• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181198
+
-

با مردم/حفظ قدرت خرید، مهم‌تر از کاهش نرخ ارز است

در روزهایی که انتقادات بسیاری به افزایش نرخ ارز می‌شود باید گفت به جای تأکید بر پایین آوردن نرخ آن که می‌تواند دستوری باشد باید تلاش شود حفظ قدرت خرید و ثبات نرخ صورت گیرد. چنین اقدامی هم به نفع دولت و هم به نفع مردم است و باعث توسعه صادرات و رشد تنوع تولیدات داخلی و رقابت پذیری آنها با تولیدات وارداتی می‌شود.
 علیرضا معصومی از تهران

با تخریب و اشغال پیاده رو در محمدشهر کرج برخورد شود
سال‌هاست فردی با راه‌اندازی یک تعمیرگاه خودرو در محمد شهر کرج، پیاده رو را تخریب و با ساختن یک پل کوچک خودروها را جهت تعمیر وارد پیاده رو می‌کند. این کار مصداق عینی تخریب اموال عمومی و تضییع حقوق شهروندان است. بارها به شهرداری منطقه مراجعه و درخواست برخورد با این عمل غیرقانونی را کرده‌ایم اما متأسفانه هیچ اقدامی صورت نداده‌اند.این وضعیت که عامل ترافیک در آن محدوده هم شده‌، اهالی را شاکی کرده است.
پناهنده از کرج

نظارت بر تولید شیرها افزایش یابد
اغلب شیرهای پاستوریزه بوی شیر ندارند و چه بسا بعد از گذشت تاریخ مصرفشان همچنان مزه خرابی نمی‌دهند که ناشی از دارا بودن مواد نگهدارنده بسیار است وگرنه شیر حتی در حالت پاستوریزه هم نباید بیشتر از 2 یا3 روز دوام بیاورد. سؤال این است که چه میزان افزودنی مثلا مجاز به این شیرهای خوراکی که اغلب مورد مصرف خردسالان و کهنسالان و زنان باردار است می‌افزایند که چند روز بعد از انقضای تاریخ مصرف هم خراب نمی‌شوند؟
فرشادخواه از تهران

پیامک
متخلفین و مفسدان بودجه‌های عمومی معرفی و برکنار شوند

برخی متخلفان و مفسدان در حاشیه امن به‌کار خود ادامه می‌دهند درحالی‌که مطابق قانون اساسی و قوانین مصوب موجود بودجه‌ها باید شفاف بوده و هزینه‌کرد آنها نیز واضح باشد. بعضا مسئولانی هستند که تخلف کرده و بودجه‌ها را در جایی غیراز خود هزینه می‌کنند یا دچار فساد مالی می‌شوند که ضروری است این قشر سریعا برکنار و مجازات شوند تا آبروی جمهوری اسلامی را به بازی نگیرند و باعث بدبینی جامعه نشوند.
نعمت‌زاده از تهران

تقلب در امتحانات، نیازمند وضع قوانین سختگیرانه‌تر است
قوانینی که برای متقلبان در امتحانات کنکور و نهایی وجود دارد بازدارنده و کافی نیست وگرنه نباید دانش‌آموز و دانشجویی توان تقلب کردن داشته باشد. امتحانات نهایی امسال قرار است 40درصد در کنکور تأثیر داشته باشد، ‌اما تنها 12دقیقه پس از آغاز امتحان در فضای مجازی که با وجود فیلترینگ‌ها دسترسی به آن سخت هم هست پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها قابل یافتن است. این در حالی است که آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی قول داده بودند امنیت برگزاری امتحانات تضمین شده باشد. این کار یعنی نبود نظارت کافی باعث می‌شود، عدالت در اجرای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و قانون مجلس برای کنکور1402 زیر سؤال برود و حقوق آنهایی که درس خوانده‌اند زیر سؤال برود.
حمیدی از مشهد

پل عابر پیاده برقی در محدوده بازار عبدل آباد نصب شود
با توجه به تردد بسیار زیاد در بازارعبدل آباد تهران، نصب پل عابرپیاده برقی دراطراف این بازارشلوغ به‌ویژه در تقاطع‌های با عرض زیاد ازجمله بلوار شهید مطهری و بلوار شکوفه جهت رفاه عابران و رانندگان و پیشگیری از هر خطری، لازم است.
عبدالله‌زاده از تهران

پیام
خیابان شهید زلفی نیازمند نصب سرعتکاه است

از مدیران خدوم و دلسوز شهرداری منطقه19 و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواهشمندیم برای خیابان شهید زلفی (ماهان سابق) در چند جا سرعتکاه نصب کنند و خط کشی‌های عابرپیاده را نیز باتوجه به عرض زیاد این خیابان رنگ‌آمیزی نمایند تا شاهد انواع تصادفات نباشیم.
رضوانی از تهران

مالیات بر درآمد ثروتمندان چاره گشای اقتصاد ایران است
اگر تنها از ثروتمندان مالیات بگیرند و آن را خرج کشور و افراد ضعیف‌تر کنند کشور درست می‌شود. در شرایطی که تحریم هستیم و درآمد نفت بسیار کم است و قیمت دلار خیلی بالا رفته و مصالح ساختمانی خیلی گران شده چطور می‌خواهند موفق به گره گشایی از اقتصاد بیمار شوند. راه‌ها بسیار است ولی قطعا یکی از مؤثرترین‌ها گرفتن مالیات بیشتر از ثروتمندان است. بهتر است هر کس درآمد کمتری دارد مالیات کمتری بدهد نه اینکه کارگر هم مطابق درصد تعیین شده مالیات بپردازد.
قیاسی از رشت

خط6 مترو چه زمانی تکمیل می‌شود
مدت‌هاست خط 6مترو در حال احداث است و هم‌اکنون مترو در صفاییه به حال خود رها شده است. این در حالی است که اتصال خط6 به سایر خطوط و به‌ویژه خط یک متروی تهران می‌تواند باعث رونق این خط، ‌کسب درآمد و رضایت بیشتر مسافران مترو شود. مسئولان به جای اینکه چند پروژه همزمان را در دست بگیرند بهتر است پس از تکمیل یک پروژه سراغ دیگری بروند.
محمودزاده از تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید