• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182094
+
-

پشت خط زن/ سکوت مشکوک در مقابل شرط‌بندی

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

دوباره بحث شرط‌بندی در لیگ برتر والیبال مطرح شده است. گفته می‌شود یکی از سایت‌های شرط‌بندی، 2بازی از هفته گذشته لیگ را پوشش داده بود. سایت‌های شرط‌بندی نه فقط روی برد و باخت، که روی تعداد و نتایج ست‌ها، امتیازات و... شرط می‌بندند و بعضی از بازیکنان هم با گرفتن پول طبق خواسته این سایت‌ها بازی می‌کنند. از 3-2 فصل پیش بعضی از مربیان به قضیه مشکوک شدند و حتی یکی از مربیان لیگ‌یکی مدارک مستندی علیه بعضی از بازیکنان ارائه کرد. او حتی یکی از پاسورها را هم غافلگیر کرد و با فیلم و مدارکی که داشت، شکوائیه‌ای هم تهیه کرد. اما به‌نظر می‌رسد اراده‌ای برای جلوگیری از این اتفاق نیست.

نمک گندید؟
در حد فاصل نیم‌فصل اول و دوم لیگ برتر تعدادی از مربیان قربانی شدند. آنها با این توجیه که در دور رفت خوب نتیجه نگرفته‌اند کنار رفتند تا مدیران باشگاه با تغییرات به تیم‌ها شوک وارد کنند، هرچند فعلا که نتیجه لازم را نگرفته‌اند. به هر حال به تازگی شایعه شده که 2مربی دیگر هم روزهای آینده باید جای خود را به نفرات دیگر بدهند. اما نکته عجیب‌تر این است که یکی از مربیان برکنار شده مدعی است 2ناظر با سفارش یک مربی خاص، دلیل برکناری‌اش شده‌اند. او حتی مدیرعامل باشگاه را هم گواه این ادعا گرفته است. اگر  این موضوع واقعیت داشته باشد باید بگوییم هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک!

به والیبالی‌ها اعتماد کنیم
محمدرضا داورزنی در ریاست فدراسیون والیبال ماند و می‌خواهد رئیس کنفدراسیون آسیا شود. ایران یکی از تیم‌های مطرح آسیا است و باید هم ریاست این کنفدراسیون به یک ایرانی برسد و بعید هم نیست که این اتفاق بیفتد اما فدراسیون ایران هم نباید رها شود. داورزنی 10ماه فرصت مدیریت در فدراسیون والیبال ایران را دارد. به داورزنی و همکاران او توصیه می‌کنیم که در این مدت چند جوان تحصیل‌کرده والیبالی را هم پرورش دهند و برای مدیریت فدراسیون آماده کنند تا این فدراسیون و این رشته به‌دست افراد غیرمرتبط که ادعا می‌کنند دایه مهربان‌تر از مادر هستند، نیفتد. به والیبالی‌ها اعتماد کنیم جای دوری نمی‌رود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید