• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 دی 1401
کد مطلب : 181154
+
-

با داورزنی تا 2024؟

به‌گفته محمدرضا داورزنی، ماموریت او یک سال دیگر تمدید شده و او تا آبان سال دیگر رئیس فدراسیون والیبال می‌ماند

با داورزنی تا 2024؟

قرار بود هیأت‌رئیسه فدراسیون والیبال درخواست تشکیل مجمع فوق‌العاده بدهد و اعضای مجمع درباره بازنشستگی محمدرضا داورزنی تصمیم بگیرند اما قبل از اینکه این درخواست به وزارت ورزش برود و جلسه‌ای تشکیل شود، همه‌‌چیز به نفع داورزنی تمام شد؛ او در فدراسیون می‌ماند و به‌احتمال زیاد تا پایان بازی‌های المپیک2024 پاریس در راس والیبال ایران خواهد بود.
یک‌سال از دوره 4ساله ریاست داورزنی مانده اما او 62ساله و طبق قانون بازنشسته است. داورزنی که از سال1385 تا 1396 رئیس فدراسیون والیبال بود، بعد از 2سال حضور در معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش، آبان‌ماه1398 دوباره به والیبال برگشت. همان موقع که اعضای مجمع به او رأی اعتماد می‌دادند، گفته ‌شد رئیس فدراسیون سابقه 38سال کار دارد و حضورش در ریاست فدراسیون قانونی نیست. آن روزها شایعه این بود که مسعود سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش برای ادامه کار داورزنی از سازمان‌های مربوطه مجوز گرفته است. او کارش را در فدراسیون شروع کرد ولی یک سال بعد دوباره بحث بازنشستگی‌اش مطرح شد. ابراهیم رئیسی که تازه به ریاست‌جمهوری رسیده بود، اعلام کرد بازنشسته‌ها نباید سرکار باشند. حمید سجادی وزیر ورزش او به تبعیت از حرف رئیسی، از منع حضور بازنشسته‌ها در ورزش حرف زد. با این صحبت‌ها دوباره نگاه‌ها متوجه داورزنی شد. گفته می‌شد سجادی مخالف حضور داورزنی در راس فدراسیون والیبال است و از او خواسته تا هرچه زودتر استعفایش را بدهد با این حال سجادی توپ را در زمین اعضای مجمع انداخت و اعلام کرد اگر روسای هیأت‌ها بخواهند، می‌توانند با تشکیل مجمع فوق‌العاده درباره ادامه ریاست داورزنی تصمیم بگیرند. مجمع، رئیس قبلی فدراسیون یعنی احمد ضیایی را به‌دلیل بازنشستگی برکنار کرده بود و سجادی شاید با این ذهنیت، منتظر بود خود والیبالی‌ها داورزنی را کنار بگذارند اما کار به مجمع نکشید و همان سازمان‌های مربوطه‌ای که در دوره سلطانی‌فر برای ادامه کار داورزنی مجوز صادر کرده بودند، این بار هم مکاتبات لازم را برای ماندن او انجام دادند.
درحالی‌که به‌نظر می‌رسید داورزنی دیگر مشکلی برای ادامه کارش ندارد‌، اردیبهشت امسال دوباره بحث بازنشستگی‌‌اش مطرح شد و قبل از آغاز جام باشگاه‌های آسیا در ایران، گفته شد که رئیس فدراسیون بعد از پایان این جام از والیبال خداحافظی می‌کند اما این موضوع در حد شایعه ماند. با این حال روزهای گذشته موضوع بازنشستگی او جدی‌تر از همیشه مطرح شد. حکم بازنشستگی داورزنی صادر و به‌خود او ابلاغ شد اما این بار هم داورزنی نشان داد که تمایلی به رفتن ندارد.
بعد از ابلاغ نامه بازنشستگی به داورزنی، قرار بود او از اول دی‌ ماه فدراسیون را ترک کند و از شنبه سوم دی‌ وزارت ورزش سرپرست فدراسیون را معرفی کند. اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون هم که موضوع را جدی گرفته بودند، برای جلوگیری از این اتفاق جلسه گذاشتند و به این نتیجه رسیدند از وزارت ورزش درخواست کنند تا مجمع فوق‌العاده تشکیل و درباره ریاست داورزنی تصمیم گرفته شود. اما این بار هم کار به مجمع نکشید. شنبه سرپرستی معرفی نشد و دیروز هم خود داورزنی اعلام کرد که مشکل حل شده و تا پایان دوره 4ساله‌اش می‌تواند در فدراسیون بماند: «در سازمان امور استخدامی و اداری کشور کمیسیونی داریم و زمانی که برای ریاست فدراسیون انتخاب شدم قرار بود با دستور رئیس‌جمهور وقت تا پایان دوره 4ساله در خدمت وزارت ورزش باشم اما می‌طلبید که این کمیسیون هر ساله این ماموریت را تمدید کند. دوستان آذرماه اعلام کردند که کمیسیون مربوطه با تمدید ماموریت موافقت نکرده است اما با پیگیری‌هایی که وزیر و معاونان وزارتخانه انجام دادند این مسئله تقریبا به جایی رسید که این امکان فراهم شود که تا پایان دوره 4ساله در خدمت والیبال باشم.» اما چه کسانی امکان ماندن داورزنی در فدراسیون را فراهم کردند؟ گفته می‌شود وزیر ورزش چندان موافق ادامه حضور او در والیبال نبود و قصد جدی داشت تا فدراسیون را به فرد دیگری بسپارد اما دوست قدیمی‌ داورزنی‌، محمد پولادگر که معاونت ورزش قهرمانی را هم دارد، هم نظر سجادی را تغییر داد و هم برای گرفتن تمدید ماموریت داورزنی تلاش کرد.
دوره ریاست 4ساله داورزنی آبان سال آینده به پایان می‌رسد اما به‌احتمال زیاد او تا پایان بازی‌های المپیک پاریس به کارش ادامه می‌دهد. همان کسانی که امروز می‌گویند والیبال، مسابقات انتخابی المپیک را در پیش دارد و نباید هیچ تغییری در فدراسیون ایجاد شود، حتما سال آینده هم به این بهانه که بازی‌های المپیک در پیش است، تلاش می‌کنند تا با حکم سرپرستی، داورزنی را تا پایان بازی‌ها در فدراسیون حفظ کنند، البته اگر تیم ملی بتواند سهمیه بازی‌ها را بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید