• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 182004
+
-

نماینده فلسطین در کنگره آمریکا

نگاه
نماینده فلسطین در کنگره آمریکا

جواد نصرتی

فلـسطـیـنی‌ها، دهه‌ها صدای لابی‌گران حامی رژیم صهیونیستی را از راهروهای کنگره می‌شنیدند و در برابر آن پناهی نداشتند، اما در این چند سال، صدای آشنایی در قلب واشنگتن آنها را دلگرم می‌کند؛ آنها، سرانجام نماینده‌ای در کنگره پیدا کرده‌اند و رشیده طالب، 3 دوره است که نه فقط پاسدار یاد فلسطینی‌ها، که حامی حق حیات و زندگی آنها هم شده است. نماینده فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا، که از دیترویت به مجلس رفته، برای سومین بار در کنگره سوگند خورده و همچنان نماد امیدواری فلسطینی‌هاست. طالب، که بارها گفته به هویت فلسطینی‌اش افتخار می‌کند، دوباره در مراسم سوگند خود، لباس سنتی زنان فلسطین را پوشیده و در یادداشتی کوتاه در توییتر درباره حضور سه‌باره‌اش در کنگره، گفته است که یاد نیاکانش را هم با خودش به واشنگتن آورده چون ریشه‌هایش، هرگز او را رها نمی‌کنند. خانم طالب، یکی از چند نماینده مسلمان کنگره آمریکا و یکی از اعضای سرشناس کنگره است که در کنار ایلهان عمر دیگر نماینده مسلمان مجلس، به نماد تغییر در این نهاد تبدیل شده است.

پاپ‌کورن در صحن مجلس

طالب که دمکرات به شمار می‌رود، در شرایطی برای سومین بار سوگند یاد می‌کند که یکی از اتفاقات تاریخی در کنگره، باعث خنده و سرگرمی نمایندگان دمکرات شده و چنان آنها را سرگرم کرده که با آن شوخی می‌کنند. اکثریت شکننده در مجلس نمایندگان، در اختیار اعضای جمهوریخواه است و طبیعتا رئیس مجلس، نامزد آنها خواهد بود. اما شکاف و اختلاف نظر بین حدود 20نماینده جمهوریخواه تندرو با اعضای میانه‌روتر، باعث شد تا رای‌گیری برای انتخاب کوین مک کارتی نامزد اصلی حزب جمهوریخواه، 3 بار با شکست مواجه شود و مجلس، نخستین روز کاری‌اش را بدون رئیس سپری کند. این اتفاق در آمریکا تاریخی است و آخرین‌بار در سال1923 مجلس بدون رئیس مانده بود. اوضاع جمهوریخواهان چنان به‌هم‌ریخته است و عملکرد آنها برای انتخاب رئیس چنان دراماتیک شده، که برخی نمایندگان دمکرات، آنها را مسخره می‌کنند و گفته‌اند از این نمایش، سرگرم شده‌اند.
تدلیو نماینده دمکرات از کالیفرنیا، حتی عکسی از خود در توییتر منتشر کرده و یک بسته پاپ‌کورن در دست دارد و نوشته که در حال رفتن به صحن مجلس است و عملا گفته مثل فیلم، این جنجال جمهوریخواهان را پیگیری می‌کند و از آن لذت می‌برد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید