• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181999
+
-

مهربانی ایرانی با بورسیه دانشجویان افغانستانی

مهربانی ایرانی با بورسیه دانشجویان افغانستانی

در جریان اخبار روز اگر باشید، قطعا از فجایعی که در کشور افغانستان در حال رخ دادن است خبر دارید و می‌دانید که دختران افغانستانی حق تحصیلات دانشگاهی در این کشور را ندارند. از آنجا که مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران زیاد است و در کشور ما شرایط تحصیل، کار و زندگی برای مردمان کشور دوست و همسایه فراهم است، مسئولان دانشگاه تهران تصمیم گرفته‌اند که امسال بودجه این دانشگاه را برای بورسیه دانشجویان افغانستانی 5برابر کنند تا به این ترتیب از دانشجویان افغانستانی به‌ویژه دانشجویان دختر حمایت بیشتری صورت بگیرد.
هم‌اکنون هم ۴۷۰نفر دانشجوی افغانستانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۰نفر از این دانشجویان، دخترند. مدیرکل اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران در این‌باره گفته: ارائه بورس به دانشجویان افغانستانی به‌ویژه دانشجویان دختر از اقدامات این دانشگاه در حمایت از دانشجویان افغانستانی است و بیش از ۵۰درصد دانشجویان افغانستانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران دارای بورس تحصیلی هستند که این بورس از ۲۰ تا ۸۰ درصد شهریه را شامل می‌شود. امسال با 5برابر شدن میزان بورسیه، بیشتر می‌توانیم از دانشجویان افغانستانی به‌ویژه دانشجویان دختر حمایت کنیم.
البته دانشجویانی که بورسیه می‌شوند تکالیف و وظایفی هم برعهده دارند و در دوره تحصیل نباید دچار افت تحصیلی شوند. ضمن اینکه کانون فارغ‌التحصیلان بین‌الملل دانشگاه تهران هم راه‌اندازی شده و دانشجویان افغانستانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران می‌توانند از طریق آشنایی با این فارغ‌التحصیلان که اکنون دارای شرکت‌ها و مؤسسات معتبر هستند، در کنار تحصیل به آینده شغلی خود هم فکر کنند و در کشور ما مشغول به‌کار شوند. یکی دیگر از تسهیلاتی که دانشگاه تهران برای دانشجویان افغانستانی درنظر گرفته، دریافت شهریه به ریال است. دانشجویان افغانستانی هم‌اکنون شهریه‌ای معادل دانشجویان ایرانی پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران پرداخت می‌کنند. خبر خوب هم اینکه در گذشته تصمیم‌گیری درباره پرونده‌ها و درخواست‌های پذیرش دانشجو بسیار طولانی می‌شد اما هم‌اکنون حداکثر تا ۲۰روز از ارائه درخواست، موضوع توسط شورای پذیرش دانشگاه تهران بررسی و خیلی زود درباره پذیرش دانشجو تصمیم‌گیری می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید