• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 1 دی 1401
کد مطلب : 180795
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgZor
+
-

نظرسنجی از مردم برای اولویت‌بندی ۲هزار پروژه عمرانی تهران از شنبه آغاز می‌شود

از شنبه، من هم شهردارم

از شنبه پایتخت‌نشینان می‌توانند از طریق یک‌اپلیکیشن تلفن همراه، نظرات و پیشنهادهای خود را درخصوص پروژه‌های عمرانی به مدیران شهر تهران اعلام کنند؛ پروژه‌هایی که اغلب در مقیاس محله‌ای هستند و تأثیرشان بیشتر در کیفیت زندگی ساکنان محله قابل احساس خواهد بود.
به‌گزارش همشهری، دوشنبه هفته جاری بود که شهردار تهران در گردهمایی تبیین طرح بودجه‌ریزی مشارکتی برای تحقق مردمی‌سازی‌ اداره شهر خبر از هموار شدن مسیر مشارکت شهروندان در اداره شهر تهران داد. علیرضا زاکانی گفت: «مردم با استفاده از یک نرم‌افزار تلفن همراه، می‌توانند با مشاهده تمامی پروژه‌ها، نظر دهند.» حالا اینطور که سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرده، نرم‌افزار مورد اشاره رسما از شنبه هفته بعد، یعنی سوم دی‌ماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و قابلیت بهره‌برداری پیدا می‌کند. هادی محضرنیا گفت: «در برنامه «من شهردارم» قرار است با کمک پرسنل شهرداری تهران و مردم به پیشرفت و آبادانی شهر کمک کنیم. قرار است در مورد ۲ هزار پروژه تهران از مردم نظرسنجی شود که از صبح شنبه این کار به‌مدت 2هفته انجام می‌شود.» به‌گفته او از طریق اولویت‌گذاری و پیشنهادهای جدید شهروندان، شهرداری قادر خواهد بود اولویت و اهمیت پروژه‌ها را بسنجد. همچنین امکان تجمیع و بررسی پیشنهادهای جدید (به‌جز ۲هزارپروژه) فراهم می‌شود تا در بودجه سال۱۴۰۳ نیز لحاظ شوند. محضرنیا تأکید کرد که برای کمک به تحلیل داده‌ها، وارد کردن سن، جنس و تحصیلات مهم است تا در ارزیابی‌ها به داده‌های آماری واقعی نزدیک شوند.
برای اتصال به برنامه «من شهردارم»، کافی است تا شهروندان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی manshahrdaram.tehran.ir اقدام کنند و سپس مراحل روبه‌رو را به‌ترتیب پیش بروند.

مکث
پروژه‌های مورد نظر مردم در بودجه 1402لحاظ می‌شوند


امیر شهرابی-مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران: یکی از راه‌های ارتباط گرفتن با مردم، فضای مجازی است؛ سابقه این کار در دولت بوده تا درباره پروژه‌های کشور سؤال شود، اما تجربه پرسش رو در رو و حضوری با مردم در رابطه با پروژه های شهری، شیوه جدیدی است که برای نخستین بار در شهرداری تهران قرار است اجرا شود. این که پروژه‌های عمرانی با نظر مردم اجرایی شود، شیوه جدیدی است که نیاز به فرهنگ‌سازی‌ دارد. بنابراین شهردار تهران تکلیفی بر عهده ما قرار داده است مبنی بر اینکه درباره پروژه‌هایی که قرار است در سال۱۴۰۲ اجرایی شود، از مردم سؤال شود. برخی از این پروژه‌ها توسط مدیران شهری پیش‌بینی شده و برخی نیز توسط مردم از طریق سامانه۱۳۷ پیشنهاد شده است.1۰ روز زمان داریم تا در این مدت باید بتوانیم به بهترین شیوه پرسشگری کنیم. از شنبه هفته آینده، این طرح شروع می‌شود و در مدت 2 هفته کار مستمر قرار است تا نظر مردم را درباره پروژه‌های عمرانی و شهری محله، ناحیه و منطقه‌ای که در آن ساکن هستند، جمع‌آوری کنیم. فرهنگسازی‌ این موضوع کار راحتی نیست و از طریق حضور میدانی، این کار انجام می‌شود. در این بین، درباره 2 دسته از پروژه‌ها سؤال می‌شود؛ یکی پروژه‌های در حال اجرا و یکی نیز پروژه‌هایی که قرار است اجرا شوند. پروژه‌هایی که بیشترین آمار را بیاورند، در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید