• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177732
+
-

طلسم قهرمان

بنزما، بازیکن سال اروپا ششمین بازیکن مصدوم خط خورده قهرمان جهان است

طلسم قهرمان

قهرمان دوره قبلی جهان اسیر طلسمی باورنکردنی شده. از میان بازیکنانی که جایگاه تضمین‌شده در فهرست تیم ملی فرانسه داشتند، تاکنون 6بازیکن به‌دلیل آسیب‌دیدگی جام‌جهانی را از دست داده‌اند که تازه‌ترین آنها کریم بنزما، بهترین بازیکن سال2022جهان و اروپاست. با اعلام تیم ملی فرانسه، کریم بنزما به‌علت مصدومیت ماهیچه پای چپ، قادر به همراهی این تیم در جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیست. بنزما به‌دلیل همین مصدومیت، در یک ماه اخیر فقط یک‌بار برای رئال به میدان رفته بود و برخی هواداران و خبرنگاران و پیشکسوتان رئال از او انتقاد کرده بودند که کریم تیم را تنها گذاشته تا برای جام‌جهانی مصدوم نشود و حالا مشخص شده که آسیب‌دیدگی‌اش جدی‌تر از این حرف‌های بی‌ربط بوده. مصدومیت بنزما در تمرین شنبه‌شب تشدید و موجب شد او تمرین را رها کند. بنزما که این فصل 9بازی رئال را به این بهانه از دست داده بود، حالا جام‌جهانی را هم از دست داد. او در پیامی خطاب به هواداران نوشت: «در زندگی خود هرگز ناامید نمی‌شوم اما امروز باید به تیم ملی فکر کنم، همانطور که همیشه این کار را کرده‌ام. منطق می‌گوید که جای خودم را به فرد دیگری بدهم که بتواند به تیم ما کمک کند تا جام‌جهانی خوبی داشته باشیم. ممنون از همه پیام‌های حمایتی شما.»
بنزما ششمین ستاره مصدوم فرانسه پس از کانته، پوگبا، کیمپمبه، مانیان و انکونکو است. فرانسه هنوز به‌جای بنزما بازیکنی به اردو فرا نخوانده. اگر فهرست این تیم به 25نفر محدود شود، فرانسه پس از ایران دومین تیم 25نفره جام خواهد بود. در دوره قبلی هم کریم بنزما به‌دلیل مشکلات دادگاهی و مشکل شخصی با دیدیه دشان در جام‌جهانی غایب بود و به‌ جای او ژیرو در خط حمله فرانسه بازی کرد و رکورد صفر ضربه در چارچوب را در خط حمله تیم قهرمان جهان به نام خودش ثبت کرد. حالا با خط خوردن انکونکو و بنزما باز هم دشان باید از ژیرو در ترکیب استفاده کند. بنزما اگر مصدوم نمی‌شد، در آخرین بازی مرحله گروهی به رکورد 100بازی ملی می‌رسید.
یک خبر جذاب هم خبرنگار سایت گل منتشر و ادعا کرد اگر مصدومیت بنزما شدید باشد، رئال مادرید برای پر کردن جای خالی او یک قرارداد کوتاه‌مدت 6ماهه با کریستیانو رونالدو خواهد بست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید