• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181813
+
-

با مردم/شلوغی صف نانوایی‌ها در زاهدان واقعا آزاردهنده است

بعد از ارائه دستگاه‌های کارتخوان مخصوص به نانوایان یکباره نانوایی‌های زاهدان شلوغ شدند و این روند تاکنون ادامه دارد. با مسئولان فرمانداری و شورای شهر و تعزیرات و اتحادیه نانوایان صحبت کرده و طرح مشکل کرده‌ایم. برخی می‌گویند سهمیه آرد  استان کم است و مقداری نیز قاچاق می‌شود. برخی می‌گویند نان‌خور زاهدان زیاد است و برخی هم می‌گویند نان به مصارف دیگر می‌رسد. به هر دلیلی که این اتفاق رخ داده باشد سؤال این است که چرا قبلا این مشکلات نبود؟ آیا ظرف چند ماه در زاهدان این مشکلات بروز کرده است؟ چرا راهکاری برای آن پیدا نمی‌کنند. هم‌اکنون خرید نان خانوار تبدیل به پروسه‌ای حتی تا نیم روز شده است که برای کارمندان و کارگران عملا غیرقابل تحمل است.
میرشاکری از زاهدان

پیامک
افزایش حقوق 100درصدی هم کافی نیست

در خبرها آمده که حقوق‌ها 20درصد آن هم به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. اگر بنا به افزایش حقوق است باید هم سطح با تورم باشد که در این صورت افزایش 100درصدی هم باعث سربه سرشدن هزینه‌ها نخواهد شد.
کمالی از تهران
 
جامعه کرونا را فراموش کرده است
هرچقدر اخبار شیوع مجدد زیر سویه جدیدی از کرونا منتشر می‌شود گویا قرار نیست کسی آن را جدی بگیرد. نه مردم ماسک می‌زنند نه پزشکان هشدار جدی می‌دهند.حتما باید آمار مرگ‌ومیر بالا برود تا جامعه رعایت کنند؟
خیامی از اصفهان

پیام
کالاهای قاچاق با وضع تعرفه‌های آزاد وارد شوند

در مقطعی از زمان واردات اقلامی از کالاها که لوکس تشخیص داده شده یا تولید مشابه در داخل داشته‌اند ممنوع شد ولی مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این اقلام به‌وفور از طریق مجاری قاچاق وارد می‌شود و بازنده اصلی دولت است که خود را از سود و عوارض گمرکی این اقلام، محروم کرده است. چرا که اگر این کالاها از مجاری قانونی وارد شوند دولت بی‌شک سود خواهد برد. بهتر است با وضع تعرفه‌های مناسب واردات این کالاها آزاد شوند تا باعث کاهش فشار بر خرید ارز در بازار آزاد شود و قطعا واردات این اقلام با دلار حدود ۳۰ هزار تومان و پرداخت تعرفه خطری برای تولیدات مشابه داخلی ندارد.
مجتبی احسانی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید