• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181561
+
-

سوپر برد

اولین گل‌ محمد عمری و سوپرگل سینا اسدبیگی مهم‌ترین برد فصل را برای پرسپولیس به ارمغان آورد

سوپر برد

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری 4بازی در روز شنبه به پایان رسید. مهم‌ترین نتایج دیروز، برد 6امتیازی پرسپولیس در سیرجان و شکست سپاهان و تراکتور در مقابل میزبانان خود بود. پرسپولیس با پیروزی مهمی که مقابل گل‌گهر به‌دست آورد، دوباره بخت اول قهرمانی نیم‌فصل شد.
 
  باخت غیرمنتظره سپاهان
انگار دیگر باید باور کرد که از سپاهانِ مورایس تیمی در حد قهرمانی بیرون نمی‌آید. زردپوشان به استثنای 2هفته ابتدایی، بقیه نیم‌فصل اول را پشت سر پرسپولیس و استقلال و در مقاطعی حتی گل‌گهر سپری کردند. با توقف‌های پرسپولیس و استقلال در 2هفته اخیر به‌نظر می‌رسید سپاهان بتواند با کسب 3امتیاز مقابل پیکان خودش را به صدرنشین‌ها برساند. البته گل‌زدن به پیکان کار سختی است که در این فصل حتی استقلال و پرسپولیس هم در انجام آن ناتوان مانده‌اند. اما سپاهان پا را از این هم فراتر گذاشت و نه‌تنها گلی نزد، بلکه با دریافت یک گل در 15دقیقه پایانی بازی را به ‌خودروسازان تهران باخت! پیکان پیش از این مسابقه با 10بازی بدون برد طولانی‌ترین روند نبردن یک تیم در فصل جاری را خلق کرده بود اما مقابل تیم پرستاره مورایس با تک‌گل محمدعلی کاظمی به برتری رسید و خودش را از قعرنشین‌ها جدا کرد.
 
  حمید مطهری، غول‌کش لیگ
دومین برد مهم دیروز را نساجی به دست آورد که بعد از 3هفته ناکامی توانست با پیروزی 2بر صفر مقابل تراکتور یک تیم صاحب‌نام دیگر را هم مغلوب کند. حمید مطهری پیش از این مقابل امیر قلعه‌‌نویی و نکونام هم پیروز شده بود و حالا هم نخستین شکست پاکو خمس را در لیگ برتر ایران رقم زده است. او را می‌توان غول‌کش این فصل لیگ برتر نامید که بردهای باارزشی مقابل تیم‌های بزرگ به‌دست آورده و البته در بازی با تیم‌های انتهای جدول نتایج متفاوتی گرفته است. نساجی بعد از تعطیلات از 2بازی فقط یک امتیاز گرفته بود، اما دیروز با گل‌های جعفری و ابراهیمی بر تراکتور چیره شد تا با 20امتیاز خودش را تا پله پنجم جدول بالا بکشد. دیروز همچنین ملوان و مس در کرمان به مصاف هم رفتند که جدال این دو تیم قعرنشین با تساوی بدون گل به پایان رسید. این سومین کلین‌شیت متوالی ملوان و ایمان صادقی بود.
 
  قتلگاه امیر
اما در مهم‌ترین بازی این هفته که مصاف تیم‌های اول و سوم جدول بود، پرسپولیس با 2گل زیبا گل‌گهر را شکست داد و قاطعانه در صدر نشست. توقف روز قبل استقلال این فرصت را به پرسپولیسی‌ها داده بود که با بردن این بازی دوباره از رقیب جلو بیفتند. در آن سو گل‌گهر نیز با توجه به بازی عقب‌افتاده‌اش می‌توانست با کسب نتیجه دلخواه در این میدان به بخت اول قهرمانی نیم‌فصل تبدیل شود. اتفاقا این فرصت در همان 10دقیقه ابتدایی با اعلام یک ضربه پنالتی نصیب تیم میزبان شد اما امین پورعلی، کاپیتان سیرجانی‌ها قدر این موقعیت را ندانست و توپ را به دستان بیرانوند کوبید. در ادامه تلاش 2تیم برای گلزنی در نیمه اول نتیجه‌ای نداشت و کار به 45دقیقه دوم کشید. در شروع نیمه دوم محمد عمری که برای دومین بار در این فصل در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار گرفته بود، با یک دریبل و شوتی زمینی گل اول بازی و نخستین گلش در لباس پرسپولیس را به ثمر رساند. در حضور ستاره‌هایی همچون وحید امیری، ترابی و صادقی، گلزنی گمنام‌ترین بازیکنان پرسپولیس اتفاق جالبی بود که در ادامه بازی یک‌بار دیگر هم رخ داد. در دقیقه79 این‌بار سینا اسدبیگی بود که با یک شوت سرکش و سرضرب گلی به ثمر رساند که می‌تواند مدعی عنوان زیباترین گل فصل هم باشد. تلاش‌های شاگردان قلعه‌نویی در ادامه بازی هم ثمری نداشت و مسابقه در نهایت با همان 2گل به پایان رسید و سرخپوشان بعد از 24ساعت به صدر جدول برگشتند. گل‌گهر که پیش از این به استقلال هم باخته بود، قهرمانی نیم‌فصل را تنها به‌دلیل همین شکست‌های مهم در دوئل‌های 6امتیازی از دست داد. تیم امیر قلعه‌نویی طی 14هفته 3بار شکست خورده که هر 3باخت آنها در شهر سیرجان و در ورزشگاه خانگی خودشان رقم خورده است. با این نتیجه پرسپولیس 29امتیازی شد و در صدر قرار گرفت، گل‌گهر نیز با 24امتیاز در رتبه چهارم باقی ماند. پرسپولیس هفته آینده برای قطعی‌کردن قهرمانی‌ نیم‌فصل باید در تهران از نساجی میزبانی کند که تقابل گل‌محمدی و حمید مطهری جذاب خواهد بود. استقلال هم به میهمانی تراکتور می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید