• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 10 دی 1401
کد مطلب : 181461
+
-

با مردم/محدوده عملیات عمرانی در بزرگراه شهید تندگویان نیازمند علائم هشدار‌دهنده

هم‌اکنون عملیات عمرانی در محور شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان نرسیده به شهرک شریعتی در حال انجام است. متأسفانه هیچ علامت هشدار دهنده‌ای برای این عملیات تعبیه و قرار داده نشده که این مسئله علاوه بر ایجاد ترافیک موجب افزایش احتمال خطر تصادف به‌خصوص هنگام شب در این منطقه می‌شود.
تولایی از تهران

آب مشاغل پرمصرف با قیمت ویژه محاسبه شود
یکی از راه‌های کنترل مصرف آب، ‌افزایش قیمت آب برای مشاغل پرمصرف است. بسیاری از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها آب تجاری ندارند و از آب شهری متعارف همانند منازل استفاده می‌کنند درحالی‌که قطعا مصرف آنها چندین برابر یک خانه است. گران کردن قیمت آب برای این اقشار و نیز خانه‌های پرمصرف راه مدیریت مصرف است.
وردیچی از چالوس

چاپ هزینه‌های معیشت از عوامل گرانی است
بسیاری از رسانه‌های کاغذی و آنلاین اقدام به چاپ هزینه‌های معیشت مثلا هزینه یک مهمانی 4نفری یا شب یلدا یا ... می‌کنند که کار نادرستی است زیرا هزینه این قبیل امور از خانه‌ای به خانه دیگر متغیر است و اصلا مگر یک کارگر چقدر حقوق می‌گیرد که بتواند مهمانی و شب یلدا و... داشته باشد؟ اکنون همه مشکل دارند و چاپ این هزینه‌ها فقط سند دادن دست فروشندگان و عرضه‌کنندگان است که اگر کالایی را کمتر می‌فروخته‌اند با استناد به قیمت‌های چاپ شده گرانفروشی کنند.
دانیال از تهران

پیامک
خانه دشمنان ایران از عنکبوت هم سست‌تر است

در روزهایی که کشور به آرامش بیشتری رسیده است اتحاد دشمنان ایران اسلامی با هدف سرنگونی حکومت حق، به ظاهر دارای همبستگی وهمدلی است ولی از درون نه یکپارچگی دارند و نه تکیه گاه پشتیبانی‌کننده بلکه به تعبیر کلام خدا، خانه آنها از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.
خرسند از کرمان

توجه به وضعیت اقتصادی باید اولویت مسئولان باشد
صدها رفتار خلاف اسلام وجود دارد که ما فقط به بعضی از آنها توجه می‌کنیم درحالی‌که در جامعه اسلامی باید به همه رفتارهای خلاف اسلام توجه کنیم.محکوم کردن همه رفتارهای غیراسلامی درست است ولی باید دقت کنیم این روزها خرید و احتکار ارز، سکه و مسکن که مایحتاج مردم است و گناه بزرگی به‌شمار می‌رود از سایر مسائل مهم‌تر است و باید برنامه‌هایی قوی برای پیشگیری از احتکار و افزایش تورم تهیه و به دقت اجرا کنیم.
اردشیر نعمت پژوه از تهران

حقوق سرایداران مدارس افزایش یابد
اکثر افرادی که به شغل سرایداری مدارس مشغولند افراد مسن و کم سوادی هستند که یا از ابتدا این شغل را داشته‌اند و یا بعد از بازنشستگی و به‌خاطر کم بودن حقوق به این شغل روی آورده‌اند که در هر دو صورت توان بدنی کمی دارند. نظافت و رسیدگی به یک مدرسه واقعا کاری سخت و طاقت‌فرساست علی الخصوص که هر روز هفته هم باید انجام شود. متأسفانه میزان حقوق و درآمد این قشر اصلا متناسب با میزان کار و فعالیت‌شان نیست. از مسئولان آموزش و پرورش درخواست داریم تا حقوق این افراد را افزایش دهند.
غلامی از تهران

پیام
کارگران فضای سبز رباط کریم محروم از حقوق عرفی

تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری رباط کریم که زیرنظر پیمانکار کار می‌کنند با حقوق ماهانه 5میلیون‌و600هزار تومان شاغلند درحالی‌که در ماه حتی یک روز تعطیلی ندارند و کار روزانه آنها 12ساعت است. این قشر محروم از تعطیلی، مرخصی، اضافه کار که حق هم کارگران است و جدای اینها مزایایی برای این کارگران زحمتکش که ساعات کار طولانی دارند درنظر گرفته نمی‌شود.
کارگر از رباط کریم

دولت برای مهار تورم و قیمت‌ها تدبیری عاجل کند
هم‌اکنون گرانی و تورم بیداد می‌کند و کمر اغلب مردم زیربار هزینه‌ها شکسته و مردم به‌خصوص کسانی که حقوق‌های نابرابر و اندکی می‌گیرند ازجمله کارگران و بازنشستگان بسیار تحت فشارند، اما صبوری کرده‌اند و امید دارند دولت محترم برای مهار تورم و گرانی فکری اساسی کند. حتما دولت اذعان دارد که مردم نباید هزینه‌های سنگین کم‌کاری‌ها و ندانم‌کاری برخی مسئولان بی‌لیاقت قبلی و بی‌کفایت و نادان و کارنابلدی برخی مسئولان حاضر را به قیمت جان و مال اندک و ناچیز خود بپردازد ؟!
محمود بلیغیان از اصفهان

وضعیت اتوبوس‌های نوبت عصر پارک وی به راه‌آهن بررسی شود
وضعیت اتوبوس پارک وی به راه‌آهن از ساعت 18 هر روز بد است.باوجود حدود یک ساعت معطلی در سرما درایستگاه ونک به‌علت پربودن اتوبوس موفق به سوارنشدم و مسافران هر بار با درگیری سوار و پیاده می‌شوند.
سلیمی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید