• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 4 دی 1401
کد مطلب : 181073
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Vmvjo
+
-

اعتراف تیک‌تاک به جاسوسی از خبرنگاران

اعتراف تیک‌تاک به جاسوسی از خبرنگاران

اپلیکیشن شبکه اجتماعی TikTok اعتراف کرده است که از برنامه خود برای جاسوسی از خبرنگاران، به‌عنوان بخشی از تلاش برای ردیابی منابع خبرنگاران استفاده کرده است. به گزارش گاردین، این داده‌ها به‌دست کارمندان شرکت ByteDance، به‌  عنوان شرکت مادر اپلیکیشن چینی TikTok رسیده است که از آن برای ردیابی حرکات فیزیکی خبرنگاران استفاده شده است. کریس لپیتاک، حسابرس داخلی ارشد این شرکت که تیم درگیر در این عملیات را رهبری می‌کرد، برکنار شد، در حالی‌که مدیر او در چین، سونگ یه هم استعفا داد.
طبق گفته اریش آندرسن، مشاور عمومیByteDance تلاش‌ها برای هدف قرار دادن امیلی بیکر وایت، خبرنگار سابق BuzzFeed و کریستینا کریدل، خبرنگار فایننشال‌تایمز ناموفق بود، اما طبق یک ایمیل، حداقل 4 نفر از کارکنان مستقر در آمریکا و چین به‌طور نامناسب به داده‌ها دسترسی پیدا کردند که هر 4 نفر اخراج شده‌اند. مقامات این شرکت گفته اند که در حال انجام اقدامات اضافی برای محافظت از اطلاعات  کاربران هستند.
روبو لیانگ، مدیر اجرایی ByteDance، گفت: اعتماد عمومی که برای ساختن آن تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم،  به‌طور قابل‌توجهی توسط رفتار نادرست چند نفر تضعیف شده است. من معتقدم که این وضعیت برای همه ما یک درس خواهد بود. ByteDance و تیک‌تاک در ابتدا این اتهامات را به‌طور قاطعانه در زمانی که برای نخستین بار خبر این جاسوسی مطرح شد، تکذیب کردند. این شرکت ادعا کرد که نمی‌تواند کاربران آمریکایی را آن طور که پیشنهاد شده است، نظارت کند و افزود: TikTok هرگز برای هدف قرار دادن هیچ یک از اعضای دولت، فعال سیاسی، شخصیت‌های حقیقی یا روزنامه‌نگاران آمریکایی استفاده نشده است. کنگره آمریکا قرار است این هفته قانونی را تصویب کند تا کارمندان دولتی را از دانلود یا استفاده از TikTok در دستگاه‌های دولتی خود منع کند. پیش از این نیز بیش از ده‌ها فرماندار ایالتی، کارمندان دولتی را از استفاده از TikTok در دستگاه‌های دولتی منع کرده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید