• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182079
+
-

نکته بازی/ زشت نباشد یک وقت!

به‌طور کلی برنامه مسابقات لیگ بسیار انتقادبرانگیز است و روزی نیست که در مورد کم و کیف برگزاری بازی‌ها شاهد نقدهای تند نباشیم. در این میان یکی از بدترین کارهای سازمان لیگ، موکول کردن دربی به بعد از جام‌جهانی بود که این مسابقه را به‌طور کامل از تب و تاب انداخت. حالا سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این مورد گفته: «اگر به عقب برگردیم، سر برنامه خودمان می‌مانم و دربی را قبل از جام‌جهانی برگزار می‌کنم. آن زمان هم کی‌روش خواست بازی به بعد از جام‌جهانی موکول شود.» حالا خوب است بخشی از اظهارنظر مهدی در زمان بازگشت کی‌روش به تیم ملی را مرور کنیم: «خوشحالم کی‌روش برگشته و کاریزمای مدیریتی فنی هم به تیم ملی برگشت.» الان داری از کاریزمای مدیریتی انتقاد می‌کنی؟ زشت نباشد یک وقت!

اتفاقا کلی طول کشید
یکی از حواشی بازی پرسپولیس و نساجی مازندران، درگیری جنجالی مهدی ترابی با احمد موسوی بود که منجر به اخراج بازیکن پرسپولیس شد. در مورد جزئیات این اتفاق زیاد حرف زده شده و داور مسابقه هم تأکید دارد اخراج ترابی درست بوده، چرا که او از الفاظ زشت و نامناسبی استفاده کرده است. علیرضا بیرانوند اما بعد از مسابقه در دفاع از همبازی‌اش گفته: «به‌نظرم اخراج مهدی ترابی عجولانه بود و داور در این مورد عجله کرد.» خب البته هر ایرادی به این اخراج وارد باشد، شتاب‌زدگی داور وارد نیست. فرایند درگیری ترابی و موسوی چیزی حدود 2دقیقه طول کشید، داور اول به طرفین کارت زرد داد و بعد ترابی آنقدر ادامه داد که کارت قرمز گرفت. بنابراین تنها کاری که داور در این صحنه انجام نداد، «عجله» بود.

مراقب تمرکزت باش
قبل و بعد از بازی پرسپولیس و نساجی، از یحیی گل‌محمدی در مورد پیشنهاد هدایت تیم ملی به او سؤال شده که سرمربی سرخپوشان هم در هر دو نوبت، از ارائه پاسخ شفاف و «تیترخور» اجتناب کرده است. یحیی قبل از بازی گفت پیشنهادی به او ارائه نشده و بعد از مسابقه هم اعلام کرد وارد بحث تیم ملی نمی‌شود. به‌طور کلی باید به گل‌محمدی تأکید کرد تمرکزش را حفظ کند، چون تجربه نشان داده مطرح شدن شایعه حضور در تیم ملی، می‌تواند مربیان را از مدار خارج کند. نمونه بارز این داستان جواد نکونام بود که بعد از رواج بحث حضورش در تیم ملی، حسابی رو به افول گذاشت. همین اتفاق در هفته‌های اخیر به ضرر فرهاد مجیدی، سرمربی الاتحاد کلبا هم تمام شد و منجر به افت نتایج فرهاد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید