• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 30 آبان 1401
کد مطلب : 177681
+
-

مشکلات بیماران دیالیزی در خوزستان

میز خبر
مشکلات بیماران دیالیزی در خوزستان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان با اشاره به وضعیت بیماران دیالیزی استان، گفت: ۲هزارو۴۹۰بیمار دیالیزی عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند که یک‌هزارو۱۱۰نفر از این تعداد اهوازی‌اند.
غلامرضا لاری‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها  برخی از افراد کلیه خود را برای حل مشکلات زندگی‌شان می‌فروشند و قیمت کلیه افزایش یافته است؛ بنابراین هر فردی بخواهد کلیه‌ای بخرد باید ۲۰۰ تا ۲۵۰میلیون تومان هزینه کند و برخی از بیماران توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.
غلامرضا لاری‌زاده با اشاره به هفته حمایت از بیماران کلیوی از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه گفت: هم‌اکنون ۲هزارو۴۹۰بیمار دیالیزی عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند که یک‌هزارو۱۱۰نفر از این تعداد اهوازی‌اند. البته این آمار مربوط به پرونده‌های تشکیل شده در انجمن هستند و ممکن است تعداد زیادی از بیماران برای تشکیل پرونده مراجعه نکرده باشند.
او افزود: از زمان تاسیس این انجمن تاکنون ۲هزارو۳۴۸ خوزستانی عمل پیوند کلیه را انجام داده‌اند. امسال نیز ۱۳خوزستانی از طریق خرید کلیه و ۳۷نفر از افراد مرگ مغزی عمل پیوند کلیه را انجام داده‌اند.
لاری‌زاده عنوان کرد: هم‌اکنون در خوزستان ۳۳بخش دیالیز و یک بخش پیوند در بیمارستان گلستان اهواز وجود دارد.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان با اشاره به مشکل بیماران دیالیزی برای پیوند کلیه گفت: متأسفانه هنوز پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی زیاد جانیفتاده است که امیدواریم فرهنگ اهدای عضو بیشتر ترویج داده شود و خانواده‌ها متوجه شوند که فرد مرگ مغزی شده به زندگی برنمی‌گردد، اما می‌تواند زندگی را به دیگران ببخشد.
 مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان با انتقاد از وضعیت عملکرد دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در ارائه آمار بیماران کلیوی و فوتی‌ها، ادامه داد: متأسفانه مدتی است که معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز آمار بیماران کلیوی و فوتی‌ها را به انجمن ارائه نمی‌دهند که چنین کاری هیچ توجیهی ندارد. انتظار می‌رود دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز به بیماران و پرسنل انجمن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
لاری‌زاده گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی، انجمنی خیریه است که انتظار می‌رود خیرین به انجمن کمک کنند، اما از شیوع کرونا تاکنون کمک‌های افراد خیر به انجمن تقریبا صفر شده و این شرایط انجمن را در مضیقه قرار داده است.
او با اشاره به‌وجود ۹شعبه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در خوزستان عنوان کرد: امسال میزان کمک‌های نقدی به بیماران ۸۴میلیون‌و۷۵۰هزار تومان بوده است. ۱۹۸بسته معیشتی به ارزش ۱۲۷میلیون‌و۵۷۰ هزار تومان بین این افراد توزیع شده است./ایسنا


 

این خبر را به اشتراک بگذارید