• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181249
+
-

باطل‌السحر ایام فتنه

نهم دی، حماسه‌ای خودجوش و به یاد ماندنی بود

باطل‌السحر ایام فتنه

مسئول سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: از سال۸۸ تاکنون، ضد‌انقلاب و حامیان آنها در کنار استفاده از زور و تحریم با بهره‌گیری از سازوکار جنگ نرم و ترکیبی تلاش کرده‌اند با فتنه‌انگیزی در کشور ذهنیت‌های اشتباه را در جامعه ترویج کنند که نمونه این تلاش‌ها را می‌توان در افزایش فتنه‌های رخ داده در سال‌های اخیر مشاهده کرد.

سیدجلال حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بنا بر اذعان اندیشمندان غربی یک حرکت در مقابل مسیر تاریخ بود، گفت: نوام چامسکی، اندیشمند آمریکایی می‌گوید غربی‌ها برای اینکه بی‌دینی را بر جهان مسلط کنند، اندیشه‌هایی را مطرح و سپس به مردم جهان القا کردند. غربی‌ها تلاش داشتند راه پیشرفت را حرکت از سمت دینداری به بی‌دینی معرفی کنند.
وی افزود: از نظر حاکمان غربی، دینداری یک مفهوم ساختگی، ذهنی و انتزاعی است و چون بشر علم نداشته، این مفاهیم را ساخته است. به‌زعم آنها وقتی علم گسترش پیدا کند، علت‌های واقعی مشخص می‌شود. آنها فکر می‌کردند هرچه علم پیشرفت کند، دینداری ضعیف شده و دین به‌طور کامل از صحنه بشر خارج می‌شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به این موضوع که تا قبل از انقلاب اسلامی حتی یک دانشمند و اندیشمند غربی وجود نداشت که گفته باشد ممکن است یک انقلاب دینی در جهان شکل بگیرد، گفت: انقلاب اسلامی یک معجزه محسوب می‌شود که از نظر غربی‌ها، حرکتی در مقابل تسلط کامل بی‌دینی بر جهان بود.
وی از تلاش‌های بی‌وقفه غرب و شرق برای توقف انقلاب اسلامی ایران گفت و ادامه داد: آنها برای انجام این کار از روش‌های ترکیبی استفاده کردند و هم جنگ نظامی و هم جنگ اقتصادی را در دستور کار قرار دادند. پس از جنگ 8ساله و اجرای انواع تحریم‌ها، دشمنان به این نتیجه رسیدند که باید شکل جدیدی از جنگ را در دستور کار قرار دهند.
حسینی با بیان اینکه 9دی و روزهایی مانند آن اینک به باطل‌السحر تلاش‌های دشمن در جنگ جدید ترکیبی علیه ایران تبدیل شده است، افزود: 9دی تنها یک روز در تقویم نیست، بلکه اکنون به الگو و نقشه راهی تبدیل شده است که می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های کلانی را که دشمن انجام می‌دهد از بین ببرد؛ بنابراین تفکر 9دی موضوعی نیست که در گذر زمان گم شود، بلکه هر روز بالنده‌تر از دیروز و به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه طی ۸ماه جامعه ما را به نگرانی دچار کرده بود. مقام معظم رهبری هم مسئله را باز و تبیین کردند، اما برخی خواص گوش ندادند؛ چون از قبل برای آنها مشخص کرده بودند که تقلب رمز فتنه است.
اسماعیل کوثری ادامه داد: مقام معظم رهبری با صراحت گفتند از طریق قانون کار را پیگیری کنید و تأکید خواهم کرد که موضوع پیگیری شود، ولی متأسفانه کسانی که کر و کور شوند نه حرف حق را می‌شنوند و نه به آن عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: این مسئله از ۲۲خرداد۸۸ کلید خورد و ۸ماه طول کشید و درنهایت آنچنان با اعتقادات مردم رفتار کردند که ملت ما دیگر تحمل نکردند.کوثری با اشاره به حرکت مردمی در روز ششم دی در چند شهرستان یادآور شد: در روز هفتم فتنه نمایندگان به نشانه اعتراض کفن به تن ودرمیدان بهارستان راهپیمایی کردند.
این نماینده مجلس توضیح داد: در این راهپیمایی همه نمایندگان اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های دینی حضور داشتند و در هتک حرمت صورت گرفته نسبت به عاشورای حسینی شعار سر دادند.
کوثری با اشاره به اینکه در همان زمان نمایندگان مردم در بیانیه‌ای از کاندیداها خواستند مرز خود را با اغتشاشگران روشن کنند، بیان داشت: در همان زمان 222تن از نمایندگان در بیانیه‌ای در صحن مجلس نیز قرائت شد از کسانی که به نام و بهانه آنها اقدامات مخرب و ضد‌اسلامی را انجام می‌دهند خواستند تا به صراحت از ضد‌انقلابیون حرمت شکن و محارب بیزاری و اعلام برائت کنند.
به‌گفته کوثری حرکت مردم در روز نهم دی به‌صورت خودجوش شکل گرفت و در صحنه تهران و دیگر شهرها حضور پیدا کردند و آنچنان حماسه آفریدند که نهم دی از روزهای به‌یادماندنی جمهوری اسلامی شد. وی اضافه کرد: پیش از نهم دی هم همزمان با عاشورا افرادی به صحنه آمده و بیرق‌ها و حسینیه را به آتش کشیدند که مشابه رفتار یزیدیان بود. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اینجا بود که مردم دیگر تحمل نکردند و به‌صورت انبوه به میدان آمدند و همه‌‌چیز را شستند و کنار گذاشتند و در نهایت روز نهم دی مردم ولایت‌مداری خود را نشان دادند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید