک تحول داریم.

انباشتگی مشکلات کنار می‌رود
انباشتگی مشکلات از گذشته تا امروز شرایطی ایجاد کرده که در این اوضاع و احوال آشفته 3‌ماه اخیر که بزرگ‌ترین نقطه مواجهه دشمن با ما بود، بیشترین سرمایه‌گذاری را کردند، اما موفق نشدند آنچه می‌خواستند اتفاق بیفتد.
دولت و مجلس انقلابی و دستگاه قضایی در حال تلاش هستند. دولت امروز به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور تمام تلاشش معطوف به این است که این انباشتگی مشکلات گذشته را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز کند که کار بسیار سختی است. من می‌توانم شهادت دهم که دولت چه زحماتی می‌کشد، اما این انباشتگی نیازمند این است که بخش زیادی از فرصت‌های دولت به جبران گذشته ختم شود تا به ایجاد شرایط مطلوب دست یابد. اگر بین موفقیت‌های ما بنا باشد تصمیم بگیریم، بزرگ‌ترین موفقیت باید در داخل کشور رقم بخورد؛ اگر داخل کشور موفق شدیم به‌صورت خودکار شعار انقلاب اسلامی که اثرات آن را در جهان می‌بینیم، عملیاتی می‌شود.

رمز موفقیت، تبعیت از امامین انقلاب
دشمن مانند حشره موذی است که وجودش محرز است، اما ما نباید زخمی داشته باشیم که روی زخم بنشیند. دشمنی دشمنان و بی‌عقلی عناصر مرتبط با آنان آشکار است. تبعیت از امامین انقلاب موجب موفقیت در امور است. اینکه انقلاب تا امروز آمده در تبعیت ملت از ولی و امام جامعه است و این ملت نمونه است و باید قدر این ملت دانسته شود. منزلت باید در جامعه رشد پیدا کند. تکریم و مشارکت باید صورت گیرد تا جامعه رشد کند. نگاه امامین انقلاب ما خادمی مردم و سالار دیدن مردم است؛ درحالی‌که بسیاری از مسئولان ما این نگاه را نداشتند و برایشان فساد حلال بود.

مردم باید همه‌کاره باشند
مردم باید همه‌کاره این کشور شوند. اگر در گام دوم انقلاب توانستیم مردم‌سالاری را در تمام حوزه‌ها نهادینه کنیم، موفق شده‌ایم. نظام تربیتی ما مختل است که باید با 2ویژگی رشد و مسئولیت‌پذیری متحول شود؛ خانواده، مدرسه، مسجد، دانشگاه، مراکز آموزشی و تربیتی و رسانه‌ها همه باید نقش‌آفرین شوند تا بتوانند عنصر رشدیافته مسئولیت‌پذیر تربیت کنند که اینگونه نیست. اگر از اول انقلاب تا امروز مسئولان یک‌صدم حاج‌قاسم بودند و دولت‌هایی که داشتیم مانند شهید سلیمانی تقید و تبعیت از امام جامعه داشتند، امروز خیلی جلوتر بودیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید