• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 4 دی 1401
کد مطلب : 181066
+
-

با مردم/تولید خودروی استاندارد کار سختی نیست

هر چه فکر می‌کنم بیشتر یقین می‌آورم که تولید خودروی استاندارد کار سختی نیست. هزینه و وقت و انرژی و سرمایه مالی و انسانی در کارند کافی است با نظارت و مدیریت در مسیر صحیح اینها را هدایت کنند تا محصول نهایی کیفی و استاندارد باشد. این ساده‌ترین کاری است که از مردم ایران دریغ می‌شود. جالب اینجاست که دولت به‌خودش که تولید‌کننده خودرو هست تذکر می‌دهد که چرا خودروی استاندارد تولید نمی‌کنید! خب وقتی تولید‌کننده دولتی است چرا خودتان به‌خودتان تذکر می‌دهید کافی است رویه را اصلاح کنید.
همایونی از تهران

منظریه در محدوده شهری شهرکرد قرار گیرد
منظریه که قبلا خارج شهرکرد بوده اکنون به محدوده شهری پیوسته است و جا دارد مسئولان فکری برای سرویس‌دهی به این شهر بکنند. هم‌اکنون خطوط اتوبوسرانی برای منظریه به دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده فنی دختران و مدارس تیزهوشان شهرکرد و بالعکس فعال نیست زیرا شورای شهر شهرکرد و شرکت اتوبوسرانی منظریه را جزو محدوده شهری به‌حساب نمی‌آورند به همین دلیل سرویس و خط دولتی برای این منطقه وجود ندارد. خواهشمندیم برای تسهیل رفت‌وآمد، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت دانشجویان و دانش‌آموزان این مطالبه را پیگیری کنید.
موسوی از شهرکرد

بازنشستگان پس از بازنشستگی فرصت‌ها را به جوانان بدهند
چرا باید بازنشسته‌های سازمان‌ها از قبیل آموزش و پرورش، وزارت نفت، بیمه‌ها، بانک‌ها و هر سازمان و اداره دولتی و خصوصی پس از بازنشستگی، مجدد دعوت به‌کار شوند درحالی‌که عده‌ای از جوانان بدون داشتن شغل در حال رسیدن به میانسالی هستند و همگی هم دارای تحصیلات عالیه. همین باعث می‌شود جوانان از ازدواج بگریزند و این چرخه باطل ادامه دارد.
لاهرودی از تهران

پیامک
کنترل قیمت دلار فقط از دولت بر می‌آید

با اتفاقاتی که افتاده قیمت دلار هر روز بالا می‌رود که کمترین تبعات آن گرانی اقلام خوراکی است. چندی دیگر فصل جابه‌جایی فرامی‌رسد و اگر قرار باشد دلار به همین منوال بالا رود مصیبتی برای مستأجران در راه است. گرانی دلار به اقتصاد ضربه‌های جبران‌ناپذیر می‌زند و طبقات کمتر برخوردار را بیشتر تحت فشار می‌گذارد. استدعا داریم دولت برای کنترل قیمت ارز به‌ویژه دلار کاری کند.
ذاکری از تهران

چاله‌های خیابان های اهواز اصلاح و ترمیم شود
تقریبا در همه خیابان‌های شهر اهواز چاله‌هایی از چند سانت تا چند متر وجود دارد که برای مسافران و رانندگان خطرناک هستند. برخی سال‌هاست ترمیم نشده‌اند و تعدادی نیز چندین بار پر شده‌اند ولی چون ترمیم اصولی نبوده دوباره چاله شده‌اند. از مسئولان تقاضا داریم نسبت به اصلاح و ترمیم چاله‌های خیابان‌های اهواز به‌خصوص در محلات اقدام کنند.
نوادر از اهواز

جای احادیث،  اشعار و جملات بزرگان بر در و دیوار شهر خالی است
جای آیات قرآن کریم و احادیث معصومین علیهم‌السلام و اشعار و جملات حکمت‌آمیز بزرگان بر در و دیوار شهر خالی است. لطفا از مسئولان فرهنگی بخواهید حکمت و معرفت را از لابه‌لای کتاب‌ها به تابلوهای پربازدید بزرگراه‌های کلانشهرها منتقل کنند.
شکرانی از تهران

پیام
چندگانگی نرخ دخانیات کنترل شود

باوجود مضرات بی‌شمار سیگار که روی پاکت‌های آنها هم نوشته شده است ولی متأسفانه به‌هرحال مصرف آن در کشور ما کم نیست، در سال‌های اخیر تاریخ تولید و قیمت آنها بسیار ریز و ناخوانا زیر هر پاکت چاپ شده است‌ اما بدون عینک یا ذره‌بین قابل خواندن نیست، همین محصولات وطنی از یک برند یکسان دارای چند قیمت هستند و نظارتی بر گرانفروشی و چندگانگی نرخ و کیفیت تولید این محصول هر چند مضر نیست. نمی‌توان به صرف مضر بودن از نظارت بر قیمت و تولید آن صرف‌نظر کرد لذا تقاضا می‌شود مسئولان موضوع را جدی بگیرند.
محمود از اصفهان

پلیس هم سهم خود را از تصادفات جاده‌ای بپذیرد
هر وقت که صحبت از تصادفات جاده‌ای و میزان غیرمتعارف و بالای آن در کشورمان می‌شود پلیس نقص فنی و بی‌کیفیت بودن خودروها و همینطور بی‌توجهی رانندگان را عنوان می‌کند. درست است که این عوامل در بالا رفتن میزان تصادفات دخیل و تعیین کننده‌اند اما در این میان از نقش و وظیفه پلیس در جهت حفظ امنیت، کنترل ترافیک و مدیریت راه‌ها و جاده‌ها نباید غافل شد.
شهروندی از تهران

قطعی تلفن در محدوده خیابان نلسون ماندلا طولانی شد
چند روز است که تلفن‌های ثابت در محدوده خیابان نلسون ماندلا قطع شده است. با مخابرات منطقه تماس گرفته‌ایم می‌گویند کابل‌ها به سرقت رفته و باید جایگزین شوند. مگر جایگزین و وصل کردن کابل‌ها چقدر طول می‌کشد؟ شاید فرد یا افرادی به هر دلیلی تلفن همراه نداشته یا قادر به استفاده ازآن نباشند. تکلیف این افراد چیست؟
علوی از تهران







 

این خبر را به اشتراک بگذارید