• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181998
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vg8qL
+
-

با مردم

ایستگاه مترو به محله دهکده المپیک برسد
با توجه به جمعیت ساکنان دهکده المپیک در حاشیه بزرگراه همت و نیز جمعیت فراوان دانشجویی که دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و چند دانشگاه دیگر هستند به‌نظر می‌رسد نرسیدن مترو به این محله کم لطفی باشد. جا دارد مسئولان همچنان که دغدغه توسعه مترو و ایستگاه‌های آن‌را دارند نیم نگاهی هم به ایجاد ایستگاه مترو و زیرساخت‌های آن در این محله قدیمی و پرجمعیت داشته باشند.
کیا از تهران

جامعه‌کرونا را فراموش کرده است
هرچقدر اخبار و رسانه‌های مجازی اخبار شیوع مجدد
 زیر سویه جدیدی از کرونا منتشر می‌کنند گویا قرار نیست کسی آن را جدی بگیرد. نه مردم ماسک می‌زنند نه پزشکان هشدار جدی می‌دهند و نه به آمار اعلام شده توجهی می‌شود. حتما باید آمار مرگ‌ومیر بالا برود تا جامعه رعایت دستورهای بهداشتی را از سر بگیرد؟
خیامی از اصفهان

تاکسی‌های اینترنتی فقط با گزینه عجله دارم کار می‌کنند
مدتی است تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی فقط زمانی که گزینه «عجله دارم» را انتخاب کنید به‌دنبال تاکسی برای شما می‌گردد. این روال با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است. یعنی می‌خواهند بگویند افزایش قیمت نداریم ولی در اصل فقط قیمت بالاتر باعث می‌شود تاکسی گیرتان بیاید. اگر افزایش قیمتی در کار است بی‌رودربایستی اعلام کنند تا وقت مردم برای تاکسی گرفتن اینترنتی هدر نرود.
آشتیانی از تهران

پیامک
اجرای نادرست هدفمندی یارانه‌ها از عوامل تورم و گرانی است
در زمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد 4 کالا گران می‌شود اما امروز شاهد گرانی بیش از 4 هزار کالا هستیم. شکی نیست که هدفمندی یارانه هم می‌توانست بسیار مفید باشد اما در سایه نبود نظارت و برنامه دقیق و زیرساخت‌های ضعیف این طرح به بدترین شکل اجرایی شد و به گرانی و تورم دامن زد و معلوم نیست چه زمانی تبعات آن از روی دوش جامعه برداشته می‌شود.
علیایی از سمنان

جایگزینی تابلوهای سرقت شده در شهرری ضروری است
مدتی است در گوشه و کنار شهرری جای خالی تابلوهای راهنمایی و رانندگی به چشم می‌آید که در پاره‌ای از موارد واقعا خطر آفرین است چرا که مثلا شما نمی‌دانید این خیابان به کدام سمت یک طرفه است یا گردش به چپ ممکن است یا نه و امثالهم. به تازگی خبر دادند سارق تابلوهای راهنمایی و رانندگی محدوده شهرری دستگیر شده و مقدار زیادی کابل‌های برق، تابلوهای شهرداری و راهنمایی و رانندگی و تعدادی سطل‌های زباله شهرداری از او کشف شده است. اکنون مدتی از دستگیری او می‌گذرد و خبری از جایگزینی این تابلوها نیست.
سلمان‌زاده از شهرری

مواد اولیه و بازار فروش ورشو در حال نابودی است
ورشو هنری اختصاصی در ایران است که به‌دلیل نبود مواد اولیه و بازار فروش و عدم‌تحقق وعده‌های مسئولان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی هر روز از تعداد فعالان آن کاسته می‌شود و اگر به همین روال ادامه یابد صنعت ورشو نابود خواهد شد. ورشو‌سازی‌ هنر صنعتی کاربردی است و فقط جنبه تزیینی ندارد و ضروری است برای تثبیت و پایداری فعالان این صنعت از آنها حمایت شود.
مشکریز از بروجرد

پیام
  جلوی رانندگان هنجارشکن اردبیل را بگیرند

رانندگان بسیاری در اردبیل از قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی کرده و با هنجارشکنی و آلودگی صوتی برای سایر شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند. بعضی رانندگان با حرکات نمایشی با خودرو و موتور به‌خصوص در ساعات پایانی شب خواب را بر شهر حرام می‌کنند و عده‌ای نیز با تغییراتی در سیستم صوتی خودرو و به‌کارگیری بوق‌های غیرمجاز و باندساب و... آلودگی صوتی شدید حین حرکت ایجاد می‌کنند که جا دارد با این اقشار متخلف برخورد جدی و بازدارنده صورت گیرد.
وثوقی از اردبیل

بوی تعفن شهرک صنعتی چرمشهر نفس شمال اصفهان را تنگ کرده است
مجموعه‌ای از واحدهای تبدیل ضایعات احشام در شهرک صنعتی چرمشهر اصفهان از سال‌ها قبل دایر است که تا چند سال پیش مدیریت منسجم نداشت و هر واحد صنعتی مستقل کار خودش را می‌کرد و همین مسئله منجر شد تا شهرکی آنجا شکل بگیرد که بسیار آلوده‌کننده محیط است و بوی تعفن آن تا دور دست‌ها را فرامی گیرد. چندبار با شکایت اهالی شهرهای میمه و شاهین شهر برای آن مجموعه حکم تعطیلی صادر شد ولی مجددا آن را بازگشایی کردند. دوباره با شکایت مردم حکم راه‌اندازی اجباری فاضلاب صادر شد ولی اقدامی نشد و بوی بد این شهرک همچنان آزار‌دهنده است به‌نحوی که در اغلب مناطق شمال شهر اصفهان نظیر شاهین شهر و میمه بوی آن به مشام می‌رسد. قطعا این مجموعه برای رفع آلایندگی موجود به زباله سوز و احداث تصفیه‌خانه نیاز دارد و از مسئولان تقاضا داریم فکری برای این معضل جدی بکنند. روزهای آلودگی هوا تنفس در محدوده‌هایی که بوی تعفن هم می‌آید واقعا سخت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید