• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 182008
+
-

شهادت یک پاسدار با گلوله سارق

کوتاه از حادثه
شهادت یک پاسدار با گلوله سارق

پاسدار جوان زمانی که قصد دستگیری سارق را داشت با شلیک 3گلوله به شهادت رسید. به گزارش همشهری، این حادثه شامگاه سه‌شنبه سیزدهم دی ماه در خیابان محلوجی قمی، حوالی خیابان مختاری رخ داد. آن شب گزارش یک حادثه تیراندازی به پلیس اعلام شد که با انجام بررسی‌ها مشخص شد 2 نفر در جریان این حادثه هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. طولی نکشید که گروهی از کارآگاهان پلیس در محل حادثه حضور یافتند و در تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از افرادی که هدف تیراندازی قرار گرفته پاسدار سپاه بوده است. به جز او، مردی که در همسایگی وی زندگی می‌کرد نیز گلوله خورده و مجروح شده بود که هردو برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما تلاش برای نجات پاسدار جوان بی‌فایده بود و او به شهادت رسید.

سرقت مرگبار
با حضور تیم‌های تحقیق در محل حادثه و بررسی‌های تخصصی اسرار این تیراندازی مرگبار فاش شد. شهید قاسم فتح‌اللهی عضو سپاه پاسداران و فرمانده پایگاه بسیج ثارالله مسجد امام سجاد بود و در طبقه چهارم ساختمانی در حوالی خیابان مختاری زندگی می‌کرد. او عصر سه‌شنبه صداهای مشکوکی از طبقه دوم ساختمان شنید و احتمال داد حادثه‌ای رخ داده است. در طبقه دوم این ساختمان 4 طبقه، برادر وی و در طبقه اول پدر و مادر او و در طبقه سوم نیز یکی از اقوام دور این شهید زندگی می‌کردند.
شهید فتح‌اللهی پس از آنکه صداهای مشکوکی شنید و متوجه شد صدا از طبقه دوم به گوش می‌رسد با برادرش تماس گرفت تا علت را جویا شود. برادر شهید نیز برای دیدن پدر و مادرش به طبقه اول رفته بود که او هم صدای مشکوک را شنیده بود و دقایقی بعد هر دو برادر در طبقه دوم ساختمان حاضر شدند تا ببینند ماجرا از چه قرار است. آنها وقتی قدم در خانه گذاشتند چشمشان به مرد ناشناسی افتاد که به‌نظر می‌رسید برای سرقت وارد آپارتمان طبقه دوم شده است. او چمدانی در دست داشت که اموال سرقتی را داخل آن ریخته بود و به محض دیدن صاحبخانه تصمیم به فرار گرفت. سارق ناشناس به سمت پنجره‌ای که به سمت پارکینگ باز می‌شد رفت، ابتدا چمدان را به بیرون پرت کرد و سپس خودش به پایین پرید تا از قسمت پارکینگ فرار کند اما با در بسته مواجه شد و نتوانست قفل را باز کند. مرد سارق دستپاچه شده بود و به سمت راهروی ساختمان برگشت تا از در ورودی فرار کند چرا که خودش را در یک قدمی دستگیری می‌دید. در همین لحظه همسایه طبقه سوم شهید که صدای درگیری را شنیده بود از خانه‌اش بیرون آمد تا مانع فرار سارق شود اما دزد ناشناس که خودش را در مخمصه می‌دید اسلحه‌ای از جیبش بیرون آورد و شروع کرد به تیراندازی. 3گلوله به شهید فتح‌اللهی اصابت کرد و 2 گلوله به مرد همسایه که موجب شهادت پاسدار جوان شد. به‌گفته سرهنگ مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم به شکل ویژه در این پرونده آغاز شده تا به‌زودی سارق مسلح دستگیر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید