• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181511
+
-

حاج قاسم به روایت هنرمندان مطرح کشور

تجسمی
حاج قاسم به روایت هنرمندان مطرح کشور

نمایشگاه «سردار دل‌ها» که شامل آثار هنرهای تجسمی از هنرمندان مطرح کشور است در گالری عالی حوزه هنری برگزار می‌شود.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: آیین افتتاحیه نمایشگاه «سردار دل‌ها» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی سه‌شنبه، ۱۳ دی‌ماه، ساعت ۱۱ صبح در گالری ابوالفضل عالی برگزار خواهد شد.
سیدمسعود شجاعی طباطبایی در ادامه افزود: در این نمایشگاه که شامل آثار نقاشی، پوستر و نگارگری است، ۷ تابلوی نقاشی، ۱۱ پوستر و ۲ اثر نگارگری از هنرمندان شناخته شده و صاحب‌نامی چون کاظم چلیپا، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کامیار صادقی، علی اسلامی مقدم، ناصر سیفی، علی‌محمد شیخی، سیدحمید شریفی، علی وزیریان‌، احمد آقاقلی‌زاده، صابر شیخ‌رضایی، حامد مغروری، علیرضا ذاکری، حمیدرضا دوست‌محمدی، فرهود مقدم، محمود بازدار، علیرضا رحیمی و امیر خادم شریف به نمایش گذاشته خواهد شد.
به گزارش صبا، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: در بخش نقاشی، هنرمندان سرشناس و مطرح هنر انقلاب اسلامی به‌واسطه عشقی که به حاج قاسم سلیمانی داشتند آثاری را در ایامی که خبر شهادت وی اعلام شد، خلق کردند که در نمایشگاه «سردار دل‌ها» به نمایش درمی‌آید.
وی افزود: آثار بخش پوستر مبتنی بر متن و شامل آثار جدیدتری نسبت به دیگر شاخه‌های هنری است که در نمایشگاه «سردار دل‌ها» عرضه می‌شود. برای تولید پوستر متن کوتاه و فرازی از زندگی سردار سلیمانی به هنرمندان ارائه شد تا براساس آن فعالان این حوزه به خلق اثر هنری بپردازند.سیدمسعود شجاعی طباطبایی بیان کرد: اساس نگارگری به مینیاتورهای دوره‌های قبل مربوط است و همیشه همراه با یک اتفاق بروز و ظهور پیدا می‌کند و بر همین اساس هم هنرمندان از فضایی که احساس می‌کردند می‌توانند روایتگر این شخصیت ملی باشد، برای خلق آثارشان بهره گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید