• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181941
+
-

ردای قهرمانی را نساجی می‌بافد

پرسپولیس امشب درصورت بردن نساجی، قهرمان نیم‌فصل خواهد شد اما رقبا امیدوارند پرسپولیسی‌های سابق سد راه این تیم شوند

آخرین هفته از نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران امروز به پایان می‌رسد. هفته پانزدهم از لیگ بیست‌ودوم خلیج‌فارس دیروز با 2بازی آغاز شد و فولاد یک بر صفر آلومینیوم اراک را برد و هوادار هم با همین نتیجه ذوب آهن را شکست داد. امروز هم 6بازی دیگر انجام می‌شود تا چهره قهرمان نیم‌فصل اول مشخص شود. البته از نیم‌فصل اول این رقابت‌ها یک بازی عقب‌افتاده هم بین 2تیم گل‌گهر و آلومینیوم باقی مانده و به همین دلیل اگر امروز پرسپولیس یا استقلال با کسب امتیازات لازم، قهرمانی خود را قطعی نکنند، آن وقت گل‌گهر می‌تواند با بردن بازی عقب‌افتاده‌اش قهرمان نیم‌فصل شود؛ اتفاقی که البته کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.

  پرسپولیس- نساجی
صدرنشین لیگ برتر از ساعت 16امروز در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی است. اگر پرسپولیس در این مسابقه پیروز شود، تکلیف قهرمانی نیم‌فصل را به آسان‌ترین شکل ممکن مشخص خواهد کرد. اما استقلال و گل‌گهر چشم‌انتظار این هستند که قهرمان فصل گذشته جام‌حذفی دست به کاری بزرگ بزند و پرسپولیس را در تهران ببرد. جدال پرسپولیس با نساجی انگار مصاف سرخپوشان با تیم دوم خودشان است. سرمربی نساجی، دستیار سال گذشته یحیی است و در ترکیب این تیم هم علی شجاعی، محمد شریفی و علیرضا ابراهیمی 3پرسپولیسی فصل گذشته بازی می‌کنند. اگر به لیست کردن پرسپولیسی‌های سابق و اسبق علاقه‌مند باشید، می‌توان نام علیرضا حقیقی را هم به این لیست اضافه کرد. نساجی هفته گذشته با بردن تراکتور به 3هفته ناکامی خودش در کسب پیروزی خاتمه داد و پرسپولیس هم بعد از 2مساوی متوالی، هفته قبل گل‌گهر را شکست داد. پس مطهری و گل‌محمدی در بهترین شرایط به همدیگر رسیده‌اند.

  تراکتور- استقلال
در دومین بازی بزرگ هفته، قهرمان فصل گذشته و تیم دوم فعلی به شهر تبریز می‌رود تا مقابل تراکتور قرار بگیرد. تراکتور که از حضور هواداران پرشورش محروم است، امسال پرسپولیس را برده و بدش نمی‌آید دومین قطب تهران را هم مغلوب کند. البته بردن پرسپولیس با هدایت قربان بردیف رقم خورد و بعد از آن تراکتوری‌ها طبق معمول هر سال سرمربی خود را در میانه فصل تغییر دادند. استقلال امروز هم مثل هفته گذشته غایبان زیادی دارد اما امیدوار است تراکتور را ببرد تا فاصله‌اش با صدرنشین بیش از این نشود. اگر استقلال ببرد و پرسپولیس نبرد، حتی قهرمانی نیم‌فصل هم در دسترس ساپینتو و تیمش خواهد بود؛ عنوانی که فصل گذشته هم با مجیدی نصیب این تیم شد. جالب اینکه 2تیم استقلال و تراکتور یک هفته دیگر هم باید دوباره مقابل هم قرار بگیرند و این بار در جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند.

  سپاهان - مس کرمان
هدف مس کرمان در اینگونه بازی‌ها گرفتن یک مساوی بدون گل از رقبای مدعی است. اما کرمانی‌ها چه مقابل پرسپولیس و چه مقابل استقلال بعد از دفاعی همه‌جانبه بالاخره در 15دقیقه پایانی تسلیم شده‌اند. امروز سپاهان هم در آخرین بازی دور رفت باید به فکر عبور از دفاع چندلایه و سمج این تیم ته‌جدولی باشد. تیم مورایس هفته گذشته به پیکان باخت و دیگر مجالی برای از دست دادن امتیاز ندارد. مگر اینکه اصفهانی‌ها بخواهند از دوران نویدکیا هم پایین‌تر بروند و از بین مدعیان کسب سهمیه خارج شوند.
 
  نفت آبادان - گل‌گهر
گل‌گهر بعد از باختن بازی 6امتیازی مقابل پرسپولیس به‌دنبال آخرین روزنه‌های امید برای قهرمان‌شدن در نیم‌فصل است. تیم قلعه‌نویی در سیرجان به پرسپولیس و استقلال باخت، درحالی‌که حتی نتیجه مساوی در همین 2بازی هم می‌توانست آنها را به قهرمانی نیم‌فصل برساند. قلعه‌نویی در سیرجان حتی به حمید مطهری هم باخته و جالب این است که در همین شرایط نامش به‌عنوان نامزد هدایت تیم ملی به گوش می‌رسد. او امروز به آبادان رفته تا با تیم متحول‌شده صنعت‌نفت روبه‌رو شود. اگر تیم تاوارس همان تیمی باشد که در 3هفته گذشته بود، گل‌گهر کار سختی برای امتیاز‌گرفتن از این بازی خواهد داشت.
 
  ملوان - نفت مسجدسلیمان
این بازی از دوئل‌های 6امتیازی قعرنشین‌ها در راه فرار از سقوط است. نفت با 9امتیاز تیم آخر جدول رده‌بندی است و ملوان هم با 3امتیاز بیشتر 3رتبه بالاتر از مسجدسلیمانی‌ها نشسته است.
نفتی‌ها بعد از یک شروع خوب در 5هفته اول، در 9هفته بعدی فقط یک امتیاز گرفتند و 4بازی اخیرشان را هم باخته‌اند. اگر قرار به ادامه همین روند باشد، ملوان می‌تواند با کسب 3امتیاز خودش را به‌خوبی از جمع قعرنشین‌ها جدا کند؛ به‌خصوص که انزلی‌چی‌ها 5هفته است نباخته‌اند و 3هفته است گل هم نمی‌خورند. آیا زمان اوج‌گرفتن قوی سپید سر رسیده است؟

  مس رفسنجان – پیکان
درباره این بازی چه می‌توان گفت؟ مصاف 2سرمربی به‌شدت محتاط که کم‌گل‌ترین بازی‌های لیگ، حاصل تلاش آنهاست؛ به میزبانی تیمی که 57درصد بازی‌هایش بدون گل تمام‌شده است! درباره این مسابقه حرف چندانی وجود ندارد. صبر کنید اگر بدون گل تمام نشد، بعد از بازی درباره‌اش حرف می‌زنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :